Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Pobuda Rada Krpača za poenostavitev postopkov za posege v gozdni prostor - krčitve

Državni svet Republike Slovenije je na 24. seji, dne 7. 7. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval pobudo državnega svetnika Rada Krpača za poenostavitev postopkov za posege v gozdni prostor - krčitve ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet Republike Slovenije podpira pobudo državnega svetnika Rada Krpača za poenostavitev postopkov za posege v gozdni prostor - krčitve in predlaga Ministrstvu za okolje, prostor in energijo ter Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da pobudo preučita in nanjo odgovorita.

O b r a z l o ž i t e v:

To področje ureja več predpisov; postopek je na osnovi veljavne zakonodaje zelo dolgotrajen oz. ga je skoraj nemogoče izpeljati do konca z izdajo odločbe s strani Zavoda za gozdove, saj le-ta nima osnov za dokončanje postopkov. Predpisi so tako neusklajeni, da je izvedba skoraj nemogoča, saj so le-ti pretirano uradniški in predvsem neživljenjski.

Krčitve so trenutno možne le, če je dejanska raba gozd, v prostorskih aktih pa je zapisana kmetijska raba; takšnih primerov pa je malo oz. so zgolj slučajni. Krčitve niso možne, če v občinskih prostorskih načrtih te niso po parcelnih številkah natančno določene. Tega pa ni skoraj v nobeni občini, saj to ni mogoče določiti tako daleč vnaprej. Dejstvo pa je, da gre pri krčitvah v kmetijske namene za razmeroma majhne posege (povprečno 0,5 ha) in da se potrebe dogajajo sproti, npr. ob zamenjavi gospodarja na kmetiji, ob zaokroževanju obdelovalne zemlje, ob razvoju kmetije ipd. Občine ob izdelavi svojih prostorskih aktov tovrstnih informacij ne pridobivajo, saj takrat niso aktualne, ker se kmetje takrat o tem še niso odločili. Tudi izdelave in spremembe prostorskih aktov tečejo zelo dolgo, kar nekaj let.

Zakon o graditvi objektov in zakon o urejanju prostora natančno o krčitvah ne govorita, zato je bilo pričakovati, da bo to urejeno v Pravilniku o enostavnih objektih.

Zaradi vsega navedenega državni svet daje pobudo pristojnima ministrstvoma, da zadevo preučita in skupno najdeta rešitve, ki bodo kmetom omogočale v normalnih rokih pridobiti ustrezna dovoljenja za krčitve gozda v kmetijske namene. Možne rešitve so v spremembi pravilnika ali v omogočanju strokovnim službam (kmetijska, gozdarska) presojo za krčitve na osnovi modelov, primernosti zemljišč in kriterijev (nagib, tla, kamnitost, poudarjenost funkcij, intenzivnost gospodarjenja ipd.) in s tem v zvezi jasnih navodil.

Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za okolje, prostor in energijo ter Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da pobudo proučita in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) nanjo v roku 30 dni odgovorita.

Povezane vsebine
document 24. seja Državnega sveta Republike Slovenije