| 
		
		 
			
		 
		Državni svet Republike Slovenije je na 31. seji, dne 16. 3. 2005,          na podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS,          št. 44/92) sprejel naslednje 
 M N E N J E 
a) k predlogu Deklaracije o usmeritvah za delovanje Republike Slovenije          v institucijah Evropske unije 
b) k Prednostnim nalogam Slovenije za delo v Svetu Evropske unije v letu          2005 
 
Državni svet je obravnaval predlog Deklaracije o usmeritvah za delovanje          Republike Slovenije v institucijah Evropske unije in ga podprl.  
Državni svet se je seznanil s Prednostnimi nalogami Slovenije za delo          v Svetu Evropske unije v letu 2005 in sprejel naslednja  s t a l          i š č a : 
    -  Vlaganja v raziskave in razvoj ter učinkovito povezovanje znanstvene            in gospodarske sfere, prenos in uporaba znanj med obema sferama je ključnega            pomena za uresničevanje strateškega cilja Lizbonske strategije. Ker            pretok in uporaba znanj med znanostjo in gospodarstvom ni zadostna,            je treba čim prej v ustreznem dokumentu določiti učinkovite načine povezovanja            znanstvene in gospodarske sfere. Nujno je, da vlada sprejme stimulativno            davčno politiko, ki bo vzpodbudila vlaganje gospodarstva v znanost in            razvoj. Brez ustreznih finančnih spodbud po mnenju državnega sveta ne            bomo uresničili zastavljenega cilja, da javni in zasebni sektor vlagata            v raziskave in razvoj 3 % BDP letno do leta 2010. Konkurenčnost visokega            šolstva je možno povečati samo z ustvarjanjem boljših pogojev dela in            vlaganjem v raziskovalno infrastrukturo. Agencija za tehnološki razvoj            naj čim prej prične z učinkovitim delom.
 
     
    -  Državni svet podpira prizadevanja, da se pogajanja o naslednji finančni            perspektivi končajo pod luksemburškim predsedovanjem do konca junija            2005, saj je sedanja predlagana ureditev na področju kohezijske politike            za Slovenijo ugodna, medtem, ko bi morebiten odlog sprejetja dogovora            o naslednji finančni perspektivi, lahko povzročil iskanje novih predlogov            in rešitev, ki bi bile lahko za našo državo manj ugodne. Po mnenju državnega            sveta se bodo v primeru kasnejšega dogovora o naslednji finančni perspektivi            tudi cilji Lizbonske strategije kot strategije razvoja Evropske unije            težje in kasneje uresničili. Državni svet tudi poudarja podporo prizadevanju            Slovenije, da se tudi v naslednji finančni perspektivi namenja posebna            pozornost regijam, ki jih prizadene statistični učinek širitve. 
 
     
    -  Državni svet ugotavlja, da je vprašanje oblikovanja t. i. kohezijskih            regij oziroma regij na ravni NUTS - 2 povezano z učinkovitim izvajanjem            notranje razvojne politike in posledično zmanjševanjem regionalnih razlik.            Dejstvo je, da je za učinkovito črpanje sredstev evropskih strukturnih            skladov in kohezijskega sklada ključnega pomena zagotovitev pogojev            za kvalitetno pripravo razvojnih programov in projektov ter sprememba            institucionalnega okvira možnega zagotavljanja lastnih sredstev občin,            pri čemer bi bilo treba spremeniti sedanji sistem zadolževanja lokalnih            skupnosti. Zato je pomembno, da se v sedanjem in naslednjem finančnem            obdobju vsem nosilcem razvoja, še posebej lokalnim skupnostim z obmejnih            področij, zagotovi večja absorbcijska sposobnost in s tem učinkovitejše            črpanje teh sredstev. Ohranitev položaja Republike Slovenije kot neto            prejemnice sredstev iz evropskega proračuna, je ena ključnih prioritet            naše države. Državni svet podpira prizadevanja za večjo strokovnost            in učinkovitost obstoječe administracije vseh institucij v sistemu za            pripravo projektov za črpanje sredstev EU. 
 
     
    -  Državni svet opozarja, da je treba ponovno preučiti podporo predlogu            direktive o storitvah na notranjem trgu in opraviti temeljito analizo            o posledicah izvajanja omenjene direktive za Slovenijo. Predlagana direktiva            pomeni izvajanje ene zmed štirih svoboščin, pomeni pa tudi njeno enostransko            izvajanje, saj daje glede na njeno vsebino prvenstvo svobodi ustanavljanja            in prostemu pretoku ponudnikov storitev, pri tem pa ne upošteva socialne            kohezije. Direktiva uvaja načelo "države porekla", s čimer            se posega v nekatere suverene pravice, ki so v pristojnosti Republike            Slovenije. Uveljavitev omenjenega načela bi v praksi pomenila, da bi            za ponudnike storitev v celotni EU vedno veljala zakonodaja države,            v kateri je podjetje registrirano in ne zakonodaja države gostiteljice,            v kateri podjetje izvaja storitev. Ob tem pa na območju EU še ni uveljavljena            v celoti ena izmed štirih svoboščin, in sicer prost pretok delavcev,            saj se le-ta od 1. maja 2004 z uresničeno širitvijo izvaja zelo omejeno.            Uveljavitev omenjene direktive, brez poglobljene razprave na osnovi            predhodnih analiz, bi pustila številne negativne posledice v slovenskem            prostoru, še posebej v manj razvitih regijah. 
 
    Vlada Republike Slovenije bi morala jasno opredeliti svoje stališče,            da se vse storitve javnega sektorja izključijo iz te direktive po vzoru            Francije in Nemčije. V Poročevalcu na strani 22 Vlada Republike Slovenije            problematizira storitve na področju zdravstva, sociale in iger na srečo,            kar je nerazumljivo.  
     
    -  Glede sporazuma o spremembi Direktive o delovnem času državni svet            meni, da Vlada Republike Slovenije nima pooblastila, da se v svojem            imenu, brez predhodne uskladitve s sindikati in socialnimi partnerji,            dogovarja z EU o spremembah delovnega časa, ki dajejo delodajalcem pravico,            da bodo sami določali delojemalcem kdaj, koliko in pod kakšnimi pogoji            bodo delali. 
 
     
    -  Državni svet nasprotuje temu, da je v Prednostnih nalogah Slovenije            za delo v Svetu Evropske unije v letu 2005 splošen cilj novega programa            za kulturo po letu 2006 usmerjen le v spodbujanje evropskega državljanstva.            
 
     
    -  Z vidika sprejete zakonodaje in mednarodno obvezujočih dokumentov            s področja varovanja in ohranjanja morskega okolja, je po mnenju državnega            sveta nedopustno, da si bo Slovenija prizadevala za čim kasnejši datum            uveljavitve direktive evropskega parlamenta in sveta glede vsebnosti            žvepla v ladijskem gorivu, ki prinaša strožje mejne vrednosti žvepla            v ladijskem gorivu. 
 
     
    -  Državni svet podpira stališče, da naj si Vlada Republike Slovenije            prizadeva za sedež vsaj ene evropske institucije v Sloveniji. 
 
 
* * * 
Za poročevalca je bil določen državni svetnik Jožef Jeraj.  		
		
	 |