Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Zapisnik 13. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije

Seja je bila v petek, 27. 11. 2009.

Podpredsednica je pričela 13. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical predsednik na podlagi 53. člena Zakona o Državnem svetu in prvega odstavka 32. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.

Seja se je začela ob 12.30. uri in zaključila ob 12.50. uri.

Opravičili so se:
-          mag. Blaž Kavčič,
-          mag. Dušan Črnigoj,
-          Boris Popovič,
-          Boris Šuštaršič,
-          Drago Bahun,
-          Drago Žura.

Ostali odsotni:
-          Toni Dragar,
-          Mihael Jenčič,
-          Branko Majes,
-          prof. dr. Jože Mencinger,
-          Milan Ozimič,
-          Peter Požun,
-          dr. Andrej Rus.

Na sejo je bil vabljen:
-          dr. Matej Lahovnik, minister za gospodarstvo.

Seje so se udeležili:
-          Jernej Tovšak, podsekretar na Ministrstvu za gospodarstvo,
-          dr. Peter Vrtačnik, generalni direktor Direktorata za notranji trg na Ministrstvu za gospodarstvo,
-          Andrej Friedl, svetovalec generalnega direktorja Gospodarske zbornice Slovenije,
-          Ariana Grobelnik, direktor projektov, Gospodarska zbornica Slovenije,
-          Samo Roš, izvršni direktor Trgovinske zbornice Slovenije,
-          dr. Andrej Berden, svetovalec, Trgovinska zbornica Slovenije.
-          Barbara Krivic, svetovalka, Trgovinska zbornica Slovenije
-          Marjanca Simsič, vodja sektorja za neživila, Trgovinska zbornica Slovenije
-          Mija Lapornik, vodja sektorja za živila, Trgovinska zbornica Slovenije.

O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda dr. Pavla Gantarja in predsednika Vlade Republike Slovenije Boruta Pahorja.

* * *

S sklicem dne 25. 11. 2009 so svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:

1.    Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah (ZGZ-A)

Podpredsednica je svetnike in vabljene obvestila, da se na podlagi drugega odstavka 75.a člena Poslovnika Državnega sveta o uvrstitvi predloga za veto na dnevni red ne razpravlja in ne glasuje.

Glede na to in ker ni bilo predloga za razširitev točke dnevnega reda, je podpredsednica navzoče seznanila z naslednjim

DNEVNIM REDOM:

1.   Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah (ZGZ-A)

 

1. točka dnevnega reda:  Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah (ZGZ-A)

Državni zbor je zakon sprejel na 11. seji v petek, 20. novembra 2009, in  so ga svetniki prejeli isti dan po elektronski pošti.

Zahteva za sklic izredne seje in predlog z obrazložitvijo za sprejem odložilnega veta skupine državnih svetnikov (prvopodpisani Bojan Papič) so prejeli 25. 11. 2009 s sklicem in na klop.

Predlog za odložilni veto je obravnavala Interesna skupina delodajalcev. Poročilo interesne skupine so svetniki prejeli po elektronski pošti in na klop.

Prav tako so na klop prejeli predlog zahteve Državnega sveta.

Prvopodpisani predlagatelj predloga za odložilni veto Bojan Papič je podal obrazložitev.
Predstavnik predlagateljev zakona dr. Peter Vrtačnik, generalni direktor Direktorata za notranji trg na Ministrstvu za gospodarstvo je podal obrazložitev.

Predstavnik interesne skupine delodajalcev Borut Meh je podal stališče skupine.

Predsednik Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance mag. Stojan Binder je podal stališče komisije.

Repliko je podal državni svetnik Bojan Papič.

 

Podpredsednica je dala na glasovanje:

Državni svet Republike Slovenije je na 13. izredni seji, dne 27. 11. 2009, ob obravnavi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 11. redni seji, dne 20. 11. 2009, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije, sprejel

Z A H T E V O

da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah:

Obrazložitev:

Državni zbor Republike Slovenije je na svoji 11. seji dne 20.11.2009 sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah (ZGZ-A).

Na predlog Vlade RS je Državni zbor RS sprejel ZGZ-A po skrajšanem postopku, ker gre za uskladitev zakona z odločbo Ustavnega sodišča U-I-120/08-25 (UL RS, št. 32/2009).

ZGZ (UL RS, št. 60/06) v 1. odst. 30. člena jasno določa, da so do delitve premoženja GZS upravičene izključno reprezentativne gospodarske zbornice, in ne pravni naslednik GZS, ki je po ZGZ le v funkciji skrbnika premoženja bivše GZS.

Kljub temu, da ZGZ–A v 4. členu (prehodne in končne določbe) razmejuje med deleži upravičenj reprezentativnih gospodarskih zbornic in deležem upravičenj pravnega naslednika GZS, tej razmejitvi ne sledi vsebina 6. odst. 29. člena, zato se lahko GZS pri delitvi premoženja še vedno izkazuje po eni strani kot pravni naslednik GZS in hkrati tudi kot reprezentativna gospodarska zbornica, kljub temu, da je vloga pravnega naslednika GZS z ustanovitvijo reprezentativnih zbornic in potekom roka, določenega za njihovo ustanovitev izčrpana oziroma realizirana. Pravni naslednik GZS je z datumom poteka roka za ustanovitev reprezentativnih gospodarskih zbornic izpolnil svojo nalogo in je njegova funkcija s tem končana. To bi moralo biti v ZGZ-A jasno določeno in razvidno. Funkcija pravnega nasledstva nima ničesar skupnega s funkcijo skrbnika premoženja bivše GZS iz 28. člena ZGZ, ki ostane do konca razdelitve premoženja bivše GZS.

V kolikor se razmejitev med pravnim naslednikom GZS in reprezentativnimi gospodarskimi zbornicami ne vzpostavi tudi v 6. odst. 29. člena zakona in se GZS pri delitvi premoženja postavi v vlogo pravnega naslednika GZS, namesto v vlogo reprezentativne gospodarske zbornice, skladno s pridobljeno Odločbo o priznanju reprezentativnosti, ki jo je izdalo Ministrstvo za gospodarstvo z dne 26.5.2008, se še naprej ohranja neenakopraven položaj med reprezentativnimi gospodarskimi zbornicami, in sicer:

-       v obdobju pred 24.6.2006 pravnemu nasledniku GZS ostajajo deleži vseh tistih članov iz obdobja 10 let pred uveljavitvijo zakona, ki so prenehali opravljati pridobitno gospodarsko dejavnost;
-       v obdobju od 24.6.2006 do 24.4.2008 pravnemu nasledniku GZS ostanejo deleži upravičenj tistih subjektov, ki so prenehali opravljati pridobitno gospodarsko dejavnost;
-       v obdobju od 24.4.2008 do 8.6.2009 pravni naslednik GZS ohrani deleže upravičenj vseh članov, ki so v tem obdobju izstopili iz GZS (cca. 6.000), ter deleže upravičenj tistih članov, ki so v tem obdobju prenehali opravljati pridobitno gospodarsko dejavnost.

Ta neskladja torej zagotovo kažejo na to, da ZGZ-A ni odpravil neenakopravnega položaja med reprezentativnimi gospodarskimi zbornicami pri delitvi premoženja GZS, s čimer je še vedno kršen drugi odstavek 14. člena Ustave RS, in posredno ni uresničena odločba Ustavnega sodišča RS. Tej odločbi bo zadovoljeno le, če se premoženje bivše GZS deli med vse novoustanovljene reprezentativne gospodarske zbornice po enakem in istem kriteriju, ki ga zagotavlja zgolj delitev po deležih, ki so proporcionalni deležem upravičenj posamezne reprezentativne gospodarske zbornice.

Glede na navedeno je potrebno pri ponovnem odločanju o spremembah in dopolnitvah Zakona o gospodarskih zbornicah (ZGZ-A), s ciljem uresničitve odločbe Ustavnega sodišča RS, uveljaviti naslednjo spremembo:

Besedilo 2. člena se spremeni tako, da se glasi: »V šestem odstavku 29. člena se drugi stavek črta.«

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bojan Papič. 

 

Predlagana zahteva je bila sprejeta (26 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 15 jih je glasovalo za, 7 jih je bilo proti).

- - -

Podpredsednica je zaključila 13. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državni svetnici in svetnikom ter vabljenim zahvalila za razpravo in sodelovanje.

 

Povezane vsebine
document 13. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije