Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 10. seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v sredo 24. septembra 2003. Seja se je pričela 12.09 uri in se zaključila ob 16.38. Predsednik je pričel 10. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51. člena poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Opravičili so se:
* * * Na sejo so bili vabljeni:
- - - Od vabljenih so se seje udeležili:
- - - O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Vlade Republike Slovenije mag. Antona Ropa in ga prosil, da zagotovi pri posameznih točkah udeležbo predstavnikov Vlade. O sklicu seje je predsednik obvestil tudi predsednika Državnega zbora Republike Slovenije Boruta Pahorja. * * * S sklicem dne 10.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:
RAZŠIRITEV Predsednik je predlagal, da se na dnevni red razširi z točko: - Slovenija ob vstopu v Evropsko unijo. Predlagana razširitev dnevnega reda je bila sprejeta z večino glasov (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 27 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal). RAZŠIRITEV Predsednik je predlagal, da se dnevni red razširi tudi z točko:: - Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o tajnih podatkih - nujni postopek. Predsednik je državnim svetnicam in svetnikom pojasnil, da je na podlagi drugega odstavka 215. člena Poslovnika Državnega zbora predsednik državnega zbora Borut Pahor poslal obvestilo, da bo Odbor DZ za notranjo politiko obravnaval navedeni predlog zakona po nujnem postopku, kar pomeni da državni svet lahko poda mnenje o predlogu zakona do seje odbora. Ker je Odbor DZ za notranjo politiko sklical nujno sejo v četrtek 25.9.2003 je predsednik predlagal, da se dnevni red 10. seje razširi z predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o tajnih podatkih ??? nujni postopek, da bi Državni svet lahko pravočasno podal svoje mnenje. Predlog zakona so državne svetnice in svetniki prejeli na klop. Predlagana razširitev dnevnega reda je bila sprejeta z večino glasov (20 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 24 jih je glasovalo za, 5 jih je bilo proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). DNEVNI RED: Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli prečiščen dnevni red.
Predlagan dnevni red je bil sprejet z večino glasov (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 2 sta se glasovanja vzdržala).
K 1. točki dnevnega reda: Zapisnik 9. seje Državnega sveta Republike Slovenije so državne svetnice in svetniki prejeli s pošiljko dne 16.7.2003. Predsednik je ugotovil, da na podlagi 3. odstavka 72. člena poslovnika ni prejel nobene pisne pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 9. seje glasujejo. Zapisnik 9. seje Državnega sveta je bil sprejet z večino glasov (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 32 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
S pošiljko dne 9.9. 2003 so državne svetnice in svetniki prejeli vprašanje državnega svetnika Jožeta Ilca Ministrstvu za finance glede nakupa informacijskega sistema SIGMA v Novi ljubljanski banki. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 10. seji, dne 24. 9. 2003, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99) obravnaval vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca v zvezi z uvedbo informacijskega sistema "SIGMA" v NLB d.d. ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št.44/92) sprejel naslednji S K L E P: Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca in predlaga Ministrstvu za finance, da vprašanja preuči in nanje odgovori. Vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca se glasijo:
O b r a z l o ž i t e v: Informacijski sistem, ki ga je uvedla NLB d.d., že nekaj mesecev ne deluje. To povzroča uporabnikom storitev NLB d.d. velike nevšečnosti in škodo. Banka je vedela kdaj mora preiti na nov sistem transakcijskih računov, vendar ni ravnala pravilno. Napake v bančnem sistemu pa imajo škodljive posledice za vse uporabnike. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za finance, da vprašanja preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99) nanje odgovori v roku 30 dni. Predlagani sklep je bil sprejet z večino glasov (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 28 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). - - - S pošiljko dne 9.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca Uradu Vlade RS za preprečevanje korupcije. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 10. seji, dne 24. 9. 2003, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99) obravnaval vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca v zvezi z nakupom operacijskih miz v Kliničnem centru Ljubljana ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št.44/92) sprejel naslednji S K L E P: Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca in predlaga Uradu Vlade Republike Slovenije za preprečevanje korupcije, da vprašanja preuči in nanje odgovori. Vprašanja državnega svetnika Jožeta Ilca se glasijo:
O b r a z l o ž i t e v:
V javnost prihajajo nova poročila o nakupu operacijskih miz v Kliničnem centru Ljubljana. Nakup novih operacijskih miz je stal 1,1 milijarde tolarjev. Po podatkih komisije, ki je opravila upravni nadzor izhaja, da je bil nakup izpeljan skrajno nenavadno, mimo postopkov in škodljivo za kupca. Skupni prihranki bi lahko znašali kar 605 milijonov tolarjev. Operacijske mize so bile tako plačane po najmanj še enkrat višji ceni. Navedeni podatki vzbujajo dvom v kvalitetno izpeljan postopek nakupa operacijskih miz. Postavlja se utemeljen sum, da so osebe oziroma organi, ki so bili pristojni za nakup ravnali skrajno neodgovorno, nestrokovno in malomarno. Razlika v ceni pa vzbuja resne pomisleke, da je prisotna korupcija pri tistih, ki so odločali o nakupu. V tem primeru pa je Urad Vlade RS za preprečevanje korupcije pristojen, da ustrezno ukrepa in opravi tiste naloge, za katere je bil ustanovljen. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Uradu Vlade Republike Slovenije za preprečevanje korupcije, da vprašanja preuči in v sladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99) nanje odgovori v roku 30 dni. Predlagani sklep je bil sprejet z večino glasov (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 26 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 2 sta se glasovanja vzdržala). - - - S pošiljko dne 28.8.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano na pobudo državnega svetnika Marjana Maučeca za ukinitev veterinarske pristojbine - potnih listov. - - - S pošiljko dne 28.8.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za notranje zadeve na vprašanje državnega svetnika Antona Kampuša glede plač delavcev, zaposlenih v Zavodu za gozdove Republike Slovenije. - - - S pošiljko dne 28.8.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor službe Vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj na vprašanji državnega svetnika mag. Zlatka Jenka v zvezi z uvrstitvijo Občine Ilirska Bistrica med območja, ki nimajo posebnih razvojnih problemov in območja, ki niso ekonomsko šibka in v zvezi z uvedbo davčnih olajšav za poslovne subjekte na obmejnih območjih. - - - S pošiljko dne 28.8.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve na vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča glede zdravstvenega zavarovanja kmetov za poln obseg pravic, ki prostovoljno vstopijo v sistem obveznega pokojninskega zavarovanja. S pošiljko dne 28.8.2003 so prejeli tudi odgovor Ministrstva za zdravje na vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča glede zdravstvenega zavarovanja kmetov za poln obseg pravic, ki prostovoljno vstopijo v sistem obveznega pokojninskega zavarovanja. - - - S pošiljko dne 9.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Vlade RS na pobudo državnega svetnika Jožefa Jeraja v zvezi z obravnavo predloga zakona o odnosih Republike Slovenije S Slovenci zunaj njenih meja. S pošiljko dne 9.9.2003 so prejeli tudi dopis Urada RS za Slovence v zamejstvu in po svetu. - - - S pošiljko dne 9.9.2002 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Vlade RS na pobudo državnega svetnika dr. Zoltana Jana za pripravo zakonske rešitve za celovito ureditev invalidskega in zdravstvenega varstva oseb, ki nimajo pravic iz drugih zakonov. - - - S pošiljko dne 9.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za notranje zadeve na vprašanje državnega svetnika Gregorja Vovka Petrovskega glede postopka ugotovitve državljanstva, v postopku denacionalizacije za Goll Hermana in Kompoš Mario. - - - S pošiljko dne 9.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za promet na vprašanje državnega svetnika Davida Nabergoja v zvezi z nameravano gradnjo cestninske postaje na izstopu Vogrsko na avtocestnem odseku med Vipavo in Vrtojbo. - - - S pošiljko dne 9.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za finance na pobudo državnega svetnika prof.dr. Janvit Goloba v zvezi z načinom nagrajevanja članov SAZU. - - - Dne 22.9.2003 je bila poslana urgenca Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport na pobudo Komisije državnega sveta za mednarodne odnose in evropske zadeve v zvezi z ohranitvijo delovnih mest na državnih šolah s slovenskim učnim jezikom v Republiki Italiji. - - - Dne 22.9.2003 je bila poslana urgenca Uradu Vlade RS za Slovence v zamejstvu in po svetu na pobudo državnega svetnika Jožefa Jeraja o stališču do organiziranosti koroških Slovencev. - - - Vprašanja, na katera v določenem roku še vedno ni bilo podanih odgovorov, bodo ponovno posredovana pristojnim naslovnikom, da podajo svoje odgovore.
Predsednik je pozdravil Predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda mag. Antona Ropa in ga povabil da poda stališča vlade ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo. Stališča Vlade Republike Slovenije je podal predsednik mag. Anton Rop. Razpravljali so državni svetniki Anton Peršak, Jože Stanič, Peter Vrisk, mag. Jožko Čuk, mag. Dušan Semolič, Jožef Jeraj, prof. dr. Alojz Križman, Doro Hvalica, Anton Kampuš. Predsednik mag. Anton Rop je odgovarjal na nekatera vprašanja, ki so jih postavili državni svetniki. Predsednik je ugotovil, da se je Državni svet seznanil z stališčem Vlade Republike Slovenije ob bližajočem se vstopu Slovenije v Evropsko unijo in se gospodu predsedniku zahvalil za predstavitev.
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 59. Predlog zakona je obravnavala Komisija Državnega sveta za politični sistem. Mnenje Komisije Državnega sveta za politični sistem so državne svetnice in svetniki prejeli s pošiljko 9.9.2003. Predlog zakona je obravnavala Interesna skupina lokalnih interesov. Kratko obrazložitev je podal predstavnik predlagateljev zakona, gospod dr. Gregor Virant, državni sekretar na Ministrstvu za notranje zadeve. Stališča interesne skupine lokalnih interesov je podal njen vodja, Marjan Maučec. Razpravljali so državni svetniki prof. dr. Jože Mencinger, Jožef Jeraj, Ivan Bukovec, Doro Hvalica, prof. dr. Alojz Križman, Marjan Maučec, Anton Kampuš, Darko Fras. Kratko pojasnilo je podal predsednik komisije za politični sistem, mag. Adolf Zupan. Na vprašanja, ki so jih postavili državni svetniki je odgovarjal državni sekretar dr. Gregor Virant. (Ob krajši odsotnosti predsednika je vodenje seje prevzel podpredsednik). Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 10. seji dne 24.9.2003 ob obravnavi predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o volitvah v Državni zbor - prva obravnava (EPA 927-III), ki ga je v zakonodajni postopek vložila Vlada Republike Slovenije sprejel S K L E P Državni svet Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o volitvah v Državni zbor - prva obravnava (EPA 927-III). Predlagani sklep ni bil sprejet (35 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 10 jih je glasovalo za, 20 jih je bilo proti in 5 se jih je glasovanja vzdržalo). Predlog zakona so državne svetnice in svetniki prejeli s sklicem 10.9.2003: Predlog zakona je obravnavala Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj. Poročilo Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj so prejeli s pošiljko dne 19.9.2003. Predlog zakona je obravnavala Interesna skupina lokalnih interesov. Poročilo Interesne skupina lokalnih interesov so prejeli s pošiljko dne 19.9.2003. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Kratko obrazložitev je podal predstavnik predlagateljev zakona gospod Miran Potrč, poslanec v Državnem zboru. Stališča Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Marjan Maučec. Stališča Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je podal njen podpredsednik, Gregor Vovk Petrovski. Razpravljali so državni svetniki Doro Hvalica, prof.dr. Alojz Križman, Jožef Jeraj, mag. Zlatko Jenko. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: M N E N J E
Državni svet poudarja, da zakon z ureditvijo položaja Ljubljane kot glavnega mesta Republike Slovenje ne sme povzročiti večjih razvojnih razlik med statističnimi regijami v Sloveniji in imeti negativnih finančnih posledic za druge občine. V zvezi z nalogami ob posebnih oziroma izrednih dogodkih državnega pomena, ki jih zagotavljajo druge občine (9. člen), državni svet opozarja na natančnejšo opredelitev teh dogodkov, ker bo lahko v nasprotnem primeru prihajalo do različnih tolmačenj posameznih dogodkov s strani občin in države in s tem drugačnih finančnih posledic za občine. Državni svet tudi ugotavlja, da bo imel sprejem zakona finančne posledice za državni proračun, kar izhaja že iz same obrazložitve členov predlogov zakona, poleg tega bo treba mestni občini povrniti stroške za izvedbo določenih dogodkov državnega pomena, kar se v dosedanji praksi ni vedno dogajalo. * * * Za poročevalca na seji državnega zbora in delovnih teles je bil določen državni svetnik Gregor Vovk Petrovski. Predlagani sklep je bil sprejet z večino glasov (28 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 27 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
S sklicem dne 10.9.2003 so državne svetnice in svetniki prejeli: Poročilo o razvoju so obravnavale Komisija Državnega sveta za gospodarstvo in Komisija Državnega sveta za malo gospodarstvo in turizem. Poročilo Komisije za gospodarstvo in Komisije za malo gospodarstvo in turizem so prejeli na klop. Poročilo o razvoju je obravnavala tudi Komisija Državnega sveta za družbene dejavnosti. Poročilo Komisije za družbene dejavnosti so prejeli s pošiljko 19.9.2003. Kratko obrazložitev so podali predlagatelji poročila in sicer: Stališča Komisije za gospodarstvo in Komisije za malo gospodarstvo in turizem je podala predsednica Komisije za gospodarstvo, Marta Turk. Stališča Komisije za družbene dejavnosti je podal njen predsednik, dr. Zoltan Jan. Razpravljali so državni svetniki prof. dr. Alojz Križman, Anton Peršak, Marjan Maučec, Doro Hvalica, prof. dr. Janvit Golob. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 10. seji, dne 24. 9. 2003, ob obravnavi Poročila o razvoju 2003, Poročila o človekovem razvoju in pomladanskem poročilu 2003 na podlagi 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št. 44/93, 14/99) sprejel naslednji S K L E P: Državni svet Republike Slovenije sprejema poročila, ki jih je pripravil Urad za makroekonomske analize in razvoj in izraža pozitivno stališče do predstavljenih poročil. Urad za makroekonomske analize in razvoj je poročilo o razvoju pripravil z namenom, da poda sliko uresničevanja, v Strategiji gospodarskega razvoja Slovenije začrtanih strateških ciljev razvoja slovenske družbe in posebno gospodarstva. Tekoča gospodarska gibanja kažejo, da se nadaljuje razvojno dohitevanje Evropske unije, da je dosežena relativno visoka stopnja gospodarske rasti, iz poročila pa izhaja, da so pomembni pozitivni premiki doseženi tudi na socialnem in okoljskem področju. Na vseh treh področjih trajnostnega razvoja pa je zaznati tudi pomanjkljivosti, ki se na gospodarskem področju kažejo predvsem v nedokončanih strukturnih reformah, relativno visoki inflaciji, višini in strukturi javno finančnih odhodkov in nezadostno razvitih mehanizmih, ki bi okrepili predvsem na znanju temelječo konkurenčnost. Problem predstavlja tudi nezadostno izobraževanje in usposabljanje odraslih ter prenizki izdatki za raziskave in razvoj, v zvezi s tem pa znižanje števila inovativnih podjetij.
Državni svet opozarja na problem vključevanja odraslih oseb brez ustrezne izobrazbe v permanentne oblike izobraževanja in delež oseb z zaključeno višjo ali visoko šolo, ki zaostaja za povprečjem drugih evropskih držav. Nosilci razvoja se morajo zavedati, da kakovostno in množično izobraževanje odraslih predstavlja pomemben razvojni dejavnik vsakega naroda. Z njim lahko uravnavamo razmerje na trgu delovne sile, preprečujemo odrinjenost nekaterih skupin prebivalstva, izboljšamo izobrazbeno in kulturno raven naroda, širimo znanje, povečujemo kvaliteto življenja in demokratizacijo družbe. Pri nadaljnjem uravnoteženem socialnem in gospodarskem razvoju je treba v ospredje postaviti posameznika, ki mu bo družba omogočala stalno življenjsko izobraževanje in ga usposabljala ter motivirala za prilagajanje novim razmeram tako, da se bo lahko sam preživljal s svojim delom, kar mu bo zagotavljalo poleg socialne vključenosti v družbo tudi zdravje in samozavest. Spremembe v miselnosti posameznikov, zmanjševanje ekonomskih razlik, enakomernejši razvoj posameznih regij, večja povezanost in solidarnost družbe nam lahko zagotovijo kvalitetnejše življenje. Državni svet tudi meni, da je potrebno na osnovi podatkov in kazalnikov, ki izhajajo iz Poročila o človekovem razvoju 2002/03 zagotoviti pogoje za bolj zdrav način življenja prebivalstva z izboljšavami okolja, izobraževanjem (o spoštovanju etike, o učinkovitem premagovanju stresnih situacij, o škodljivosti določenih življenjskih navad itd.), razvojem preventive, preprečevanjem pojavov bolezni in izpopolniti enako dostopnost vsem do zdravstvenih storitev. Kazalnike o zdravju naj se upošteva tudi ob obravnavi bele knjige in naj se v skladu z njimi dopolni zdravstveno reformo. V okviru zdravstvene reforme, ki jo prinaša bela knjiga bi bilo potrebno vsebinsko spremeniti politiko zdravstvenega varstva in odgovornost za zdravje razporediti na vse nosilce razvoja socialne varnosti. Odgovornost in skrb za zdravje se morata širiti iz zdravstvene dejavnosti na posameznike in družbo. Težišče delovanja zdravstvene službe se mora preusmeriti od kurativne, trenutno močne bolnišnične zdravstvene dejavnosti, k zdravstvenemu varstvu na lokalni ravni, kjer je treba povečati vlogo in odgovornost pri uvajanju zasebnega dela in v popolnosti uveljaviti družinskega zdravnika. Državni svet priporoča, da institucije rezultate analiz, ki jih vsebujejo poročila, preučijo in upoštevajo pri pripravi zakonodajnih aktov. Predlagani sklep je bil sprejet z večino glasov (26 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 23 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 2 sta se glasovanja vzdržala).
K 7. točki dnevnega reda: RAZŠIRITEV Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 75. Predlog zakona so državne svetnice in svetniki prejeli na klop. Na klop so prav tako prejeli dopis Predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, Boruta Pahorja, ki ga je poslal predsedniku državnega sveta. Kratko obrazložitev je podal predstavnik predlagateljev zakona, gospod Miha Molan, državni sekretar na Ministrstvu za notranje zadeve. Razpravljala sta državna svetnika Vincenc Otoničar in Doro Hvalica. Na vprašanja državnih svetnikov je odgovarjal državni sekretar, gospod Miha Molan. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 10. seji dne 24.9.2003 ob obravnavi predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o tajnih podatkih - nujni postopek (EPA 987-III), ki ga je v zakonodajni postopek vložila Vlada Republike Slovenije sprejel S K L E P Državni svet Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o tajnih podatkih - nujni postopek (EPA 987-III). Predlagani sklep ni bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 5 jih je glasovalo za, 8 jih je bilo proti in 9 se jih je glasovanja vzdržalo).
Predsednik je tudi napovedal naslednjo sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki naj bi bila predvidoma 15. oktobra 2003 in na kateri bo Minister za zdravje dr. Dušan Keber predstavil Belo Knjigo. |
Povezane vsebine | |
![]() |
10. seja Državnega sveta Republike Slovenije |