Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Pobuda Borisa Janeza Breganta o zdravstvenem zavarovanju občanov

Državni svet Republike Slovenije ja na 30. seji dne 16.02.2005 v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l.RS, št. 44/93, 14/99, 2/04)) obravnaval pobudo državnega svetnika Borisa Janeza Breganta o zdravstvenem zavarovanju občanov in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o državnem svetu (Ur.l.RS 44/92) sprejel naslednji

SKLEP:

Državni svet Republike Slovenije podpira pobudo državnega svetnika Borisa Janeza Breganta o zdravstvenem zavarovanju občanov in predlaga Ministrstvu za zdravje in Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, da pobudo proučita in nanjo odgovorita.

Obrazložitev

Zakon o zdravstvenem zavarovanju in zdravstvenem zavarovanju (Ur.l.RS štev. 20/2004-prečiščeno besedilo) v 48. členu določa, da je občina dolžna kriti prispevke za zavarovanje za primer bolezni in poškodb zavarovancem po 21. točki 15. člena t.j. državljanom RS s stalnim bivališčem v RS, ki niso zavarovanci iz drugega naslova, 20. točka 15. člena pa določa kot zavarovance tudi osebe z drugimi prihodki in s stalnim bivališčem v RS, če niso zavarovani iz drugega naslova.

Problem nastaja pri zavarovanju občanov z drugimi prihodki po 20. točki 15. člena. Občine namreč ugotavljamo, da Zavodi za zdravstveno zavarovanje napotujejo na občine k ureditvi zdravstvenega zavarovanja vse občane, ki nimajo zdravstvenega zavarovanja, tudi tiste, ki imajo prihodke in tako izpolnjujejo pogoje iz 20. točke. Tako prihaja do izigravanja zakona, kajti zakon kriterijev glede prihodkov občana oz. njegovega materialnega stanja ne določa. Občina je tako dolžna zavarovati tudi take občane, ki so sicer trenutno res brezposelni, vendar prejmejo različno visoke prihodke iz različnih naslovov (delo preko študentskega servisa, pogodbeno delo, avtorski honorarji, prihodki od premoženja in oddaje, delo v tujini...).

Kot rešitev nastalega problema predlagamo dve možnosti:

1. možnost - sprememba Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju
Do zavarovanja kot občan bi bili upravičeni samo prejemniki denarne socialne pomoči. Potrebna bi bila dopolnitev določil 21. točke 15. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju s tekstom: in prejmejo denarno socialno pomoč. Tako bi se ta točka glasila:
" državljani Republike Slovenije s stalnim bivališčem v Republiki Slovenije, ki niso zavarovani iz drugega naslova in prejemajo denarno socialno pomoč."

2. možnost - določitev kriterijev z uredbo ministra
Do zavarovanja kot občan so upravičene samo tisti, ki so brez lastnih prihodkov s katerimi si ne morejo plačati zdravstvenega zavarovanja sami. V ta namen bi določili kriterije. Da bi bili enotni za vso državo, predlagamo, da jih predpiše minister z uredbo. Predlagamo, da bi kot osebe brez dohodkov šteli osebe, katerih lastni prihodki so v povprečju mesečno manjši od zneska denarne socialne pomoči, ki trenutno znaša 45.524 SIT.

Problem nastaja tudi pri tem, kdo odloča o upravičenosti do zdravstvenega zavarovanja - občina kot plačnik ali Zavod za zdravstveno zavarovanje. Tolmačenja so različna. Ker gredo sredstva za plačevanje zdravstvenega zavarovanja občanov po 21. točki 15. člena iz sredstev občin, in glede na to, da občina najbolje pozna razmere občanov, predlagamo, da o tem odloča občina sama.

Glede samega postopka pa predlagamo, da se definira, ali je potrebno postopek zdravstvenega zavarovanja izvesti po Zakonu o upravnem postopku ali ne.

Za poročevalca na seji državnega sveta je bil določen državni svetnik dr. Zoltan Jan.

Državni svet predlaga Ministrstvu za zdravje in Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije, da pobudo preučita in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanjo v roku 30 dni odgovorita.

Povezane vsebine
document 30. seja Državnega sveta Republike Slovenije