Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1E) - druga obravnava

Državni svet Republike Slovenije je na 4. seji, dne 20. 2. 2008, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

 
M N E N J E

k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1E) - druga obravnava

Državni svet predlog zakona podpira.

Državni svet meni, da mora Vlada Republike Slovenije zagotoviti sistematičen neodvisen nadzor kvalitete in varnosti cest.

Državni svet se strinja z višjimi kaznimi za natančno določene kršitve, ki so se izkazale, da so poglavitni vzrok za zmanjšanje prometne varnosti, čeprav agresivna vožnja ni vedno pogojena s sankcijami. Vse kazni imajo večji učinek v svoji prepričljivosti, kar pomeni, da so kaznovani vsi, ki kršijo zakon (npr. stacionarni radar). Bistvena je visoka stopnja doslednosti izvajanja sankcij.

Državni svet opozarja na probleme s policijo, ki se odmika od naselij; policijo se težko najde na tistih delih, kjer gre za občinske ceste, čeprav gre po nekaterih izmed njih od 7 do 8.000 vozil dnevno. Četudi bi šlo za enako število policistov, gre za zelo povečano število prometa. Državni svet meni, da se od občinskih redarjev preveč pričakuje, saj niti v večjih mestih ne igrajo večje vloge. Po drugi strani niti ni dovolj kadrov za delo redarjev v več izmenah. Če bo kdaj prišlo do ustanovitve pokrajin, bi se moralo delo občinskih redarjev z namenom povezovanja prenesti na pokrajine.

Poseben problem predstavlja tudi tovorni promet, saj je veliko tovornjakov na občinskih cestah, ki niso sposobne prenesti takšnih obremenitev. Ugotoviti je treba način, po katerem bi lahko tovornjake preusmerili na avtoceste. Prihaja tudi do pretiravanja glede števila omejitev (veliko prometnih znakov na majhnih razdaljah, ki histerizirajo ljudi) ali do nelogične postavitve prometnih znakov. Pri pripravi takšne zakonodaje bi morali sodelovati tudi psihologi in sociologi.

Državni svet ugotavlja, da prihaja do kršitev hitrost v naselju predvsem ponoči, ko ni toliko prometa, ali ko mladi celo organizirajo tekmovanja. Ena izmed rešitev za boljše usklajevanje dela je medobčinska inšpekcija in redarjih, ki opravljajo svoje delo v drugi občini, kot sicer prebiva. Problem predstavlja tudi izterjava kazni in slaba zakonska regulativa.

Državni svet opozarja tudi na naloge občinskih redarjev. Zakon o občinskem redarstvu je povzročil veliko težav; je večinoma mrtva črka na papirju, saj ni na voljo dovolj kadrovskih resursov. Prav tako opozarja na tovorni promet, ker zanj ne obstaja omejitev za priklopnike, ki gredo lahko v vsako vas, ne da bi morali tovor preložiti do mikro-lokacije. Ker gredo tovornjaki počasi čez naselje, posledično povzročijo zaradi izgube časa voznikov tudi prekoračitve hitrosti. Posebej pereč problem je tranzit po občinah in parkiranje tovornjakov po naseljih.  

Državni svet se strinja z revidiranjem glob, kljub temu pa meni, da se preveč pričakuje od represivnih ukrepov. Gre za problem malomarnosti in neusposobljenosti voznikov - grožnje s sankcijami v trenutku vinjenosti ne vplivajo na voznika. Tudi neprimerna infrastruktura doprinese k slabi statistiki. Kljub izraženim težavam z redarji, podpira razširjanje njihovih pristojnosti, treba pa bi bilo rešiti težave z reševanjem sistemskih virov za njihovo financiranje. 

Državni svet meni, da je potrebno več medresorske aktivnosti; več pozornosti je treba nameniti usklajevanju aktivnosti, saj zgolj pravno normiranje ne more dati rezultatov. Bistvo leži v načinu izvedbe, v konkretnih akcijah ter večjem sodelovanju policije z občinami. Prav tako meni, da se ukrep opozorila premalo uporablja, saj je včasih bolje opozoriti kot sankcionirati. Težave predstavlja tovorni promet, kjer je ministrstvo odstopilo od licenc za parkirišča. Na voljo je tudi premalo parkirišč na območjih za parkiranje ob avtocestah.

Državni svet na podlagi navedenega ugotavlja, da imajo  kazni večji učinek v svoji prepričljivosti, ki kaznuje vse, ki kršijo zakon; bistvena je visoka stopnja doslednosti izvajanja sankcij, da obstajajo problemi tovornega prometa v naseljih in njihove omejitve ter parkiranja priklopnikov na območju naselja, da prevelika obremenitev občinskih cest s tovornim prometom povzroča poslabšanje varnosti v naseljih, da je treba tovornjake preusmeriti iz naselij na avtoceste, da obstajajo kadrovski in finančni problemi v zvezi z občinskimi redarji, se pretirava glede števila omejitev (veliko prometnih znakov na majhnih razdaljah), da so potrebne medresorske aktivnosti in da se preveč pričakuje od represivnih ukrepov; potrebna je sprememba mišljenja.

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec.

Povezane vsebine
document 4. seja Državnega sveta Republike Slovenije