Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k dopolnjenemu predlogu zakona o javni rabi slovenščine (ZJRS) - druga obravnava |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 24. seji, dne 7. 7. 2004, ob obravnavi dopolnjenega predloga zakona o javni rabi slovenščine (ZJRS) - druga obravnava, sprejel S K L E P da na podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje M N E N J E k dopolnjenemu predlogu zakona o javni rabi slovenščine (ZJRS) - druga obravnava Državni svet predlog zakona podpira in se zavzema, da se čimprej zaključi zakonodajni postopek, ki poteka že štiri leta. Državni svet je uvodoma ugotovil, da prvotno mnenje Komisije državnega sveta za družbene dejavnosti k predlogu zakona ni več možno upoštevati za razpravo na seji državnega sveta zaradi dopolnjenega predloga zakona o javni rabi slovenščine za drugo obravnavo, ki ga je nap podlagi 1. odstavka 133. člena Poslovnika državnega zbora pripravil Odbor državnega zbora za kulturo, šolstvo, mladino, znanost in šport in v katerem je navedeni odbor upošteval predvsem pripombe Zakonodajno-pravne službe državnega zbora, ki je delno že upoštevala pripombe Gospodarske zbornice Slovenije in tudi nekatere amandmaje Vlade Republike Slovenije. Državni svet je na podlagi poročila Komisije za družbene dejavnosti v razpravi ugotovil, da:
Državni svet je ugotovil, da je namesto gornje spremembe odbor državnega zbora smiselno upošteval v spremenjenem 29. členu željo po bolj jasnem statusu koordinacijskega posvetovalnega medresorskega telesa pri Vladi Republike Slovenije s tem, da je nadomestil zadnji stavek z besedilom: "Akt o ustanovitvi tega telesa, njegovo sestavo in pristojnosti sprejme Vlada Republike Slovenije", kar vsekakor pomeni jasneje določen status navedenega vladnega telesa. Iz istega razloga tudi ni upoštevana pripomba komisije k 30. členu, v katerega naj bi se dodalo besedilo glede državne komisije za slovenski jezik. * * * Državni svet je glede na vložene amandmaje na dopolnjen predlog tega zakona ugotovil, da se amandma poslanske skupine Nove Slovenije k 1. členu delno pokriva v novem prvem odstavku s pripombo komisije iz prvotnega mnenja k predlogu zakona za drugo obravnavo, ker poudarja kulturnovrednostni pomen slovenščine, kot izhodišče za pravno urejanje njene javne rabe. V novem četrtem odstavku 1. člena pa slovenščini predpisuje tudi status državnega jezika in zato ga podpira. Državni svet podpira amandma poslanske skupine Nove Slovenije k 1. a členu, ki določa pomen nekaterih izrazov tako, kot je bilo zapisano v pripombi v prvotnem mnenju komisije zaradi ustreznega razumevanja njihovega pomena in njihovih razmerij v tem zakonu. Državni svet podpira tudi amandma poslanske skupine Nove Slovenije k 22. členu, ki se v celoti pokriva s pripombo komisije iz prvotnega mnenja, da se črta izraz "ali običajno" tako, da ostane besedilo za vejico: "kjer je to potrebno pa tudi v drugih jezikih". Državni svet pa izrecno ne podpira amandmaja vlade k 33. členu za črtanje prvega odstavka, ker meni, da je ob ugotovitvi jezikovne neustreznosti garancijskega lista in navodil za uporabo nujno z odredbo ustaviti prodajo izdelkov. Iz obrazložitve vlade pa ni razvidno za kršitev katerega dokumenta EU bi v tem primeru šlo oz. je sklicevanje na Zakon o varstvu potrošnikov premalo obvezujoče. |
Povezane vsebine | |
![]() |
24. seja Državnega sveta Republike Slovenije |