Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k Predlogu zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010 - 2015 (ZRPPR1015) - nujni postopek

Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji 21. 10. 2009, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

M N E N J E

k Predlogu zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010 - 2015 (ZRPPR1015) - nujni postopek

Državni svet podpira predlog zakona, saj je Pomurska razvojna regija glede na kazalce razvitosti ter z vidika ustavnega načela socialne države in solidarnosti z ljudmi v sedanji finančni in gospodarski krizi potrebna pomoči države. 

Ob podpori pa Državni svet opozarja na odnos predlaganega zakona, s katerim se parcialno rešujejo razvojni problemi ene razvojne regije, do veljavnega Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-1), ki sistemsko ureja področje spodbujanja regionalnega razvoja kot temeljne sestavine razvojne politike v naši državi. Po mnenju Državnega sveta bi kazalo Predlog zakona o razvojni podpori v Pomurski regiji v obdobju 2010 - 2015 dopolniti z jasnejšo definicijo tega odnosa, da ne bi prišlo do diskriminacije ostalih manj razvitih statističnih oziroma razvojnih regij in subregij. Državni svet opozarja tudi na mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, ki je ob podobnem mnenju opozorila, da predlog zakona ne določa meril ali pogojev, ki bi pomenili izjemo od uveljavljene ureditve v ZSRR-1.

Državni svet se strinja z mnenjem Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, da bi predlog zakona z vidika ustavnega načela pravne države in enakosti pred zakonom lahko bil ustavno sporen, ker ne predstavlja sistemske zakonske ureditve področja regionalne razvojne politike. Po mnenju Državnega sveta pomeni nov koncept uresničevanja regionalne politike neke vrste nezaupnico veljavni ureditvi področja regionalne razvojne politike države. Državni svet pričakuje, da bosta Vlada in Služba Vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko pripravili oceno stanja in analizo za vse statistične oziroma razvojne regije ter na podlagi tega pristopili k pripravi sistemskih rešitev, saj se tudi ostale regije oziroma drugi deli Slovenije (npr. Bela krajina, Notranjsko - kraška regija) soočajo z razvojnimi problemi, ki so se v času finančne in gospodarske krize še povečali.

Državni svet opozarja na neustreznost predlaganega obdobja veljavnosti zakona do konca leta 2015, saj se ne ujema z obdobjem veljavnosti Regionalnega razvojnega programa Pomurske regije 2007 - 2013, ki naj bi predstavljal podlago za pripravo predvidenega Programa spodbujanja konkurenčnosti Pomurske regije v obdobju 2010 - 2015.

Po mnenju Državnega sveta bi se moral zakon dopolniti v smeri opredelitve večje vloge Regionalne razvojne agencije Pomurske regije in še posebej Sveta Pomurske razvojne regije, ki v skladu s sistemskim Zakonom o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja predstavlja organ odločanja občin na ravni razvojne regije in s tem ključnega nosilca sprejemanja odločitev o razvojnih ciljih Pomurske regije. Hkrati Državni svet daje v preučitev predlog, da bi imela projektna pisarna Vlade, ki naj bi v Pomurski regiji delovala začasno, manjšo vlogo, saj bi tak pristop na eni strani pomenil večjo odgovornost lokalnega oziroma regionalnega okolja za sprejete odločitve, na drugi strani pa korak od centralističnega k decentralističnemu načinu odločanja.

Glede na predlagan nabor ukrepov, predviden obseg sredstev in virov zanje se Državnemu svetu postavlja vprašanje, kolikšna bo dejanska dodana vrednost tega projekta za Pomurje ob že sprejetih ukrepih regionalne politike po Zakonu o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, obenem se tudi sprašuje, ali predlagane rešitve ne pomenijo le podvajanje že veljavnih razvojnih programov oziroma sprejetih razvojnih ukrepov.

Državni svet predlaga, da se sredstva, ki so predvidena za ustanavljanje regijskih središč, vlaganja v infrastrukturo in povrnitev plačanih prispevkov delodajalca za socialno varnost, ki so po našem mnenju nerealno ocenjena (69 milijonov evrov za 1000 novih delovnih mest), preusmerijo v spodbujanje tistih dejavnosti, ki so v Pomurju prepoznane kot naravne danosti oziroma prednosti (kmetijstvo, turizem, geotermalna energija).

Za Pomurje je ključnega pomena čim večje število neposredno ustvarjenih novih delovnih mest v čim krajšem obdobju v sektorjih, v katerih bodo prinesla večjo dodano vrednost. Ne glede na to pa razvojna podpora države brez sodelovanja ključnih nosilcev odločanja v regiji, ki bodo sposobni usmeriti razvojne spodbude v prave projekte, ne bo imela nobenega učinka na blaženje in odpravo težkih gospodarskih in socialnih razmer v Pomurju.

Glede na javno objavljene podatke o raziskavi v zvezi z znanjem učencev na pomurskih osnovnih šolah, Državni svet predlaga, da bi v okviru predvidenega medpodjetniškega izobraževalnega centra  izvajali program dodatnega usposabljanja učiteljev v osnovnih šolah tako, da bi prenašali znanje (pedagoško, andragoško, strokovno) iz okolja z več znanja v okolje, kjer ga je manj. 

Predloženo besedilo Zakona o razvojni podpori Pomurske regije v obdobju 2010 2015 naj se dopolni v smeri mnenja oziroma opozoril in konkretnih pripomb Zakonodajno pravno službe Državnega zbora,  katere Državni svet podpira.  

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras.

Povezane vsebine
document 19. seja Državnega sveta Republike Slovenije