Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 3. izredne seje Državnega sveta |
|
Seja je bila v torek, 8. aprila 2008.
Predsednik je pričel 3. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51., 51 .a in 51. b in petega odstavka 53. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Opravičili so se:
* * * Na sejo sta bila vabljena:
- - - Od vabljenih so se seje udeležili:
* * * O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija, dr.med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo. * * * S sklicem dne 8.4.2008 so državna svetnica in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji: 1. Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1)
DNEVNI RED Predsednik je predlagal naslednji dnevni red: 1. Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1) Predlagan dnevni red je bil sprejet (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 30 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 1. točki dnevnega reda: Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1) Državni zbor je zakon sprejel na 37. redni seji v torek, 1. aprila. 2008 in je bil državni svetnici in svetnikom posredovan po elektronski pošti v sredo, 2. aprila 2008. Predlog za odložilni veto sta na skupni seji obravnavali Komisija za gospodarstvo, obrt, turizem in finance ter Interesna skupina delodajalcev. Poročilo Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance so državna svetnica in svetniki prejeli na klop. Predlog sklepa so prejeli na klop. Obrazložitev je, v imenu predlagateljev predloga za odložilni veto, podal vodja Interesne skupine delodajalcev, Borut Meh. Stališče Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance je podal član komisije, Bojan Papič. Obrazložitev je, v imenu predlagateljev zakona, podal v.d. direktorja Urada RS za varstvo konkurence, Jani Soršak. Razpravljali so Darko Fras, Jože Rastislav Reven, Milan Ozimič, Bojan Papič, Borut Meh. Na zastavljena vprašanja je odgovarjal v.d. direktorja Urada RS za varstvo konkurence, Jani Soršak. Državni svetnik Jože Korže je podal proceduralni predlog predsedniku Državnega sveta, da odredi 5 minut odmora, za kratko proučitev zakona in posvetovanje. Predsednik Državnega sveta mag. Blaž Kavčič je odredil 5 minut odmora. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 3. izredni seji, dne 8. 4. 2008, ob obravnavi Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 37. redni seji, dne 1. 4. 2008, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije, sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1). Obrazložitev: Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence bistveno spreminja ureditev varstva konkurence predvsem na področju vodenja postopkov s strani Urada RS za varstvo konkurence (v nadaljevanju: UVK) ter pri določanju sankcij in kazni za ugotovljene kršitve. Novi zakon tudi bistveno spreminja in oži sodno varstvo zoper odločbe UVK, s čimer so izredno omejena pravna sredstva zoper odločbe UVK. Glede na spremembo urejanja tako pomembnega področja Državni svet opozarja na neustreznost, neprimernost in nesorazmernost nekaterih novih ureditev delovanja UVK ter da se ponovno preveri primernost in sorazmernost na novo sprejete ureditve področja varovanja konkurence. UVK je formalno neodvisen organ, z vidika upravno-organizacijske ureditve pa spada med resorne organe Ministrstva za gospodarstvo, zaradi česar je v določeni meri podrejen in pod vplivom vsakokratne politične opcije na oblasti. Dajanje prekomernih oz. nesorazmernih pooblastil UVK ne bi bilo smotrno za zakonito in učinkovito varstvo področja svobodne in učinkovite konkurence na trgu v Republiki Sloveniji. Državni svet podaja naslednje podrobnejše razloge, ki utemeljujejo zahtevo, da Državni zbor o zakonu ponovno odloča. 1. IZREDNO NESORAZMERNO POVEČANJE SANKCIJ Novi ZPOmK-1 izjemno povečuje sankcije za kršitev določba zakona v primerjavi s sedaj veljavnim ZPOmK. Naštevamo nekaj najbolj očitnih:
ZPOmK-1 izredno zaostruje postopek v zvezi s prekrški, ki so storjeni s kršitvami vsebinskih določb ZPOmK. Pri tem Državni svet opozarja, da ZPOmK-1 povzema in zaostruje ureditev področja, kot to opisujejo Uredbe ES, pri čemer ni nezanemarljivo, da je dejanska ekonomska situacija podjetij v Sloveniji bistveno drugačna od razmerja v drugih večjih članicah EU. Zato kazenskih sankcij ni mogoče enostavno enačiti in jih določati v enakih oz. podobnih razponih, kot je to v ostalih večjih članicah EU. Kazenske sankcije bi zakonodajalec moral prirediti ekonomskim razmeram in realnosti v Republiki Sloveniji tako, da bi bili še vedno spoštovani vsi predpisi EU s tega področja, njihova višina pa bi bila ustrezno in sorazmerno prirejena. Primerljivost oz. prirejenost sankcij razmeram v slovenskem gospodarstvu bi morala biti upoštevana pri sprejemanju zakona. Golo povzemanje ureditve po Uredbah ES je neprilagojeno dejanski ekonomski situaciji v slovenskem gospodarstvu in ima lahko izrazit negativni vpliv ne le na ekonomsko stanje podjetja v postopku, ampak zaradi višin kazni (tudi med tekom postopka) celo na obstoj podjetja. Namen varstva konkurence je zagotavljati obstoj svobodne in učinkovite konkurence, ne da bi se s tem posegalo v obstoj podjetij v postopku, torej v svobodno gospodarsko pobudo po Ustavi RS. Dodatno je potrebno opozoriti, da se globe oz. sankcije z novim ZPOmK-1 izjemno povečujejo (lahko tudi za več kot 100-kratnik). Ob sprejemanju zakona bi bilo potrebno upoštevati tudi to okoliščino in dvig sankcij uvajati postopoma. Potencialne kršitve podjetij na področju konkurence na podlagi dosedanje prakse pred UVK ne opravičujejo povečanja sankcij za določene kršitve oz. prekrške za več kot 100-kratnik. 2. DRUGE DOLOČBE ZAKONA, KI BISTVENO ZAOSTRUJEJO POSTOPKE PRED URADOM IN ZMANJŠUJEJO PRAVICE STRANK V POSTOPKU
* * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bojan Papič. Predlagan sklep ni bil sprejet (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 12 jih je glasovalo za, 12 jih je bilo proti in 6 se jih je glasovanja vzdržalo).
Predsednik je zaključil 3. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije ter se državni svetnici in svetnikom ter vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo. |
Povezane vsebine | |
![]() |
3. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |