Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o integriteti in preprečevanju korupcije |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 25. seji 7. 4. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) - druga obravnava Državni svet podpira predlog zakona. Državni svet ugotavlja, da predlog zakona sledi potrebi po ureditvi družbenih vprašanj na področju preprečevanja korupcije na podlagi novih spoznanj in njenih pojavnih oblik ter ob zagotavljanju mednarodnih standardov. Državni svet podpira prizadevanja po pravni ureditvi in zagotavljanju ukrepov za odpravljanje pojavov korupcije in krepitev integritete. Državni svet podpira namero predlagatelja v krepitvi delovanja pravne države in določitvi ukrepov in metod za krepitev integritete in transparentnosti ter za preprečevanje korupcije in odpravljanje nasprotij interesov. Državni svet podpira prizadevanja za aktivno in usklajeno delovanje državnih organov, institucij civilne družbe, še posebej nevladnih organizacij in medijev pri preprečevanju korupcije. Državni svet ugotavlja, da je v predlogu predvideno, da bo funkcionarje Komisije za preprečevanje korupcije imenoval predsednik države na podlagi predloga seznama primernih kandidatov, ki ga bo pripravila izbirna komisija, ki jo bodo sestavljali imenovani člani Vlade, Komisije za nadzor javnih financ Državnega zbora, Računsko sodišče, Sodni svet, Uradniški svet.
Državni svet predlaga naslednje konkretne pripombe: V drugem odstavku 9. člena se za drugo alinejo doda nova alineja, ki se glasi: "- Komisija Državnega sveta za državno ureditev." Obrazložitev: Predlagana dopolnitev je v skladu s prizadevanji predlagatelja zakona po urejanju problema korupcije in krepitve integritete ob aktivnem in usklajenem delovanju državnih organov. Državni svet meni, da bi kazalo razmisliti o bolj določni dikciji tretjega odstavka 26. člena, ki določa nezdružljivost opravljanja funkcije in izjeme: Predlog zakona v 47. členu določa vsebino načrta integritete, ki so ga dolžni državni organi, organi lokalnih skupnosti, javne agencije, javni zavodi, javni gospodarski zavodi in javni skladi oblikovati in sprejeti načrt integritete ter o tem obvestiti komisijo. Državni svet opozarja, da se v lokalnih skupnostih razmere od občine do občine bistveno ne razlikujejo. V izogib dodatnim birokratskim postopkom in stroškom priprave načrta integritete, Državni svet predlaga konkretno pripombo: Tretji odstavek 47. člena se dopolni tako, da se glasi: Obrazložitev: Predlog zakona v 77. člena določa globo od 400 do 4000 za prekršek odgovorne osebe organa oziroma organizacije, ki v nasprotju s 47. členom tega zakona ne oblikuje in sprejme načrta integritete. V primeru morebitne skupne priprave načrta integritete (predlog Komisije za državno ureditev), je sankcija za neizpolnjevanje dolžnosti sprejema načrta integritete brezpredmetna. Predlog zakona v VIII poglavju ureja lobiranje. Državni svet poudarja, da obstajajo različne prakse urejenosti lobiranja v različnih državah (ZDA, EU) in ob tem opozarja, da je po nekaterih ocenah lobiranje nižja stopnja od korupcije. Določbe tretjega odstavka 56. člena onemogočajo lobiranje funkcionarjem pred potekom dveh let, odkar je potekla funkcija. Državni svet predlaga konkretno pripombo: 56. člena se dopolni s 4. točko, ki se glasi: Obrazložitev: Državni svet ponovno opozarja, da bi kazalo posvečati večjo pozornost skrbi za uporabo lastnega jezika, slovenskega jezika in v predlogih zakonov opustiti uporabo tujk (npr. določbe o tim. "revolving doors"). * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec. |
Povezane vsebine | |
![]() |
25. seja Državnega sveta Republike Slovenije |