Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Uvodni nagovor predsednika na posvetu o razvojnih usmeritvah slovenskega turizma |
|
veseli me, da vas lahko vse skupaj pozdravim v dvorani Državnega sveta Republike Slovenije in ob tej priložnosti ?estitam vsem, ki se na razli?ne na?ine ukvarjate s turizmom, ob bližnjem svetovnem dnevu turizma - 27. septembru. V?asih smo rekli: »Turizem smo ljudje!«. Danes ima ta izrek še nek nov, sodoben pomen. Globalizacijski trendi poleg pozitivnih posledic prinašajo tudi negativne. Vse bolj je na udaru kakovost življenja, njeni temeljni sestavini – svoboda in blagostanje. Prihaja do družbene polarizacije na elito in ostale. Turizem je v najpomembnejšem delu namenjen široko pojmovanemu srednjemu razredu. Za obstoj in razvoj ?loveške civilizacije je pomembno ohranjati in razvijati dobro situiran, ustvarjalen, svobodomiselen srednji razred. Vloga turizma je pri tem pomembna!Generalna skupš?ina Svetovne turisti?ne organizacije je letošnji svetovni dan turizma posvetila praznovanju raznovrstnosti v turizmu. Na ta na?in je želela poudariti predvsem pomen raznolikosti in pestrosti naravnega in družbenega okolja, ki je pravzaprav osnova vsake turisti?ne dejavnosti, saj turist praviloma iš?e prav druga?nost. Turist se namre?, pa ?etudi le za krajši ?as izleta, potovanja ali obiska, sre?a z najrazli?nejšimi jezikovnimi, religijskimi, arhitekturnimi, gastronomskimi, socialnimi in drugimi okolji in obi?aji. Prav zaradi te pestrosti doživetij in ob?utkov, ki jih nudi, se je turizem razvil v najve?jo izvozno dejavnost. Kot ugotavlja Generalna skupš?ina Svetovne turisti?ne organizacije, je prav "raznovrstnost že stoletja motor, ki poganja potovanja in razvoj turizma". Turizem je zato v sto letih njegovega organiziranega delovanja postal najve?ja samostojna izvozna industrija in vodilna sila v storitvenem sektorju. Turizem ima mnogo konkretnejši vpliv na kakovost življenja lokalnih prebivalcev kot veliki profiti high tech podjetij, ki se prelivajo, kdo ve kam. Vsak kontinent, vsaka regija na svetu, se razlikuje od druge in lahko zato turistu marsikaj ponudi in s turizmom tudi marsikaj pridobi. Turizem je namre? izrazita "win-win" dejavnost, s katero pridobijo vsi- tako ponudniki storitev, kot njihovi uporabniki. Pri tem pa ne gre le za ?isti ekonomski dobi?ek. Poleg gospodarske ima turizem tudi pomembno socialno noto- zbližuje ljudi in širi horizonte razumevanja raznolikosti kultur, zato ima pomembno družbeno funkcijo odstiranja predsodkov o "druga?nih" in vzpodbuja razumevanje in toleranco do druga?nih kultur in na?inov življenja, zaradi primerjalne dimenzije pa je obenem gradnik samozavesti o lastni kulturi in identiteti. Raznolikosti pa ne gre iskati le med razli?nimi kontinenti na razli?nih koncih sveta. Kulturna raznolikost ustvarja raznoliko turisti?no ponudbo oziroma jo "obarva" s svojo specifiko tudi na veliko ožjem prostoru, celo na tako majhnem, kot je slovenski. Velikokrat smo presene?eni, kako zelo se razlikujejo slovenske pokrajine in kako bogato zgodovinsko kulturno izro?ilo lahko vpletejo v svojo turisti?no ponudbo. Velikokrat smo presene?eni, kako malo se med seboj poznamo. Krajevni obi?aji, znamenitosti in posebnosti so zagotovo svojevrsten magnet, ki lahko privablja goste od blizu in dale?. Krizno leto 2009 se bo v zgodovino slovenskega turizma morda vpisalo tudi kot "prelomno." Napovedi Turisti?ne zveze iz za?etka leta so se uresni?ile- slovenski turisti?ni centri so doživeli ve? kot 10% upad obiska in no?itev tujih turistov, obenem pa se je pove?al delež doma?ih gostov! Vsekakor je nastopil ?as streznitve: turisti?ni delavci se bodo morali veliko bolj zavedati, da je doma? gost vsaj tako pomemben kakor tuji in nikakor ne le nekakšen izhod v "sili". Naj ob tej priložnosti pohvalim pravo?asno odlo?itev Slovenske turisti?ne organizacije za okrepitev oglaševalskih aktivnosti slovenske turisti?ne ponudbe na doma?em trgu že na samem za?etku letošnjega leta, ki se je izkazala za pravilno in morda je tudi to eden od razlogov, da je slovenske turisti?ne centre letos obiskalo ve? doma?ih gostov. To naj ne pomeni zapiranja v nacionalne okvire. Naj kot izziv tudi kot predsednik Kinološke zveze Slovenije opozorim, da bomo prihodnjo jesen imeli v Sloveniji do sedaj najve?jo kinološko prireditev – Evropsko razstavo psov, ki bo v Celje pripeljala v 4 razstavnih dneh okrog 16.000 razstavljalcev, kar predstavlja preno?itveni potencial do 100.000 no?itev. Od slovenskega turisti?nega gospodarstva je odvisno koliko tega potenciala bomo izkoristili. Pri trženjskih aktivnostih je pomemben pripevek dalal tudi Slovenska turisti?na organizacija. Prijave in s tem prodaja bodo stekli že prihodnji mesec! Spoštovani, turizem ima številne ugodne vplive na gospodarski, družbeni in socialni razvoj in je zaradi pomembnih ekonomskih u?inkov razvojna priložnost za našo državo. Tudi in še posebej v ?asu krize. Ena od priložnosti je tudi doma?i gost, o katerem smo do sedaj veliko premalo razmišljali. Zato bo vizije prihodnjega razvoja slovenskega turizma zagotovo potrebno preusmeriti tudi k usmeritvam in pogojem za dopustovanje doma?ih gostov. Želim si, da bi današnji posvet podal veliko inovativnih pogledov na razvoj tega pomembnega, a do sedaj zapostavljenega tržnega segmenta turisti?nega gospodarstva. Hvala. |
Povezane vsebine | |
![]() |
Razvojne usmeritve slovenskega turizma, dopustovanje doma?ega gosta in turizem kot kakovost življenja |