Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 10. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v četrtek 15.12.2005. Predsednik je pričel 10. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51., 51 .a in 51. b in petega odstavka 53. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Opravičili so se: * * * Na sejo je bil vabljen: - - - Od vabljenih so se seje udeležili:
O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr.,med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo. * * * S sklicem dne 13.12.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji: 1. Pobuda za zahtevo za razpis naknadnega zakonodajnega referenduma v zvezi z Zakonom o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini (ZDoh-1D) DNEVNI RED Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:
Predlagan dnevni red je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Zakon je Državni zbor sprejel na 11. redni seji v sredo 23.11.2005 in so ga državne svetnice in svetniki prejeli s pošiljko v četrtek 24.11.2005. Državni svet je na 9. izredni seji, 30.11.2005 sprejel odložilni veto za Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini, ki ga je Državni zbor na 13. izredni seji, v četrtek 8.12.2005 ponovno sprejel. Pobudo državnega svetnika Rada Krpača so prejeli 14.12.2005 po elektronski pošti in faksu. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Obrazložitev je podal predlagatelj pobude, Rado Krpač. Obrazložitev je podal tudi Minister za finance, dr. Andrej Bajuk. Uvodne besede je podal predsednik Državnega sveta, Janez Sušnik. Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Marjan Maučec. Razpravljali so Marta Turk, prof.dr. Alojz Križman, Tone Peršak, Ladislav Kaluža, Milan Ozimič, Drago Bahun, prof. dr. Jože Mencinger, Cvetko Zupančič, Jože Ilc. Repliko je podal Doro Hvalica. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 10. izredni seji, dne 15. 12. 2005, na podlagi četrte alinee 97. člena Ustave Republike Slovenije in 43. člena poslovnika državnega sveta sprejel naslednji SKLEP Državni svet predlaga naslednje referendumsko vprašanje: Ali ste za to, da se uveljavi zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini (EPA 511-IV), sprejet v Državnem zboru 8.12.2005? Obrazložitev : Zaskrbljujoče je dejstvo, da se je vlada tako občutljive teme in sprememb zakona, ki presegajo raven popravkov, lotila z nujnim postopkom. S tem je onemogočila, da bi se v razpravo vključila zainteresirana javnost, oziroma tisti, ki jih spremembe najbolj prizadenejo. Državni svet podpira spremembe in dopolnitve zakona o dohodnini, ki povečuje konkurenčnost slovenskega davčnega sistema. Nesprejemljivo pa je, da je vlada z nekaterimi drugimi popravki, s katerimi naj bi dosegli preglednost, razumljivost in nenazadnje tudi izvedljivost nekaterih že uveljavljenih rešitev, oblikovala rešitve, ki ne predstavljajo izboljšav. Te spremembe bodo po mnenju Državnega sveta povečale neenakost in socialno razslojevanje v Sloveniji. Predlagatelj zakona bi moral za iskanje novih davčnih virov pravičneje prerazporediti davčna bremena. Predvsem pa bi moral, če že ne izboljšati, pa vsaj ohraniti davčno politiko pri obdavčitvi tistih družbenih skupin, ki so najbolj občutljive. Državni svet ocenjuje, da se bo s sprejetjem tega zakona tem skupinam socialni položaj poslabšal. Državni svet še posebej opozarja na rešitvi, ki uvajata obdavčitev obresti na depozite na varčevalnih računih vseh državljank in državljanov, hkrati pa uveljavljata oprostitev 50 % zneska obresti na obveznice, ki so jih prejeli denacionalizacijski upravičenci in ki bosta povzročili dodatno razslojevanje in povečanje neenakosti državljanov Slovenije. Zakon vpeljuje obdavčitev obresti na depozite na varčevalnih računih vseh državljank in državljanov v Sloveniji. Ob tem, ko se znižuje davek na dobiček od kapitala se za vse druge davčna obremenitev povečuje. Z novelo zakona se s 54. in 57. členom ukinja 300 tisoč tolarjev obresti kot tisto mejo, pod katero se ne plačuje dohodnine. S tem bodo davek na obresti plačevali tako mali (delavci, upokojenci, študenti, dijaki ???) kot veliki varčevalci, ne glede na višino sredstev na varčevalnem računu. Poznano je, kdo je svoja finančna sredstva že vložil v vrednostne papirje. Varčujejo skrbni in slabše situirani državljani socialno šibkejših in občutljivejših družbenih skupin. Poleg tega takšne rešitve ne vzpodbujajo varčevanja in destimulirajo zdravo varčevanje predvsem pri mladih. Zakon uveljavlja posebno obravnavo tistih, ki so prejeli obveznice iz naslova denacionalizacije. 25. člen novele zakona določa, da velja 50 % olajšava za obresti na obveznice, ki jih je prejel upravičenec kot odškodnino v skladu z zakonom, ki ureja denacionalizacijo. Gre za ozko skupino državljanov, ki v naslednji letih edini ne bodo plačevali v celoti davka na obresti. Razliko bodo morali nadomestiti in seveda plačati drugi davkoplačevalci iz drugih naslovov in dodatnih obremenitev. V tem primeru ne gre samo za neenakost in za razslojevanje, temveč jasno kaže na klientelizem. Novela zakona prinaša pomembne spremembe in rešitve, ki po svoje že predstavljajo del reformnih ukrepov in posledično kažejo, v katero smer gredo reforme in kdo bo imel od njih največje koristi. Ker postavljajo državljanke in državljane v neenakopraven položaj je pod vprašajem njihova ustavnost, zato z njimi ne moremo soglašati. Državni svetniki smo v skladu s svojimi pristojnostmi in v duhu svojega poslanstva vseskozi opozarjali na pomanjkljivosti, ki jih prinaša novela zakona. Zakon kljub precej dobrim rešitvam, vsebuje določila, ki na eni strani dopuščajo milijardne odlive, na drugi strani pa pobirajo več drobtinic socialno šibkim. Ker gre za pomembne spremembe, ki državljanke in državljane postavljajo v neenak in neenakopraven položaj, državni svet kot resničen predstavnik državljanov zahteva razpis naknadnega zakonodajnega referenduma, na katerem naj se državljani izrečejo o predlaganem vprašanju . Predlagan sklep NI BIL sprejet (31 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 10 jih je glasovalo za, 17 jih je bilo proti in 3 so se glasovanja vzdržali). - - - Predsednik je, na predlog Interesne skupine lokalnih interesov, predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Na podlagi 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) je Državni svet Republike Slovenije na 10. izredni seji, dne 15. 12. 2005, sprejel naslednji S K L E P Državni svet Republike Slovenije predlaga pristojni komisiji, da preuči sporne določbe zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini in na podlagi ugotovitev predlaga možne rešitve, ki bodo sledile zahtevam iz odložilnega veta državnega sveta k temu zakonu. Predlagan sklep je bil sprejet (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 28 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
|
Povezane vsebine | |
![]() |
10. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |
![]() |
Sklep glede spornih določb zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini |