Seja je bila v sredo 18. 2. 2004.
Seja se je pričela ob 12.04 in se zaključila ob 15.31 uri.
Podpredsednik je pričel 19. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je predsednik sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51. člena poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.
Opravičili so se:
- predsednik Janez Sušnik
- Branko Majes
- Darko Fras
- Jože Ilc
* * *
Na sejo so bili vabljeni:
- gospod dr. Dušan Mramor, minister za finance, k 3. in 4. točki dnevnega reda
- gospod dr. Vlado Dimovski, minister za delo, družino in socialne zadeve, k 3. in 5. točki dnevnega reda
- - -
Od vabljenih so se seje udeležili:
- dr. Dušan Mramor, Minister za finance
- Jožica Kastelic, svetovalka Vlade RS, Ministrstvo za finance
- Irena Erjavec, vodja oddelka za sistem obdavčitve dobička podjetij, Ministrstvo za finance
- Borut Franjga, Urad predsednika Vlade RS
- dr. Vlado Dimovski, Minister za delo, družino in socialne zadeve
* * *
O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Vlade Republike Slovenije mag. Antona Ropa in ga prosil, da zagotovi udeležbo predstavnikov Vlade.
O sklicu seje je predsednik obvestil tudi predsednika Državnega zbora Republike Slovenije Boruta Pahorja.
* * *
S sklicem dne 4.2.2004 so državne svetnice in državni svetniki prejeli predlog dnevnega reda:
- Odobritev zapisnika 17. seje Državnega sveta Republike Slovenije;
Odobritev zapisnika 18. seje Državnega sveta Republike Slovenije;
- Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov,
- Predlog zakona o dohodnini (ZDoh-1) - prva obravnava, EPA 1088-III;
- Predlog zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-1) - prva obravnava , EPA 1089-III;
- Predlog zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnava - EPA 1075-III
- Poročilo o delu Državnega sveta Republike Slovenije v letu 2003 - predlog (št. 001-10/93-4);
RAZŠIRITEV
Podpredsednik je na predlog Interesne skupine lokalnih interesov predlagal, da se na dnevni red uvrsti tudi
- dopolnitev sklepa o izvolitve predsednikov, podpredsednikov in članov komisij Državnega sveta Republike Slovenije
Obrazložitev je podal vodja Interesne skupine lokalnih interesov Marjan Maučec.
Predlagana razširitev je bila sprejeta (Prisotnost je prijavilo 27 državnih svetnikov, 30 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
DNEVNI RED:
Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli predlog prečiščenega dnevnega reda:
- Odobritev zapisnika 17. seje Državnega sveta Republike Slovenije
Odobritev zapisnika 18. seje Državnega sveta Republike Slovenije
- Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov
- Predlog zakona o dohodnini (ZDoh-1) - prva obravnava, EPA 1088-III
- Predlog zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-1) - prva obravnava , EPA 1089-III
- Predlog zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnava - EPA 1075-III
- Poročilo o delu Državnega sveta Republike Slovenije v letu 2003 - predlog (št. 001-10/93-4)
- Dopolnitev sklepa o izvolitve predsednikov, podpredsednikov in članov komisij Državnega sveta Republike Slovenije - RAZŠIRITEV
Predlagan dnevni red je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 32 državnih svetnikov, 33 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 1. točki dnevnega reda:
- Odobritev zapisnika 17. seje Državnega sveta Republike Slovenije
Zapisnik 17. seje Državnega sveta Republike Slovenije so prejeli s sklicem 4. 2. 2004.
Na zapisnik 17. seje Državnega sveta je predsednik dne 5.2.2004 prejel pripombo državnega svetnika Ivana Bukovca glede naslovitve vprašanja.
Vprašanje državnega svetnika Ivana Bukovca je bilo naslovljeno tudi na Vlado Republike Slovenije.
Podpredsednik je predlagal, da o tako dopolnjenem zapisniku 17. seje glasujejo:
Zapisnik 17. seje (s pripombo) je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 31 državnih svetnikov, 31 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
- Odobritev zapisnika 18. seje Državnega sveta Republike Slovenije
Zapisnik 18. seje Državnega sveta Republike Slovenije so prejeli s sklicem 4. 2. 2004.
Podpredsednik je ugotovil, da na podlagi 3. odstavka 72. člena poslovnika predsednik ni prejel nobene pisne pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 18. seje glasujejo.
Zapisnik 18. seje je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 27 državnih svetnikov, 31 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
- Odobritev zapisnika 1. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije
Zapisnik 1. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije so prejeli s pošiljko 13.2. 2004.
Podpredsednik je ugotovil, da na podlagi 3. odstavka 72. člena poslovnika predsednik ni prejel nobene pisne pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 1. izredne seje glasujejo.
Zapisnik 1. izredne seje je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 27 državnih svetnikov, 25 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
K 2. točki dnevnega reda:
- Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov
S pošiljko 30.1.2004 so prejeli vprašanje državnega svetnika Ivana Bukovca v zvezi z vinogradništvom v Sloveniji
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanja državnega svetnika Ivana Bukovca v zvezi z problematiko vinogradništva ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P:
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Ivana Bukovca in predlaga Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da vprašanja preuči in nanje odgovori.
Vprašanja državnega svetnika Ivana Bukovca se glasijo:
- Koliko ha vinogradov je uradno prijavljenih na upravnih enotah po Sloveniji?
- Koliko vinogradov je glede na orto-foto posnetke v Sloveniji?
- Kakšna je razdrobljenost vinogradov glede na parcele in glede na gospodarstva?
O b r a z l o ž i t e v :
Vinogradništvo in vinarstvo sta tradicionalni in zelo razširjeni kmetijski usmeritvi v Republiki Sloveniji, vendar pa so vinorodna področja premalo izkoriščena, zato se nakazuje potreba po pospešeni in intenzivnejši pridelavi grozdja in vina. Glede na to, da je v javnosti zaslediti različne podatke o številu vinogradov po popisu iz leta 1991, vzorčnem popisu iz leta 1997 in popisu iz leta 2000, prosim Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da mi na gornja vprašanja odgovori.
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da vprašanja preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanje odgovori.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 31 državnih svetnikov, 31 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
S pošiljko dne 13.2.2004 so prejeli vprašanji državnega svetnika Jurija Kavčiča glede ukinjanja subvencij za rodovniške živali in ukinitvijo pokrivanja stroškov zdravstvenih analiz za plemenjake v konjereji.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanji državnega svetnika Jurija Kavčiča v zvezi z ukinjanjem subvencij za rodovniške živali in ukinitvijo pokrivanja stroškov zdravstvenih analiz za plemenjake v konjereji ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P:
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanji državnega svetnika Jurija Kavčiča in predlaga Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da vprašanji preuči in nanju odgovori.
Vprašanji državnega svetnika Jurija Kavčiča se glasita:
- Ali se ukinjajo subvencije za rodovniške živali in
- Ali se ukinja pokrivanje stroškov zdravstvenih analiz za plemenjake v konjereji
O b r a z l o ž i t e v :
Ad 1) V javnosti je že dalj časa prisoten predlog Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da se ukinja subvencije za rodovniške živali, za kar se smatra, da ni primeren ukrep pri ohranjanju staleža živali v konjereji in nasploh pri ohranjanju kulturne krajine.
Prav s temi spodbudami v preteklem obdobju je v Sloveniji poraslo število plemenskih živali v konjereji, obenem pa je to pomenilo alternativo pri ohranjanju kmetijskih površin, dodaten prihodek in ponekod tudi dopolnilno dejavnost na kmetijah.
Ad 2) Pokrivanje stroškov analiz je bil pomemben del spodbude oskrbnikom plemenskih žrebcev v lasti države. Dodatno obremenjevanje oskrbnikov bo pomenilo nadaljnjo stagnacijo in upad števila plemenskih živali ter obenem pojav tako imenovanih črnih pripustov, s čemer se bo povzročala velika škoda v selekciji in sploh v strokovnem delu na tem področju.
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da vprašanji preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanju odgovori v roku 30 dni.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 31 državnih svetnikov, 31 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
Na klop so prejeli vprašanji državnega svetnika Jožeta IIca naslovljeno na Ministrstvo za zunanje zadeve RS glede dokumentacije zaupnega pomena na ministrstvu.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanji državnega svetnika Jožeta Ilca glede pridobitve zaupne dokumentacije Ministrstva za zunanje zadeve, ki vsebuje odnose in urejanje odnosov med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P:
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanji državnega svetnika Jožeta Ilca in predlaga Ministrstvu za zunanje zadeve, da vprašanji preuči in nanju odgovori.
Vprašanji državnega svetnika Jožeta Ilca se glasita:
- Ali je točen podatek, da je Republike Hrvaška dobila zaupno dokumentacijo Ministrstva za zunanje zadeve, ki vsebuje odnose in urejanje odnosov med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško?
- Kakšen je nadzor nad dokumentacijo zaupnega pomena v ministrstvu in kako je mogoče, da zaupni podatki odtekajo drugam oziroma v javnost?
O b r a z l o ž i t e v:
Časopis "Delo" je pred dnevi objavil novico, da organi Republike Hrvaške posedujejo dokumentacijo Ministrstva za zunanje zadeve RS, ki vsebujejo odnose med državama in način ravnanja Republike Slovenije pri urejevanju odprtih vprašanj s sosednjo državo. Po navedbah "Dela" je navedena dokumentacija zaupne narave.
Zaupni dokumenti so ravno takšne listine, ki zaradi svoje pomembnosti ne smejo biti dostopne nasprotniku in javnosti. Če se je ta dogodek res pripetil, kakšno je potem stanje na našem ministrstvu?
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za zunanje zadeve, da vprašanji preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99 in 2/04) nanju odgovori v roku 30 dni.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 23 državnih svetnikov, 30 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
Na klop so prejeli vprašanje predsednika državnega sveta Janeza Sušnika naslovljeno na Ministrstvo za promet glede nacionalnega programa razvoja in vzdrževanja državnih cest.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanje državnega svetnika Janeza Sušnika glede priprave predloga nacionalnega programa razvoja in vzdrževanja državnih cest ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika Janeza Sušnika in predlaga Ministrstvu za promet, da vprašanje prouči in nanj odgovori.
Vprašanje državnega svetnika Janeza Sušnika se glasi:
Kdaj bo Ministrstvo za promet pripravilo predlog nacionalnega programa razvoja in vzdrževanja državnih cest?
O b r a z l o ž i t e v:
V skladu z 84. členom zakona o javnih cestah (Ur. l. RS, št. 29/97, 18/02, 50/02 ???Odl. US, 110/02-ZGO-1 in 126/03-ZDARS-A) bi moralo ministrstvo, pristojno za promet, najkasneje v enem letu po uveljavitvi tega zakona oziroma najkasneje do 7. 6. 1998 pripraviti predlog nacionalnega programa razvoja in vzdrževanja državnih cest, ki pa do danes ni sprejet. Gre za strateško pomemben in z zakonom opredeljen dokument, ki bi moral predstavljati osnovo za izgradnjo in financiranje drugih državnih cest. Ob izgradnji avtocestne infrastrukture se pozablja na druge državne ceste (glavne in regionalne), ki so z vidika hitrejšega gospodarskega in regionalnega razvoja velikega pomena za območja, ki so odmaknjena od osrednjega avtocestnega križa. Poleg tega se na nekaterih območjih (npr. Dolenjska) dogaja, da ob avtocesti ni vzporedne druge državne ceste in so zato prebivalci v neenakopravnem položaju z drugimi območji, saj se lahko vozijo samo po avtocesti, ki se jo plačuje. Zato je treba čimprej in celovito urediti problematiko slabih cestno prometnih povezav, vključno z razreševanjem vprašanja predvidenih cestnih postaj (Ivančna Gorica, Vogrsko), čeprav temu nasprotujejo tako občine kot prebivalci.
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za promet, da vprašanje prouči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99 in 2/04) nanj odgovori v roku 30 dni.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 27 državnih svetnikov, 27 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
- - -
Na klop so prejeli vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča naslovljeno na Ministrstvo za finance glede dovoljenj za uveljavljanje pravice do pavšalnega nadomestila vstopnega davka na dodano vrednost.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Kratko obrazložitev je podal predlagatelj, Cvetko Zupančič.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča glede pridobitve pravice do pavšalnega nadomestila vstopnega davka na dodano vrednost ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P:
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča in predlaga Davčni upravi Republike Slovenije, da vprašanje preuči in nanj odgovori.
Vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča se glasi:
Zakaj nekateri kmetje, ki so pridobili pravico do pavšalnega nadomestila vstopnega davka na dodano vrednost letos za obdobje od 1.1.2004 do 31. 12. 2004 niso dobili od davčnega urada podaljšano dovoljenje za uveljavljanje pravice do pavšalnega nadomestila vstopnega davka na dodano vrednost?
O b r a z l o ž i t e v:
Kmetje, kateri niso davčni zavezanci so si pridobili dovoljenje za uveljavljanje pravice pavšalnega nadomestila vstopnega davka na dodano vrednost. To je večina kmetov v Sloveniji, kateri ob prodaji svojega pridelka ali proizvoda uveljavi 4% DDV. Ker letos niso nekateri še do danes dobili podaljšanega dovoljenja, teh 4% ne morejo uveljaviti.
Ker ni dovoljenj, tudi obračun za lansko leto ti kmetje niso naredili. Pojavlja se težava, da so nekateri dobili dovoljenje dvakrat.
Zato sprašujem odgovorne na Davčni upravi Republike Slovenije kako bodo ta problem reševali, do kdaj in kdo bo odgovoren za nastalo stanje?
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Davčni upravi Republike Slovenije, da vprašanje preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanj odgovori v roku 30 dni.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 28 državnih svetnikov, 28 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
S pošiljko dne 13.2.2004 so prejeli pobudo državnega svetnika dr. Zoltana Jana, glede Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Slovenski obveščevalno-varnostni službi.
Pobudo je predsednik dodelil Komisiji za politični sistem.
- - -
S pošiljko dne 13.2.2004 so prejeli pobudo državnega svetnika mag. Adolfa Zupana glede problematike Romov.
Pobudo je predsednik dodelil Komisiji za lokalno samoupravo in regionalni razvoj.
- - -
Na klop so prejeli pobudo predsednika državnega sveta Janeza Sušnika glede nacionalnega programa razvoja in vzdrževanja državnih cest.
Pobudo je predsednik dodelil Komisiji za lokalno samoupravo in regionalni razvoj.
- - -
S pošiljko dne 30.1.2004 so prejeli odgovor Vlade Republike Slovenije na vprašanje državnega svetnika dr. Zoltana Jana o razrešitvi problematike presežnih delavcev.
- - -
S pošiljko dne 13.2.2004 so prejeli odgovor Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano na vprašanje državnega svetnika Jožeta Ilca glede usklajevanja zakonodaje z zakonodajo Evropske unije.
- - -
S pošiljko dne 13.2.2004 so prejeli odgovor Ministrstva za kulturo na vprašanje državnega svetnika Dora Hvalice glede meril in postopkov, ki so potrebni za porabo drugega odstavka 45. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo.
- - -
Na Ministrstvo za zunanje zadeve in na Vlado RS je bilo poslano vprašanje državnega svetnika Jožefa Jeraja glede Italijanske vlade.
Odgovor Ministrstva za zunanje zadeve so prejeli s pošiljko dne 13.2.2004.
- - -
Na klop so prejeli vprašanje državne svetnice Petre Kersnič Ministrstvu za zdravje glede predloga zakona o zdravju.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Kratko obrazložitev je podala predlagateljica, Petra Kersnič.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanja državne svetnice Petre Kersnič v zvezi z zakonom o zdravju ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P:
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državne svetnice Petre Kersnič in predlaga Ministrstvu za zdravje, da vprašanja prouči in nanje odgovori.
Vprašanja državne svetnice Petre Kersnič se glasijo:
- Kdo so ustvarjalci predloga zakona o zdravju?
- Kdaj bo predstavljen predlog zakona o zdravju?
- Kdaj bodo predstavljene dopolnitve Bele knjige?
O b r a z l o ž i t e v:
Zaradi številnih različnih informacij o gornjih vprašanjih želim zaradi enotne informacije odgovor, ki bo strokovni javnosti omogočil pravočasno vključitev v razpravo o vsebinah tako predloga zakona, kot dopolnitev Bele knjige. Državni svet se je v oblikovanje zakonodaje že vključil s predlogom imenovanja medsektorske usklajevalne delovne skupine, vendar predlog na ministrstvu ni bil upoštevan.
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za zdravje, da vprašanja preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanje odgovori.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 25 državnih svetnikov, 26 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
Na klop ste prejeli vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana Ministrstvu za notranje zadeve glede priprave posebnega zakona za urejanje položaja in pravice romskih skupnosti, ki živi v Sloveniji.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Kratko obrazložitev je podal predlagatelj, mag. Adolf Zupan.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana v zvezi s pripravo zakona, ki bo urejal položaj in posebne pravice romske skupnosti, ki živi v Sloveniji in kdaj namerava to storiti ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana in predlaga Ministrstvu za notranje zadeve, da vprašanje prouči in nanj odgovori.
Vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana se glasi:
Zakaj Ministrstvo za notranje zadeve še ni pripravilo in predložilo v obravnavo zakona, ki bo urejal položaj in posebne pravice romske skupnosti, ki živi v Sloveniji in kdaj namerava to storiti?
O b r a z l o ž i t e v:
V 65. členu Ustave Republike Slovenije je določeno, da položaj in posebne pravice romske skupnosti, ki živi v Sloveniji, ureja zakon, ki pa še do danes ni bil predložen v zakonodajno proceduro.
Zahtevo za sprejem tega zakona podpira tudi trinajst županov dolenjskih, belokranjskih in posavskih občin. Vprašanje in zahteva sta povezani z izjemno trenutno kompleksno situacijo med Romi in ostalim prebivalstvom v Mestni občini Novo mesto in tudi s potrebo, da se to celovito zakonsko uredi.
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za notranje zadeve, da vprašanje prouči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanj odgovori.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 27 državnih svetnikov, 27 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
Vprašanja, na katera v določenem roku še vedno ni bilo odgovorov, bodo ponovno posredovana pristojnim naslovnikom, da podajo svoje odgovore.
K 3. točki dnevnega reda:
- Predlog zakona o dohodnini (ZDoh-1) - prva obravnava
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 2/2004.
Predlog zakona je so obravnavale Komisija Državnega sveta za gospodarstvo, Komisija državnega sveta za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Komisija Državnega sveta družbene dejavnosti in Komisija državnega sveta za malo gospodarstvo in turizem.
S pošiljko dne 13. 2. 2004 so državne svetnice in svetniki prejeli:
- poročilo komisije za gospodarstvo;
- mnenje komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano;
- poročilo volilne baze s področja kulture;
Na klop so prejeli:
- poročilo Komisije za družbene dejavnosti,
- poročilo Komisije za malo gospodarstvo in turizem
- poročilo Interesne skupine negospodarskih dejavnosti
- poročilo Interesne skupine delojemalcev
- poročilo Interesne skupine lokalnih interesov
Predlog sklepa so prejeli na klop.
Stališča Komisije za gospodarstvo je podala predsednica Marta Turk.
Stališča Komisije za družbene dejavnosti je podal predsednik dr. Zoltan Jan.
Stališča Komisije za malo gospodarstvo in turizem je podal predsednik Anton Kampuš.
Stališče Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je podal predsednik Cvetko Zupančič.
Stališča Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja Marjan Maučec.
Stališča Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja Anton Peršak.
Razpravljali so prof.dr. Janvit Golob, prof.dr. Alojz Križman, dr. Zoltan Jan, Doro Hvalica, Ladislav Kaluža, mag. Zlatko Jenko, Anton Peršak, Vincenc Otoničar.
Kratko obrazložitev je podal minister za finance dr. Dušan Mramor.
Amandma je vložila Interesna skupina lokalnih interesov in sicer:
Na peti strani predloga sklepa se v drugem odstavku za drugim stavkom doda besedilo, ki se glasi:
" Državnemu svetu se zdi neprimerno, da bi naložbo v vzajemne sklade obravnavali manj vredno kot druge naložbe v vrednostne papirje. Veliko vlagateljev, ki se je za tovrstno varčevanje že odločilo in se s tem izpostavilo tveganju negotovih donosov, s svojim kapitalom pa posredno pripomoglo tudi k razvoju kapitalskega trga in celotnega gospodarskega sistema, bi bilo namreč ogoljufanih, če bi se davčna zakonodaja na tem področju spremenila tako, da bi vložke obdavčili ne glede na čas prodaje. Dosedanja ureditev je omogočala vlagateljem, da so lahko po treh letih prodali naložbo v vzajemnem skladu brez davčne obremenitve. Tovrstni ukrep je silil varčevalce k dolgoročnemu varčevanju, s čimer so bili doseženi pozitivni vplivi na celotno gospodarstvo. Vpliv bi bil že ugodnejši, če bi se davčno obdobje znižalo na eno leto. To bi na trgu kapitala ustvarilo potrebno likvidnost, saj bi se prihranki začeli seliti hitreje. Boljša likvidnost bi bila temelj za začetek razvoja primarnega borznega trga ??? se pravi za izdajo obveznic in delnic s strani podjetij. Državni svet ocenjuje, da bi tovrstni razvoj prinesel v proračun mnogo več davkov kot pa predlagana obdavčitev, saj sam predlagan koncept že na prvi pogled daje vtis nepoznavanja delovanja vzajemnih skladov. Če se osredotočimo na obvezniške vzajemne sklade lahko ugotovimo, da njihov donos ni odvisen samo od obresti obveznic, ampak tudi od spremembe tečajev obveznic. Zato je nelogično razmišljati o isti obdavčitvi kot bi bila veljavna za banke, saj se vlagatelji za razliko od bančnih varčevalcev izpostavljajo tveganju spreminjanja obrestnih mer.
Za razvoj kapitalskega trga v Sloveniji kot tudi za obseg pobranih davkov bi bilo smiselno razmisliti samo o znižanju roka obdavčitve na eno leto. Državni svet tudi predlaga, da se opravi analiza, ki bi pokazala, koliko kapitala bo zaradi neugodne davčne politike odšlo v tujino, kjer davki na tem področju niso v takšno breme. Zavedati se je potrebno, da je varčevanje v vzajemnih skladih šele v začetnih povojih in da lahko v prihodnjih letih pričakujemo bistveni porast."
Predlagan amandma je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 28 državnih svetnikov, 28 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
Amandma je vložila Interesna skupina negospodarskih dejavnosti in sicer:
Na drugi strani se v drugem odstavku doda naslednje besedilo: Zaradi zmanjšanja odbitkov v predlogu zakona se zastavlja vprašanje ali ima Ministrstvo za finance izdelano analizo prihrankov uvedbe novega sistema za področje avtorskih pogodb v celoti in še posebej za dejansko upravičene avtorske pogodbe (kultura, znanost). Potrebna je ocena, ali pozitivni učinki pri davčne izplenu opravičujejo negativne učinke za zavezance na področju kulture in znanosti.
V šestem odstavku se črta "umetniškega delovanja, " in se nadomesti z besedilom: "dela, ki ima dejansko avtorski značaj v skladu z Zakonom o avtorskih in sorodnih pravicah, in " ki bo v primerih, ko gre za zaposlene, ....
Na tretji strani se za četrtim odstavkom doda nov odstavek, ki se glasi:
"Povsem nesprejemljivo je dosedanja določba, da se olajšave opredeljujejo v absolutnih zneskih za eno leto vnaprej. "
Predlagan amandma je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 30 državnih svetnikov, 30 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Obrazložitev glasu je podal dr. Zoltan Jan.
Proceduralno pripombo sta podala Drago Bahun in Cvetko Zupančič.
Podpredsednik je zaključil razpravo in predlagal, da glasujejo o predlogu Interesne skupine negospodarskih dejavnosti in sicer:
Interesna skupina negospodarskih dejavnosti predlaga, da se na današnji seji Državnega sveta opravi splošna razprava o predlogu zakona o dohodnini vključno z obravnavo stališč, ki so napisana v obliki amandmajev. Po opravljeni splošni razpravi se pripravi enotno mnenje, ki se ga dokončno obravnava na seji Državnega sveta v mesecu marcu, če bo predlog zakona Državni zbor obravnaval na redni seji v mesecu marcu. V koliko bo Državni zbor predlog zakona obravnaval prej, na izredni seji, interesna skupina negospodarskih dejavnosti predlaga, da Državni svet skliče izredno sejo.
Predlog je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 29 državnih svetnikov, 19 jih je glasovalo za nihče 9 jih je bilo proti in 1 se je glasovanja ni vzdržal).
K 4. točki dnevnega reda:
- Predlog zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-1) - prva obravnava, EPA 1089-III
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 7/2004.
Predlog zakona sta obravnavali Komisija Državnega sveta za gospodarstvo in Komisija za malo gospodarstvo in turizem.
Poročilo komisije za gospodarstvo so prejeli s pošiljko 13.2.2004.
Poročilo komisije za malo gospodarstvo in turizem so prejeli na klop.
Poročilo Interesne skupine negospodarskih dejavnosti so prejeli na klop.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Stališča Komisije za gospodarstvo je podala predsednica Marta Turk.
Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja Anton Peršak.
Razpravljala sta prof.dr. Janvit Golob in prof. dr. Alojz Križman.
Kratko obrazložitev je podal Minister za finance dr. Dušan Mramor.
Amandma je vložila Interesna skupina negospodarskih dejavnosti in sicer:
"Državni svet ponovno ugotavlja, da je tako dosedanja kot sedaj predlagana višina davčnih olajšav, tudi glede na izkušnje drugih držav, prenizka. Hkrati Državni svet predlaga, da se davčne olajšave za različne namene ločijo in se posebej določi stopnja olajšav za donacije za področje kulture in znanosti, za donacije na področju športa ter za donacije v socialne in zdravstvene namene."
Predlagan amandma je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 24 državnih svetnikov, 23 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Podpredsednik je zaključil razpravo in skupaj s sprejetim amandmajem predlagal naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, ob obravnavi predloga zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-1) - prva obravnava, ki ga je v zakonodajni postopek predložila Vlada Republike Slovenije, sprejel
S K L E P
da na podlagi prvega odstavka 55. člena Zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje
M N E N J E
k predlogu zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-1) - prva obravnava
Državni svet ugotavlja, da so v zvezi z davkom na dohodek pravnih oseb pomembne tri direktive EU, ki se nanašajo na delitev dobičkov med povezanimi osebami, na direktivo o preoblikovanju gospodarskih družb in direktivo o obdavčitvi obresti in licenčnin med povezanimi družbami. Te direktive so vključene v predlog zakona in naj bi zagotovile prosto gibanje kapitala in na nek način pravičnejšo ali vsaj zmernejšo obdavčitev, predvsem z vidika preprečitve akumulacije davkov. Vendar pa razen teh direktiv ni enotnega sistema v Evropski uniji glede obdavčitve dobička oziroma dohodka ter tudi ne enotnosti med državami članicami glede enotne stopnje davkov od dohodka pravnih oseb. Glede na to, da Evropska unija vključno z državami pristopnicami še naprej znižuje davčne stopnje pa Slovenija ostaja na tem področju na isti ravni in celo širi davčno osnovo ter zmanjšuje davčne olajšave, kar ima lahko vpliv na manjšo konkurenčnost gospodarstva.
Pri predvidenih olajšavah za investicijska vlaganja in za raziskave in razvoj je potrebno opozoriti, da naj bodo postopki za ugotavljanje kaj so raziskave in kaj razvoj dovolj enostavni, da ne bi stroški ugotavljanja kaj je eno in kaj drugo bili višji, kot bodo koristi gospodarstva pri teh olajšavah.
Predlog zakona v celoti ukinja davčno oprostitev za invalidska podjetja. Ta so po veljavnem zakonu uvrščena med pravne osebe, ki davka ne plačujejo in sicer v smislu pomembne ekonomske olajšave, katere utemeljitev je v kompenzaciji višjih stroškov poslovanja zaradi usposabljanja in zaposlovanja invalidov pod posebnimi pogoji. Državni svet Republike Slovenije se zavzema za pravilno usmerjene olajšave, ki naj pospešujejo zaposlovanje invalidov, zato naj se pripravi argumentacija, če rešitev v 50. členu predloga zakona to usmeritev tudi zagotavlja.
Državni svet ponovno ugotavlja, da je tako dosedanja kot sedaj predlagana višina davčnih olajšav, tudi glede na izkušnje drugih držav, prenizka. Hkrati državni svet predlaga, da se davčne olajšave za različne namene ločijo in se posebej določi stopnja olajšav za donacije za področje kulture in znanosti, za donacije na področju športa ter za donacije v socialne in zdravstvene namene.
Državni svet meni, da je predlog zakona primeren za nadaljnjo obravnavo.
|
Predlagan sklep (s sprejetim amandmajem) je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 24 državnih svetnikov, 25 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 5. točki dnevnega reda:
- Predlog zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnava - EPA 1075-III
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 110/2003.
Predlog zakona je obravnavala Komisija Državnega sveta za družbene dejavnosti. Poročilo komisije so državne svetnice in svetniki prejeli na klop.
Poročilo Interesne skupine lokalnih interesov so prejeli na klop.
Poročilo Interesne skupine negospodarskih dejavnosti so prejeli na klop.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Stališča Komisije za družbene dejavnosti je podala Marija Perkovič.
Stališča interesne skupine delojemalcev je podal Doro Hvalica.
Amandma je vložila Interesna skupina delojemalcev in sicer:
Državni svet RS ugotavlja, da o predlog zakona o rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov nima večjih vsebinskih pomislekov. Interesna skupina delodajalcev predlaga razjasnitev v primeru, da določeno področje pokrivata dva posebna zakona, veljavnost oziroma nadrejenost in podrejenost zakonskih predpisov.
Predlagan amandma je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 24 državnih svetnikov, 22 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
- - -
Amandma je vložila Interesna skupina lokalnih interesov in sicer:
V 11. odstavku predloga sklepa se v zadnji vrstici za besedo ???ustanovah??? doda besede ???ter sistemih povezanih družb.???
Proceduralno pripombo je podal Drago Bahun.
Predlagan amandma je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 26 državnih svetnikov, 27 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Podpredsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet, skupaj s sprejetimi amandmaji, sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, ob obravnavi predloga zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnaval, ki ga je v zakonodajni postopek predložila Vlada Republike Slovenije, sprejel
S K L E P
da na podlagi prvega odstavka 55. člena Zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje
M N E N J E
k predlogu zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnava
Državni svet predlog zakona podpira in predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije, da ga čimprej sprejme.
Vladi Republike Slovenije oziroma Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve pa predlaga, da čimprej sprejme vse potrebne podzakonske akte.
Državni svet meni, da je predlagatelj zakona zelo temeljito pripravil zakonsko besedilo, v katerega je vključil tudi številne pripombe in predloge zainteresirane strokovne javnosti, z upoštevanjem evropskih smernic s področja poklicnega usposabljanja in zaposlovanja invalidov ter ga uskladil tudi med socialnimi partnerji na Ekonomsko-socialnem svetu. Istočasno pa predlaga, da predlagatelj zakona v zakonodajnem postopku v predlogu zakona opredeli veljavnost oziroma nadrejenost in podrejenost zakonskih predpisov, v kolikor določeno področje pokrivata dva posebna zakona.
Državni svet predlaga, da se v 20. členu precizneje definira postopek oddaje ponudb. Besedilo drugega odstavka namreč postavlja ponudnike v neenakopraven in nejasen položaj, saj le-ti po predlagani dikciji lahko v času razpisnega roka svojo ponudbo dopoljnjujejo ali spreminjajo.
Nadalje državni svet predlaga, da se sestavo rehabilitacijske komisije, ki jo določa 28. člen le na splošno, precizneje opredeli tako, da bo jasno, kdo so nestalni člani komisije tako na prvi kot na drugi stopnji, glede na obravnavo konkretnih primerov z upoštevanjem vrste invalidnosti stranke v postopku.
Državni svet meni, da 29. člen ni napisan v skladu z logiko predloga zakona, ki na prvo mesto postavlja nediskriminacijo in pozitivne ukrepe za izenačevanje možnosti invalidov, sposobnost invalidov, neinvalidnost in šele nato telesne in duševne okvare ali bolezni itd.
Državni svet predlaga, da se v 32. členu v 2. točki dopolni, da invalid ni zaposljiv pod rednimi pogoji. Dikcija, da ni zaposljiv ga namreč izločuje iz vseh programov socialne vključenosti in trajne nezaposljivosti.
V 42. členu, ki opredeljuje zaposlitvene centre bi morali bolj konkretno opredeliti vlogo, pristojnosti in obveznosti občin pri ustanavljanju zaposlitvenih centrov.
V 52. členu je med pogoji delovanja invalidskega podjetja navedena tudi zaposlitev najmanj enega strokovnega delavca, če usposablja ali zaposluje več kot 3 invalide, sicer pa na vsakih 20 zaposlenih invalidov enega strokovnega delavca. Državni svet meni, da bo to določilo stroškovno preveč obremenjevalo invalidska podjetja in jih postavljalo v neenakopraven položaj z ostalimi podjetji na trgu.
Državni svet predlaga, da se ponovno prouči drugi odstavek 57. člena z vidika varovanja poslovne strategije, da ne bi prihajalo do škodljivih posledic v poslovanju invalidskih podjetij.
Glede 61. člena se ob predlagani definiciji postavlja vprašanje, kakšna dolžnost oz. obveza za zaposlovanje invalidov ??? kvota - bo veljala za javne zavode oz. ustanove, ki jih ustanovi država. Ne glede na 3. točko tega člena, ki določa, da bo kvoto določila Vlada Republike Slovenije na predlog Ekonomsko socialnega sveta z uredbo, bi v tem členu kazalo opredeliti tudi obveznost zaposlovanja invalidov v javnih zavodih in državnih ustanovah ter v sistemih povezanih družb.
V 1. odst. 61. člena so kot izjema navedena tuja diplomatska in konzularna predstavništva. Nujna je uskladitev z evropsko direktivo o zaposlovanju invalidov (Council directive 2000/78/EC, 27. november 2000, Equal treatment in employment and occupation), ki v 3. členu govori o izjemah za področja, kjer direktiva ne velja, kjer je torej možna oz. dovoljena negativna selekcija invalidov pri zaposlovanju.
Državni svet predlaga, da se v 107. členu tretja alinea prve točke črta ter predlaga, da ostane v veljavi 569. člen Zakona o gospodarskih družbah, ki določa ustanavljanje, registracijo, poslovanje, upravljanje in ukinitev invalidskih podjetij.
|
Predlagan sklep (skupaj s sprejetimi amandmaji) je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 26 državnih svetnikov, 24 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 6. točki dnevnega reda:
- Poročilo o delu Državnega sveta Republike Slovenije v letu 2003 - predlog
Poročilo so državni svetniki in svetnice prejeli s sklicem, 4.2.2004.
S pošiljko 13.2.2004 so prejeli poročilo Mandatno-imunitetne komisije, ki je po pomoti izpadlo iz prvotnega poročila.
Na klop so prejeli poročilo Komisije za politični sistem.
Poročilo Interesne skupine lokalnih interesov so prejeli na klop.
Poročilo Interesne skupine negospodarskih dejavnosti so prejeli na klop.
Uvodne besede je podal podpredsednik Jože Stanič.
Proceduralno pripombo je podal Doro Hvalica.
Državni svetnik dr. Zoltan Jan je pisno predlagal dopolnitve, ki zajemajo tudi dopolnitve interesne skupine lokalnih interesov in dopolnitve Komisije za politični sistem in sicer:
- Poglavje 1.6. Poročila o delu Državnega sveta Republike Slovenije naj se dopolni tako, da bo verodostojno odražalo delo posameznih državnih svetnikov.
- Poročilu naj se doda pregled udeležbe na sejah; pregled poročevalcev DS v DZ in delovnih telesih, ter imensko kazalo.
Predlagana dopolnitev je bila sprejeta (Prisotnost je prijavilo 23 državnih svetnikov, 23 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Podpredsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. redni seji, dne 18. februarja 2004, na podlagi 86. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije sprejel naslednji
S K L E P
Državni svet Republike Slovenije sprejema predlog poročila o delu Državnega sveta Republike Slovenije v letu 2003 (17.12.2002 - 31.12.2003) s predlagano dopolnitvijo.
|
Predlagan sklep (skupaj s sprejeto dopolnitvijo) je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 24 državnih svetnikov, 22 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 7. točki dnevnega reda:
- Dopolnitev sklepa o izvolitve predsednikov, podpredsednikov in članov komisij Državnega sveta Republike Slovenije - RAZŠIRITEV
Predlog je obravnavala Interesna skupina lokalnih interesov. Poročilo interesne skupine so državne svetnice in svetniki prejeli na klop.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Podpredsednik je predlagal, da Državni svet sprejem naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji dne 18. 2. 2004, ob obravnavi dopolnitve sklepa o izvolitvi predsednikov, podpredsednikov in članov komisij Državnega sveta Republike Slovenije, na podlagi 45. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) in 7., 75. ter 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) sprejel naslednji
S K L E P
Za člana Komisije državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj se izvoli državnega svetnika Rada Krpača. Komisija državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ima sedaj enajst članov.
|
Predlagan sklep je bil sprejet (Prisotnost je prijavilo 25 državnih svetnikov, 25 jih je glasovalo za nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Podpredsednik je zaključil 19. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, se državnim svetnicam in svetnikom ter vsem vabljenim, ki so se odzvali vabilu, zahvalil za sodelovanje in razpravo.