Državni svet Republike Slovenije je na 4. seji dne 12.3.2003 na osnovi prvega odstavka 86. člena Poslovnika državnega sveta (Ur.l.RS, št. 44/93 in št. 14/99) ob oblikovanju stališč in mnenj o pristopu Republike Slovenije v EU sprejel naslednji
s k l e p
Državni svet podpira vključevanje Republike Slovenje v Evropsko unijo, ob tem pa:
- Državni svet ugotavlja, da se slovensko gospodarstvo uspešno pripravlja na vstop v Evropsko unijo. Cilj prilagoditve pravnega reda na tem področju je doseči višji nivo konkurenčnosti gospodarstva, ekološke osveščenosti, informatizacije in krepitev blagovnih tokov v jugovzhodni Evropi.
- Za vstop Slovenije v EU ni pomembna le politična in gospodarska dimenzija. Za državljane Slovenije je pomembna tudi socialna dimenzija, saj je vstop Slovenije v EU tudi socialni projekt, ki bo državljanom prinesel pozitivne učinke.
- Državni svet se zavzema, da dobijo lokalne enote svojega predstavnika v slovenski misiji v Bruslju, ker se bo s tem povečal pretok informacij med EU in lokalnimi enotami.
- Državni svet meni, da se je potrebno zavzeti za hitrejšo implementacijo pravnega reda Evropske unije .
- Dohodkovni položaj Slovenskega kmetijstva se z vstopom v Evropsko unijo ne sme poslabšati.
- Državni svet nasprotuje kakršnemukoli zmanjševanju kmetijskega dela proračuna Republike Slovenije tik pred vstopom v Evropsko unijo, saj to pomeni zmanjševanje obljubljenih izpogajanih sredstev iz Evropske unije.
- Vlada Republike Slovenije naj čimprej sprejme resolucijo o vstopu Republike Slovenije v Evropsko unijo za področje kmetijstva.
- Vlada Republike Slovenije naj čimprej sprejme zaščitno zakonodajo za področje nepremičnin v Republiki Sloveniji.
- Vlada Republike Slovenije naj čimprej sprejme nadaljnje ukrepe za zmanjšanje težav zaradi novih pogajanj na mejah Republike Slovenije.
Državni svet pa ob tem izpostavlja naslednje temeljne principe, ki bodo po njegovem mnenju vplivali na položaj Slovenije v EU in se zavzema za uveljavljanje naslednjih stališč:
- zagovarjanju konfederativne ureditve Evropske unije,
- izvajanju predhodnih postopkov v organih državnega zbora (in posledično tudi v državnem svetu) za oblikovanje stališč do pravnih aktov in odločitev, ki jih bodo predstavniki Slovenije zastopali v organih Evropske unije,
- sprejemanju ukrepov za zaščito Slovenije pred negativnimi posledicami globalizacije (zaščito narodne identitete, kmetijsko področje, področje socialnih posebej delavskih pravic),
- zmanjšanju pritiska tako imenovane južne šengenske meje, ki ga že čutijo prebivalci obmejnih občin s Hrvaško s poostrenim nadzorom policijskih enot, zato naj bo delovanje Ministrstva za notranje zadeve in drugih vladnih organov oziroma služb namenjeno predvsem preprečevanju pretoka ilegalnih migracij in drugim mejnim zadevam,
- slovenski javnosti realno prikazovati položaj Slovenije po vključitvi v Evropsko unijo.