Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Pobuda Janeza Sušnika v zvezi z aktivnejšo vlogo Državnega sveta Republike Slovenije pri projektu uvajanja pokrajin v Sloveniji |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 9. seji, dne 9. 7. 2003, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99) obravnaval pobudo državnega svetnika Janeza Sušnika v zvezi z aktivnejšo vlogo Državnega sveta Republike Slovenije pri projektu uvajanja pokrajin v Sloveniji ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št.44/92) sprejel naslednji S K L E P: Državni svet Republike Slovenije podpira pobudo državnega svetnika Janeza Sušnika za aktivnejšo vlogo Državnega sveta Republike Slovenije pri projektu uvajanja pokrajin v Sloveniji. Državni svet Republike Slovenije, ki s svojimi aktivnostmi uspešno uveljavlja lokalne interese, poziva Ministrstvo za notranje zadeve kot nosilca regionalizacije Slovenije, da ga vključi v proces uvajanja pokrajin v Sloveniji. O b r a z l o ž i t e v: Pri uveljavljanju ustavne vloge Državnega sveta Republike Slovenije in njegovem delovanju je pomembno povezovanje državnih svetnic in državnih svetnikov z volilno bazo, s tem pa se omogoča pretok predlogov, mnenj in pobud med volilno bazo in državnim svetom. Državni svet je skladno z ustavo in zakonodajo zastopnik lokalnih interesov, kar s svojimi aktivnostmi tudi vse bolj dokazuje. Zaradi tega Ministrstvo za notranje zadeve kot nosilca projekta regionalizacije Slovenije poziva, da državni svet aktivno vključi v projekt regionalizacije Slovenije. Državni svet, ki ga sestavlja pet interesnih skupin, od katerih je interesna skupina lokalnih interesov z dvaindvajsetimi predstavniki največja, daje skladnemu regionalnemu razvoju Slovenije velik pomen, še posebej pa si prizadeva za usklajeno delovanje z lokalnimi skupnostmi. Med drugim se je državni svet odločil organizirati regionalne posvete v vseh dvaindvajsetih volilnih enotah, v katerih so bili izvoljeni državni svetniki, ki pokrivajo lokalne interese, z namenom, da župani in nosilci gospodarskega in regionalnega razvoja državni svet seznanijo z aktualno problematiko, s katero se lokalne skupnosti soočajo. V ospredju razgovorov sta zakonodaja s področja lokalne samouprave in regionalizacija Slovenije, ki je nujen pogoj za uravnotežen razvoj Slovenije. Na dosedanjih posvetih je bilo poudarjeno, da mora regionalizacija Slovenije, kot eden izmed najbolj pomembnih projektov po osamosvojitvi Slovenije, potekati v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi in nosilci gospodarskega razvoja, skladno z demokratičnimi načeli Evropske listine o lokalni samoupravi ter evropskih modelov regionalne samouprave, saj se bodo bodoče pokrajine le tako uveljavile kot koristna sestavina državnega sistema. Vsi realizirani posveti so tudi pokazali, da je državni svet, ki je v neposrednem stiku z lokalnimi skupnostmi, pravo mesto za razpravljanje o procesu regionalizacije Slovenije in s tem decentralizacije, ki je eno izmed najpomembnejših načel Evropske listine lokalne samouprave. Zato državni svet poziva Ministrstvo za notranje zadeve, da aktivno vključi državni svet v projekt regionalizacije Slovenije, predvsem pa je to za državni svet, kot zakonitega zastopnika lokalnih interesov in interesov civilne družbe, priložnost, da se uveljavi kot nepogrešljiv element državnega sistema. Čimprej je potrebno jasno opredeliti status pokrajin kot širših samoupravnih lokalnih skupnosti, kar bi bilo za nadaljnji razvoj Slovenije, še posebej v luči konkurenčnosti in prepoznavnosti v EU, izjemnega pomena. Poleg tega je potreben resen pristop k oblikovanju pogojev za ustanovitev pokrajin, med katerimi je najbolj pomemben gospodarsko razvojni potencial, saj v nasprotnem primeru pokrajine ne bodo učinkovite in tudi ne bodo sposobne črpati sredstev iz evropskih strukturnih skladov in delovati kot partner v čezmejnem regionalnem sodelovanju. Ob tem država pri uvajanju druge stopnje lokalne samouprave ne sme ponoviti napak, kot jih je pri ustanavljanju občin. V primeru enakih napak pri ustanavljanju pokrajin, bi lahko prišlo še do večjih razvojnih razlik. Državni svet bi lahko ob izkušnjah nekaterih državnih svetnikov in svetnic odigral pomembno vlogo pri preseganju interesov posameznih političnih strank ter parcialnih teženj slovenskega prostora. |
Povezane vsebine | |
![]() |
9. seja Državnega sveta Republike Slovenije |