Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-R) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 26. seji 12. 5. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-R) - druga obravnava Državni svet podpira predlog zakona. Državni svet ugotavlja, da smo v zaključni fazi izgradnje mreže lokalne samouprave, pri čemer se glede na veliko število občin z manj kot 5000 prebivalci in njihovo manjšo sposobnost uresničevanja svojih nalog postavlja vprašanje, ali je oblikovana mreža občin v skladu z ustavnim konceptom lokalne samouprave. Z vidika trajne sposobnosti občin za zagotavljanje skupnih potreb in uresničevanje interesov svojih prebivalcev Državni svet podpira rešitev, da se sedanja ureditev ustanavljanja občin spremeni v ureditev možnega spreminjanja območja občin, kar lahko pripomore tudi k hitrejšemu povezovanju občin pri skupnem upravljanju nalog, ki presegajo sposobnosti posameznih občin. Bistvenega pomena je določitev kriterijev, ki jih morajo izpolnjevati občine, da se štejejo za sposobne uresničevati lokalno samoupravo, ki onemogočajo sprejemanje arbitrarnih odločitev. V zvezi s 7. členom novele zakona Državni svet opozarja, da število prebivalcev (20.000) in še posebej število delovnih mest (15.000) nista ustrezna kriterija za pridobitev statusa mestne občine oziroma ne zagotavljata sposobnosti opravljanja nalog mestne občine, ki jih izvršujejo za širša območja. Glede na to, da mestne občine v primerjavi z drugimi občinami opravljajo kot svoje tudi z zakonom določene naloge iz državne pristojnosti, ki se nanašajo na razvoj mest, bi moral biti kriterij za pridobitev statusa mestne občine določen na osnovi funkcionalne vsebine lokalne samouprave (naloge in sposobnost opravljanja teh nalog) in izpolnjevanja dodatnih pogojev, ki zagotavljajo ohranjanje mestotvornih dejavnosti (npr. srednja šola, bolnišnica, muzej, gledališča, itd.). Državni svet predlaga Državnemu zboru, da pri obravnavi predloga zakona upošteva naslednjo konkretno pripombo: Člen se spremeni tako, da se glasi: "Postopki s predlogi za spremembo območij občin, ustanovitev novih občin in ustanovitev novih mestnih občin, ki se pred uveljavitvijo tega zakona niso končali, se z dnem uveljavitve tega zakona ustavijo. Obrazložitev: Državni svet ugotavlja, da se z novelo zakona dopušča možnost nadaljevanja postopkov spremembe območij občin, ustanovitve novih občin in ustanovitve novih mestnih občin po sedaj veljavni ureditvi, če je bilo na njihovih območjih pred uveljavitvijo tega zakona razpisan referendum. Če se lahko v Državni zbor vloži predlog za ustanovitev nove občine, na območju katere je bil razpisan referendum, čeprav prejšnji predlog z isto vsebino ni dobil zadostne podpore (npr. predlog za ustanovitev Občine Ankaran), se v določenih primerih postopki za ustanovitev nove občine glede na predvideno rešitev nikoli ne bodo končali. Obenem je taka rešitev nekonsistentna in postavlja v neenakopraven položaj tista območja, na katerih referendum ni bil razpisan, saj se predlaga, da se vsi postopki za ta območja ustavijo. V povezavi s 3. členom novele zakona, s katerim se črta določilo o izjemnem ustanavljanju občine z manj kot 5000 prebivalci, se postavlja tudi vprašanje, ali bi se lahko nadaljeval postopek za ustanovitev nove občine z manj kot 5000 prebivalci, na območju katere je bil že razpisan referendum. Po mnenju Državnega sveta bi morali slediti cilju predloga zakona, to je ustavitvi drobitve občin in vzpostavitvi stabilne teritorialne strukture lokalne samouprave, ter dejstvu, da je izgradnja mreže temeljnih samoupravnih lokalnih skupnosti končana. Državni svet zato predlaga, da se vsi dosedanji postopki, ki še niso končani, z dnem uveljavitve zakona ustavijo, posledično pa to pomeni, da se postopki za ustanovitev nove občine ali spremembo območja občine začnejo z vložitvijo zakona in v skladu z določbami tega zakona, ki predvideva izpolnjevanje novih vsebinskih pogojev (npr. najmanj 5000 prebivalcev). * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
26. seja Državnega sveta Republike Slovenije |