Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Pobuda Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v zvezi z naročilom študije glede ponovne pridelave in predelave sladkorne pese v Sloveniji |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 25. seji 7. 4. 2010, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval pobudo Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v zvezi z naročilom študije glede ponovne pridelave in predelave sladkorne pese v Sloveniji, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira pobudo Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in nanjo odgovori. Pobuda Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano se glasi: Državni svet Republike Slovenije poziva Vlado Republike Slovenije, da sproži postopek preko Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ali Ministrstva za gospodarstvo, da naročijo študijo pri Agenciji za raziskave Republike Slovenije za upravičenost in možnosti za ponovno pridelavo in predelavo sladkorne pese v Sloveniji (Ormož) ali kako drugo industrijsko rastlino. O b r a z l o ž i t e v: Sladkorna reforma je jasno opredelila, da bo proizvodnja sladkorja obstala samo v najproduktivnejših regijah pridelave sladkorne pese. Produktivnost slovenske pridelave sladkorne pese pa je v povprečju zaostajala za srednje-evropskih približno za 40% do 45%. Lastniki so se odločili, da se umaknejo iz proizvodnje sladkorja v Sloveniji zaradi z reformo zaostrenih razmer pri proizvodnji sladkorja. V takšnih razmerah po vseh projekcijah poslovanja, ki so bile narejene ne bi proizvedli dovolj sladkorne pese za ekonomsko upravičeno proizvodnjo sladkorja, tržišče pa je bilo moteno predvsem s sladkorjem iz Hrvaške po preferencialnem sporazumu s Hrvaško in Srbijo. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in mnoge druge institucije so se trudile, da ne bi prišlo do zapiranja tovarne, vendar je sprejeta reforma bila prerigorozna za možen obstoj tako pridelane sladkorne pese kot tudi proizvodnje sladkorja. Kmetje so bili z ukinitvijo pridelave sladkorne pese prizadeti; v Sloveniji proizvodnja sladkorja do leta 2013, do katerega bo v veljavi sistem kvot ni več mogoča. Po letu 2013 pa Slovenija glede reforme sladkorja nima več nobenih obveznosti. Z ukinitvijo kvot proizvodnja sladkorja ne bo več omejena in hipotetično bi se lahko pojavil investitor, ki bi bil pripravljen ponovno vzpostaviti proizvodnjo sladkorja. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) nanjo v roku 30 dni odgovori. |