Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Nacionalna kampanja KUPUJEM SLOVENSKO - nagovor mag. Blaža Kav?i?a |
|
naj vas v imenu Državnega sveta Republike Slovenije in v svojem osebnem imenu najprej prav lepo pozdravim v dvorani Državnega sveta!
Slovenska prehrambena industrija se, tako kot proizvajalci prehrambenih izdelkov in živil drugod po svetu, soo?a z dejstvom, da se zaradi gospodarske krize, propada številnih podjetij in rasto?e brezposelnosti posledi?no ?edalje ve? Slovencev prehranjuje poceni. Kot ocenjujejo poznavalci se, generalno gledano, povpraševanje po hrani verjetno ne bo zmanjšalo, težave pa so možne v segmentu kakovostne in temu primerno dražje hrane, kakršna je v veliki meri tudi v Sloveniji pridelana in predelana hrana. Kako bodo v razmerah recesije in splošnega var?evanja reagirali potrošniki in ali se bodo vendarle odlo?ali v korist slovenskih prehrambenih izdelkov in živil, pa je zagotovo velik izziv za celotno slovensko živilsko-predelovalno verigo. Veseli me, da je le-ta z nacionalno kampanjo "Kupujem slovensko" pravo?asno in s pravilnimi argumenti nagovorila in še nagovarja slovenske potrošnike. Nacionalna kampanja KUPUJEM SLOVENSKO sega že v ?as tik pred krizo, v ?as ko so temeljne gradnike, te vsekakor izjemno pomembne, akcije oblikovale vrednote kot so kakovost, varnost, tradicija in okus. V ?asu krize, ki je sovpadla z drugo fazo kampanje, se je tem gradnikom pridružil še peti, to je socialni vidik, in sicer ohranitev delovnih mest, ki zajema problematiko zaposlovanja, ohranjanja slovenskega živilskega in kmetijskega trga in proizvodnje, zagotavljanja kvalitete in konkuren?nosti slovenskih proizvajalcev. Slovenski živilci zaposlujejo 17.000 delavcev, ki k skupnemu bruto doma?emu proizvodu prispevajo 3%. Glede na to, da je do sedaj h kampanji "Kupujem slovensko" pristopilo že 61 živilskih in kmetijskih podjetij in da je idejni pobudnik Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v okviru Gospodarske zbornice Slovenije, torej družbeni segment, ki ga štejemo v civilno družbo, je tudi mogo?e zavrniti kakršne koli o?itke, da gre za državni protekcionizem slovenskih živilsko-predelovalnih podjetij. Uspeh akcije in posledi?no podporo slovenskemu agro-živilskemu gospodarstvu, bodo v kon?ni fazi izrekli le potrošniki z nakupom slovenske blagovne znamke, na podlagi izbire slovenske kakovosti, narejene pod slovenskimi standardi, znotraj slovenskih meja, s slovenskim znanjem in slovenskimi rokami, zavedajo? se tudi, da ima slovenski izdelek kratko oskrbovalno verigo in kratke transportne poti. Vse to smo v Državnem svetu Republike Slovenije že ve?krat poudarili in svoja stališ?a posredovali Vladi. V naših predlogih za ?imprejšnji izhod iz gospodarske krize smo posebej izpostavili nujnost dopolnitve zakonodaje z ukrepi, ki bodo, podobno kot v drugih primerljivih evropskih državah, omogo?ali in spodbujali razvoj zadrug v kmetijstvu. Izpostavili smo potrebo po redefiniranju kmetijske politike v smeri spodbujanja sonaravnega kmetijstva in pove?evanja uporabe bližje pridelanih pridelkov in bližje proizvedenih prehrambenih izdelkov ter za u?inkovitejši nadzor nad uporabo fitofarmacevtskih izdelkov in nad kvaliteto hrane. Prav tako smo poudarili, da je posebno pozornost treba nameniti ureditvi cenovnih razmerij v verigi prehranskih izdelkov od prodelka do proizvoda na prodajni polici, ali, kot nekateri radi pravijo, »od vil do vilic«, ter v ve?ji meri upoštevati zadruge z lokalno pridelavo pri javnem naro?anju. Po našem mnenju je treba ?im prej sprejeti Zakon o promociji, ki bo slovenskim pridelovalcem in predelovalcem zagotavljal dolgoro?no in celovito promocijo slovenske hrane na doma?em in tujih trgih. V kmetijski in gospodarski politiki je po mnenju Državnega sveta potrebno zaradi trajnostnega razvoja celovito pospeševati lokalno samooskrbo s skrajševanjem transportnih poti od primarne pridelave do potrošnika in tako zagotavljati sledljivost in zdravo ter kakovostno hrano za potrošnika. Spoštovani, nacionalna kampanja "kupujem slovensko" je zelo pomembna za slovensko javnost, ki jo na ta na?in opominjamo na možnost izbire ter na pomembnost potrošnje doma?ih, slovenskih izdelkov za rast in stabilnost doma?ega gospodarstva. Poleg tega moramo znati izpostaviti svojo lastno identiteto da bi uspešno tekmovali na evropskem trgu in na ta na?in tudi na globalnem trgu dokazati mo? in vitalnost naših živilsko-predelovalnih podjetij. Prek uspešne živilske industrije bomo lahko najbolje podprli primarni sektor, torej kmetije in slovensko podeželje. Želim Vam uspešen posvet in tudi uspešno nadaljevanje kampanje. Hvala. |
Povezane vsebine | |
![]() |
Predstavitev nacionalne kampanje "Kupujem slovensko" |