Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 2. seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v torek, 24.12.2002. Seja se je pričela ob 13,16 uri in se zaključila ob 15,41 uri. Predsednik je pričel 2. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 1. odstavka 51. člena in 5. odstavka 53. člena poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Opravičila sta se:
* * * Na sejo so bili vabljeni:
- - - Od vabljenih se je opravičil:
- - - Od vabljenih sta se seje udeležili:
- - - O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Vlade Republike Slovenije mag. Toneta Ropa in ga prosil, da zagotovi pri posameznih točkah udeležbo predstavnikov vlade. - - - Predsednik je ob ugotovitvi, da so podani pogoji, zahtevani v 5. točki 53. člena poslovnika državnega sveta, sem sklical 2. sejo z naslednjim dnevnim redom: 1. Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 (ZIPRO0304). RAZŠIRITEV Ker je bil na 2. seji dne 24.12.2002 prisoten državni svetnik, ki je bil na 1. seji opravičen, je predsednik predlagal razširitev dnevnega reda: - potrditev mandata državnemu svetniku Prof.dr. Jožetu Mencingerju. (DRŽAVNI SVET ODLOČI O UTEMELJENOSTI VSAKEGA PREDLOGA ZA RAZŠIRITEV DNEVNEGA REDA BREZ RAZPRAVE: 4. odstavek 53. člena poslovnika DS). Predsednik je dal predlog za razširitev dnevnega reda s točko:
na glasovanje. Predlog za razširitev dnevnega reda je bil sprejet soglasno (35 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost in 35 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
* * * RAZŠIRITEV Predsednik je predlagal, da se na dnevni red uvrsti tudi:
Gradivo so državni svetniki in svetnice prejeli na klop na interesnih skupinah. (DRŽAVNI SVET ODLOČI O UTEMELJENOSTI VSAKEGA PREDLOGA ZA RAZŠIRITEV DNEVNEGA REDA BREZ RAZPRAVE: 4. odstavek 53. člena poslovnika DS). Predsednik je dal predlog, da se dnevni red razširi s točko:
na glasovanje. Predlog za razširitev dnevnega reda je bil sprejet z večino glasov (35 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 31 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal). DNEVNI RED: Na klop so državni svetniki in državne svetnice prejeli prečiščen dnevni red.
Predlagani dnevni red je bil sprejet z večino glasov (35 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 33 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). - - - Predsednik je odredil 5 minutni odmor, da se je Mandatno-imunitetna komisija sestala v dežurni sobi 89 pregledala potrdilo o izvolitvi ter sestavila poročilo za državni svet. - - - K 1. točki dnevnega reda: Poročilo Mandatno imunitetne komisije je podala njena predsednica Petra Kersnič. V smislu 50. člena Zakona o državnem svetu odloča državni svet o potrditvi mandatov na predlog Mandatno-imunitetne komisije, tako, da glasuje o poročilu te komisije. Predsednik je predlagal, da o potrditvi mandata prof.dr. Jožetu Mencingerju glasujejo in sicer: Mandatno-imunitetna komisija državnega sveta je na podlagi Poročila o izidu volitev članov državnega sveta, ki ga je Državnemu svetu Republike Slovenije predložila Republiška volilna komisija, odločala o potrditvi mandata enega člana Državnega sveta Republike Slovenije, o katerem državni svet ni odločal na 1. seji, dne 17. 12. 2002. Predložena je bila osebna izkaznica za člana državnega sveta Jožefa Mencingerja, Ljubljana, Ulica bratov Učakar 4 iz katere je komisija ugotovila identiteto člana državnega sveta. Komisija predlaga Državnemu svetu Republike Slovenije, da na podlagi prvega odstavka 50. člena Zakona o državnem svetu in drugega odstavka 6. člena Poslovnika državnega sveta potrdi mandat naslednjemu članu: prof. dr. Jože Mencinger Mandat je bil potrjen soglasno (36 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost in 36 jih je glasovalo za).
K 2. točki dnevnega reda Predlog zakona je bil objavljen v Poročevalcu št. 96-X/02. Predlagatelj zakona je Ministrstvo za finance. Državni zbor je zakon sprejel na svoji 25. izredni seji 20. 12. 2002. Zakon so državne svetnice in državni svetniki prejeli s pošiljko 20. 12. 2002. Na klop so prejeli predlog sklepa. Zakon so obravnavale interesne skupine. Poročilo interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev so državne svetnice in svetniki prejeli na klop. Poročilo interesne skupine delojemalcev so državne svetnice in svetniki prejeli na klop. Poročilo interesne skupine negospodarskih dejavnosti so državne svetnice in svetniki prejeli na klop. Poročilo interesne skupine lokalnih interesov so državne svetnice in svetniki prejeli na klop. Na kratko je v uvodu podal nekatere teze predsednik državnega sveta Janez Sušnik. Kratko obrazložitev je podal predlagatelj predloga za odložni veto, Jože Ilc. Stališča interesne skupine delojemalcev je podal Doro Hvalica. Stališča interesne skupine delodajalcev je podal mag. Jožko Čuk. Stališča interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja skupine Anton Peršak. Stališča interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja skupine Marjan Maučec. Razpravljali so Janez Komljanec, Jožef Jeraj, Milan Ozimič, prof.dr. Alojz Križman, Boris Janez Bergant, prof.dr. Jože Mencinger, Jože Ilc, Branko Kodrič, Darko Fras, Robert Čeh, prof.dr. Janvit Golob, Ivan Bukovec, Drago Bahun, Marjan Maučec, mag. Stojan Binder. Repliko so podali Anton Peršak , David Nabergoj in Marjan Maučec. Kratko obrazložitev je podala predstavnica Ministrstva za finance, državna sekretarka Helena Kamnar. Dopolnitev je vložil državni svetnik Darko Fras in sicer: V obrazložitev predloga sklepa se doda nov odstavek, ki glasi: Zakonodajalec v 29. členu Zakona o izvrševanju proračuna RS določa znesek primerne porabe na prebivalca v Republiki Sloveniji, ki predstavlja osnovo za financiranje zakonskih in drugih nalog lokalnih skupnosti. Predlagano povišanje zneska primerne porabe za leto 2003 na 85.948 tolarjev in 89.902 tolarjev za leto 2004 ne zagotavlja dovolj sredstev za izvajanje vseh zakonskih nalog lokalnih skupnosti. Glede na to, da so bile lokalnim skupnostim z zakoni določene številne nove naloge in ob tem niso bila zagotovljena dodatna sredstva za izvajanje le teh, pomeni predlagano povišanje realno zmanjševanje finančne moči lokalnih skupnosti in onemogoča izvajanje ustavnih in zakonskih nalog. Državnemu zboru se predlaga, da ponovno preuči vprašanje zneska primerne porabe in pri tem upošteva zgoraj navedene argumente. Predlagana dopolnitev je bila sprejeta z večino glasov (36 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 31 jih je glasovalo za, 3 so bili proti in nihče se glasovanja ni vzdržal), Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da, skupaj s sprejeto dopolnitvijo, državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 2. seji, dne 24. 12. 2002, ob obravnavi Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 25. izredni seji, dne 20. 12. 2002, sprejel S K L E P da na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije zahteva od Državnega zbora Republike Slovenije, da ponovno odloča o Zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004. O b r a z l o ž i t e v: Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 določa v prvem odstavku 1. člena: "S tem zakonom se za spremembe proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 in proračun Republike Slovenije za leto 2004 določajo struktura posebnega dela proračuna, posebnosti izvrševanja proračuna, obseg zadolževanja in poroštev države ter javnega sektorja na ravni države, posebnosti razpolaganja s sredstvi za plače in določa znesek primerne porabe na prebivalca za leti 2003 in 2004." V drugem odstavku je predpisano, da se določbe tega zakona uporabljajo v letih 2003 in 2004, razen če ni za posamezni proračun urejeno drugače. V prvem odstavku 1. člena je izrecno navedeno, da se s tem zakonom urejajo določene strukture, posebnosti in obseg zadolževanja, vendar za spremembe proračuna v letu 2003. V členu 36 istega zakona je predpisano, da s 1. januarjem prenehajo veljati določbe zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2002 in 2003 (Ur.l. RS, št. 32/2001 in 64/2002), ki se nanašajo na leto 2003. Navedeni zakon bo prenehal veljati. Predlagani zakon pa bo po vsebini prvega odstavka 1. člena veljal samo za spremembe proračuna RS za leto 2003. Zastavlja se vprašanje, kateri zakon bo potem veljal za nespremenjeni del proračuna RS za leto 2003. Očitno gre za pravno praznino, saj bo po določilih prvega odstavka 1. člena zakon veljal samo za spremembe proračuna RS za leto 2003, za ostali del proračuna pa ne bo veljal, stari zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2002 in 2003 pa ne bo več veljal za leto 2003. Spremembe proračuna so vedno posebej prikazane, bodisi v proračunu ali njegovem rebalansu. Tako se je tudi ravnalo pri rebalansu proračuna in Zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2002 in 2003 (Ur.l. RS, št. 64/2002). V sprejetem zakonu ni predloženega seznama sprememb oziroma rebalans proračuna. Državni zbor je sprejel določene spremembe pri posameznih proračunskih porabnikih. Tako je državnemu svetu odvzel 130 ali celo več milijonov tolarjev od celotnega zneska, ki je bil predhodno odobren. Tako se sploh ne morejo preizkusiti spremembe v samem proračunu. Prav tako ni nobenih utemeljitev zakaj se določenim porabnikom zmanjšujejo proračunska sredstva, saj to vsekakor ogroža njihovo delovanje in izpolnjevanje naloženih nalog. Zmanjševanje sredstev obstoječim uporabnikom se ne more opravičevati z varčevanjem in racionalizacijo, če isti organ deluje v nespremenjeni sestavi in nespremenjenih pristojnostih. Nasprotno pa Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije dopušča ustanovitev novih proračunskih uporabnikov kot novih državnih organov v skladu s 5. členom navedenega zakona. Zakon o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004 se v 2. členu sklicuje na opredelitev pojmov iz 3. člena Zakona o javnih financah. Zakon o javnih financah je bil sprejet v letu 1999 (Ur.l. RS, št. 79/99) in je bil že trikrat dopolnjen (Ur.l. RS, št. 124/2000, 79/2001 in 30/2002).Vezanost Zakona o izvrševanju proračuna RS na Zakon o javnih financah lahko podre ustaljen način uporabe in izvajanja zakona. Spremembe Zakona o javnih financah bodo vsekakor vplivale tudi na vsebino izvajanja Zakona o izvrševanju proračuna, kar lahko predstavlja negotovost in težavo pri izvrševanju proračuna. 5. člen Zakona o izvrševanju proračuna RS v drugem odstavku določa, da se proračun izvršuje skladno z določbami Zakona o javnih financah, tega zakona in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njuni podlagi. Naslov 36. člena Zakona o izvrševanju proračuna RS - veljavnost zakonov in podzakonskih predpisov, smiselno nakazuje, da s 1.1.2003 prenehajo veljati tudi podzakonski predpisi. Navedeni predpisi bi lahko ostali v veljavi samo, če bi bilo to izrecno določeno. Sedanji zakon o izvrševanju proračuna pa ne določa kdaj bodo izdani novi podzakonski predpisi in kateri organ jih bo izdal. Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 obravnava v 8. členu namenske prejemke in izdatke proračuna. V drugem odstavku našteva prejemke, ustvarjene z realizacijo programa prodaje finančnega premoženja v lasti države za leto 2003. Glede na predvideno prodajo se zastavlja vprašanje, kako se bo porabila kupnina, če bo določeno premoženje prodano in plačano npr. v decembru 2003, če konec leta preneha proračunsko leto? Take postavke so negotove in neprecizne in lahko vodijo k neracionalni potrošnji in s tem povečanju izdatkov. 29. člen Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 določa znesek primerne porabe na prebivalca v Republiki Sloveniji, ki predstavlja osnovo za financiranje zakonskih in drugih nalog lokalnih skupnosti. Predlagano povišanje zneska primerne porabe za leto 2003 na 85.948 tolarjev in 89.902 tolarjev za leto 2004 ne zagotavlja dovolj sredstev za izvajanje vseh zakonskih nalog lokalnih skupnosti. Glede na to, da so bile lokalnim skupnostim z zakoni določene številne nove naloge in ob tem niso bila zagotovljena dodatna sredstva za izvajanje le-teh, pomeni predlagano povišanje realno zmanjševanje finančne moči lokalnih skupnosti in onemogoča izvajanje ustavnih in zakonskih nalog. Državnemu zboru se predlaga, da ponovno preuči vprašanje zneska primerne porabe in pri tem upošteva zgoraj navedene argumente. ** ** ** Za poročevalca je bil določen državni svetnik Jože Ilc. Predlagani sklep je bil sprejet z večino glasov (36 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 31 jih je glasovalo za, 3 so bili proti in 2 sta se glasovanja vzdržala).
K 3. točki dnevnega reda: Predlog sklepa o ustanovitvi in nalogah komisij Državnega sveta Republike Slovenije so državne svetnice in državni svetniki prejeli na klop na interesnih skupinah, ki so se sestale pred sejo. Državni svetnik Jožef Jeraj je predlagal, da državni svet ustanovi Komisijo za Slovence v zamejstvu in po svetu. Državni svetnik dr. Zoltan Jan je v imenu interesne skupine negospodarskih dejavnosti predlagal, da se ukine Komisija za malo gospodarstvo in turizem. Razpravljali so Anton Kampuš, Jože Ilc, Marjan Maučec Repliko sta podala dr. Zoltan Jan in Anton Kampuš. Predsednik je zaključil razpravo in dal predlog državnega svetnika Jožefa Jeraja, da se ustanovi Komisija za Slovence v zamejstvu in po svetu, na glasovanje. Predlog ni bil sprejet (35 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 13 jih je glasovalo za, 14 jih je bilo proti in 7 se jih je glasovanja vzdržalo). - - - Predsednik je dal predlog državnega svetnika dr. Zoltana Jana, da se ukine Komisija za malo gospodarstvo in turizem, na glasovanje. Predlog ni bil sprejet (35 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 9 jih je glasovalo za, 24 jih je bilo proti in 2 sta se glasovanja vzdržala). Predsednik je predlagal, da državni svet sprejme naslednji sklep: Na podlagi tretjega in četrtega odstavka 45. člena in 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) ter 75. člena poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93 in št.14/99) je Državni svet Republike Slovenije na 2. seji, dne 24. 12. 2002, sprejel S K L E P o ustanovitvi in nalogah komisij Državnega sveta Republike Slovenije I. USTANOVITEV KOMISIJ Ustanovijo se:
II. NALOGE KOMISIJ 1. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za politični sistem Komisija za politični sistem (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava načelna pravna vprašanja v zvezi z usklajenostjo zakonov z ustavo in predloge in pobude članov državnega sveta za sprožitev postopkov za oceno ustavnosti in zakonitosti pred Ustavnim sodiščem Republike Slovenije. Komisija obravnava in pripravlja predloge za razpis referenduma (drugi odstavek 90. člena Ustave Republike Slovenije) in predloge za odredbo preiskav v zadevah javnega pomena (93. člen Ustave Republike Slovenije) ter sodeluje z drugimi komisijami pri pripravi predloga zahteve za ponovno odločanje o zakonu. Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 2. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za mednarodne odnose in evropske zadeve Komisija za mednarodne odnose in evropske zadeve (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 3. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za gospodarstvo Komisija za gospodarstvo (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 4. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za malo gospodarstvo in turizem Komisija za malo gospodarstvo in turizem (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 5. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za družbene dejavnosti Komisija za družbene dejavnosti (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 6. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 7. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Komisija za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljevanju: komisija) pripravlja predloge zahtev, predloge in mnenja v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki jih obravnava državni svet iz naslednjih področij:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava in druge zadeve, za katere jo pooblasti državni svet. 8. Mandatno-imunitetna komisija Državnega sveta Republike Slovenije Mandatno - imunitetna komisija Državnega sveta Republike Slovenije (v nadaljevanju: komisija) obravnava poleg pristojnosti, ki izhajajo iz določb zakona o državnem svetu v zvezi z mandatno-imunitetnimi zadevami, še naslednje naloge:
III. Ta sklep začne veljati z dnem sprejema na seji državnega sveta. Predlagani sklep je bil sprejet z večino glasov (34 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 33 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). Predsednik je zaključil 2. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ter se državnim svetnicam in svetnikom zahvalil za sodelovanje in razpravo ter prosil svetnice in svetnike, da čimprej oddajo izpolnjene vprašalnike z osebnimi podatki in obrazce na katerih naj se opredelijo v kateri komisiji želijo delati. Vsem skupaj je predsednik zaželel prijetne božične praznike in srečno, uspešno in zdravo Novo Leto. |
Povezane vsebine | |
![]() |
2. seja Državnega sveta Republike Slovenije |