Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Odgovor Vlade Republike Slovenije na pobudo državnega svetnika Antona Peršaka v zvezi z določanjem cene pitne vode |
|
Datum: 5. 2. 2009
Prejeto: 6. 2. 2009 V zvezi s pobudo g. Antona Peršaka, da naj Vlada RS, Ministrstvo za okolje in prostor ter Ministrstvo za gospodarstvo ob pripravi predpisov o določanju cen komunalnih storitev in cene pitne vode preučijo možnosti in uvedejo načelo progresivne cene pitne vode glede na porabo v gospodinjstvih in industriji, ter možnosti vzpostavitve mehanizma, ki bo omogočil diferenciacijo cene glede na vrsto rabe pitne vode za ljudi in za proizvodnjo, oziroma različne uporabnike pitne vode, odgovarjamo naslednje: Vlada RS, Ministrstvo za okolje in prostor in Ministrstvo za gospodarstvo se, poleg nuje po ustreznem varovanju vodnih virov, zavedamo pomena gospodarnega ravnanja s pitno vodo, saj je to v luči podnebnih sprememb in globalnih trendov, ena od neizogibnih usmeritev v 21. stoletju. Pobudo državnega svetnika Antona Peršaka in Državnega sveta RS pozdravljamo, problematika, ki jo predmetna pobuda obravnava pa je bila že upoštevana v okviru oblikovanja sprememb predpisov o oblikovanju cen, ki so v pristojnosti Ministrstva za okolje in prostor. Prav tako bo pri pripravi predpisov, ki se v celoti ali delno nanašajo na navedeno področje, v bodoče potrebna pozornost posvečena tudi navedeni problematiki. Oblikovanje cen komunalnih storitev je vezano izključno na obvezne storitve javne službe, v tem primeru javne službe oskrbe s pitno vodo. Ureditev, tudi tista, ki je veljala pred uveljavitvijo v nadaljevanju navedenih sprememb, omogoča diferenciacijo cene storitve oskrbe s pitno vodo med posameznimi uporabniki ali skupinami uporabnikov, v primeru, da ti dokazljivo povzročajo različne stroške, pri čemer pa cena ne sme biti diferencirana zaradi stroškov dostopa do storitve. V okviru oblikovanja novega Pravilnika o oblikovanju cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Ur. l. RS št. 79/2008), je dodatno omogočena diferenciacija cene pitne vode glede na normirano porabo (normalna poraba znaša 150 litrov pitne vode na stalno prijavljenega prebivalca na dan – prekomerna poraba je porabljena količina nad normalno porabo in se njena cena poveča za 50%). S tem bodo uporabniki storitev oskrbe s pitno vodo stimulirani k racionalnejši uporabi pitne vode in k nadomeščanju le te za namene, kjer se jo lahko nadomesti (npr. zalivanje vrtov z deževnico ipd.). Poleg zgoraj navedenega pa je potreben drugačen pristop pri rabi vode za druge namene (npr. industrijsko vodo ipd.). Tudi v primeru, da se uporabniki, ki morajo biti hkrati tudi imetniki vodne pravice, z vodo oskrbujejo iz javnega vodovoda, ne gre za obvezno storitev javne službe. Določanje cene za tako rabo (storitev) pa je stvar pogodbenih odnosov med uporabnikom storitve, izvajalcem javne službe in lastnikom infrastrukture. Pojasnjujemo še, da Ministrstvo za okolje in prostor v primeru rabe vode v skladu z veljavnimi predpisi vodi postopke in odloča o podeljevanju vodnih pravic (vodnih dovoljenj in koncesij). Vlada RS je z Uredbo o vodnih povračilih (Ur. l. RS št. 103/02 in 122/07) določila način določanja višine vodnega povračila, način obračunavanja, merila za znižanje vodnega povračila za rabo vode za oskrbo s pitno vodo, odmere in plačevanja vodnega povračila ter merila za znižanje in oprostitev plačevanja vodnega povračila. Letno Vlada RS s sklepom določa ceno za osnovo vodnega povračila. |
Povezane vsebine | |
![]() |
Pobuda Antona Peršaka v zvezi z določanjem cene pitne vode |