Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Vprašanji Petra Požuna v zvezi z davkom na dobiček javnih zdravstvenih ustanov

Državni svet Republike Slovenije je na 15. seji 22. 4. 2009, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08) obravnaval vprašanji državnega svetnika Petra Požuna v zvezi z davkom na dobiček javnih zdravstvenih ustanov in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet podpira vprašanji državnega svetnika Petra Požuna in predlaga Vladi Republike Slovenije, da vprašanji preuči in nanju odgovori.

Vprašanji državnega svetnika Petra Požuna se glasita:

  1. Kaj bo Vlada Republike Slovenije storila, da bo v zdravstveni sistem, neposredno pacientom v korist, vrnila 15.421.332 evrov, ki jih morajo javni zdravstveni zavodi plačati kot davek na dobiček v proračun države za leto 2008?
  2. Ali namerava Ministrstvo za finance spremeniti Pravilnik o opredelitvi pridobitne in nepridobitne dejavnosti (Uradni list RS, št. 109/2007) v smislu, da se dohodki iz opravljanja javne službe ne štejejo za pridobitno dejavnost?

O b r a z l o ž i t e v :

Davek na dobiček vseh javnih zdravstvenih ustanov znaša za leto 2008 več kot 15 milijonov evrov. Ta sredstva so del zbranih sredstev, ki jih davkoplačevalci preko prispevne stopnje vplačujemo v zdravstveno blagajno za plačilo zdravstvenih storitev in so namenska sredstva za plačilo stroškov zdravljenja, rehabilitacije, nadomestil in drugih prejemkov, skladno z Zakonom o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju.

Prihodki državljanov so že obdavčeni, še enkrat pa so sedaj obdavčeni preko dobička javnih zdravstvenih zavodov in tako odtegnjeni namenu, za katerega so bili zbrani.

Pravilnik o opredelitvi pridobitne in nepridobitne dejavnosti podrobneje opredeljuje, kaj se šteje za pridobitno ali nepridobitno dejavnost oziroma za dohodke iz opravljanja pridobitne ali nepridobitne dejavnosti pri zavezancu iz 9. člena Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (Uradni list RS, št. 117/06; v nadaljnjem besedilu: ZDDPO-2), ki je ustanovljen za opravljanje nepridobitne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: zavezanec). V 4. členu pravilnik med drugim določa, da se praviloma za pridobitne prihodke štejejo tudi dohodki iz opravljanja javne službe. Tako se od 1. januarja 2008 dalje štejejo dohodki iz naslova opravljanja javne službe in namenska javna sredstva med pridobitne dohodke in jih torej ni več mogoče izločiti iz davčne bilance.

Prebivalci Republike Slovenije smo zaradi plačila davka v višini preko 15 milijonov evrov zato neposredno oškodovani, saj je za tolikšno vrednost zmanjšana pravica državljanov do zdravstvenega varstva.

S temi sredstvi bi lahko 2.500 pacientov eno leto dodatno zdravili z biološkimi zdravili, ki jih ti pacienti nujno potrebujejo za zdravljenje in boljšo kakovost preživetja. Lahko bi izvedli 2.500 operacij kolka, kjer je čakalna doba do 900 dni, 3 leta bi lahko krili stroške izvajanja preventivnega programa zgodnjega odkrivanja raka debelega črevesja in danke (SVIT) oziroma pokrili stroške obveznega cepljenja za dve leti in pol.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, da vprašanji preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08) nanju v roku 30 dni odgovori.

Povezane vsebine
document 15. seja Državnega sveta Republike Slovenije
document Odgovor Vlade Republike Slovenije na vprašanji državnega svetnika Petra Požuna v zvezi z davkom na dobiček javnih zdravstvenih ustanov