Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Vprašanji dr. Janvita Goloba v zvezi z gradnjo železniške povezave Beltinci-Lendava

Državni svet Republike Slovenije je na 15. seji 22. 4. 2009, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08) obravnaval vprašanji državnega svetnika dr. Janvita Goloba v zvezi z gradnjo železniške povezave Beltinci-Lendava in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet podpira vprašanji državnega svetnika dr. Janvita Goloba in predlaga Vladi Republike Slovenije, Ministrstvu za promet in Službi Vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, da vprašanji preučijo in nanju odgovorijo.

Vprašanji državnega svetnika dr. Janvita Goloba se glasita:

  1. Kdaj bo zgrajena železniška povezava Beltinci  - Lendava?
  2. Zakaj Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007 - 2013 ne vključuje navedene železniške povezave?

Obrazložitev:

Z namenom povezave mesta Lendava s slovenskim železniškim omrežjem po slovenskem ozemlju je bila v Nacionalni program razvoja Slovenske železniške infrastrukture, sprejetim leta 1996, vključena železniška proga Beltinci - Lendava. Leta 2004 se je Slovenija s sprejemom Strategije prostorskega razvoja Slovenije zavezala zagotoviti neposredno železniško povezavo mesta Lendava z Mursko Soboto.
Da je omenjena regionalna železniška proga nujna in pomembna za razvoj najmanj razvitega območja Slovenije, je opozoril Državni svet prejšnjega mandata na 46. seji 13. 9. 2006, ko je obravnaval zaključke javne razprave na temo Biogoriva in zanesljivost oskrbe z gorivi. Razprava je takrat pokazala, da je za rafinerijo in proizvodnjo biodizla v Lendavinujno urediti železniško povezavo med Beltinci in Lendavo, saj Lendava še vedno nima neposredne železniške povezave z osrednjo Slovenijo, s katero je po tirih povezana preko Hrvaške.
Omenjena železniška povezava bi pospešila razvoj najmanj razvitega območja Slovenije, poleg tega bi z načrtovano železniško progo od Lendave naprej proti Madžarski (Redič - Rédics) okrepili gospodarsko sodelovanje Pomurja s sosednjo Madžarsko, neposredna železniška povezava Lendave z Mursko Soboto preko Beltincev bi imela tudi pozitivne okoljske učinke zaradi razbremenitve cestnega tovornega (tranzitnega) prometa.  

Glede na velik pomen neposredne železniške povezave Murske Sobote z Lendavo in naprej proti Madžarski z vidika zagotavljanja skladnega, regionalnega in gospodarskega razvoja države in spodbujanja čezmejnega gospodarskega sodelovanja se postavlja vprašanje, zakaj izgradnja železniške infrastrukture na tej relaciji ni bila vključena v Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007-2013? Ker železniška povezava, ki je predvidena že več kot desetletje, ni vključena v navedeni programski dokument, Slovenija za njeno izvedbo ni upravičena do pomoči Skupnosti. Ali to pomeni ponovno odmikanje uresničitve njene izvedbe, saj vemo, da železniške povezave Lendave z osrednjim delom Slovenije in naprej preko madžarske meje nimamo zaradi pomanjkanja denarja.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, Ministrstvu za promet in Službi Vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, da vprašanji preučijo in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08) nanju v roku 30 dni odgovorijo.

Povezane vsebine
document 15. seja Državnega sveta Republike Slovenije
document Odgovor Vlade Republike Slovenije na vprašanje državnega svetnika dr. Janvita Goloba v zvezi z gradnjo železniške povezave Beltinci - Lendava