Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zahteva Borisa Šuštaršiča za dopolnitev odgovora Ministrstva za finance na vprašanji v zvezi s prirejanjem iger na srečo |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 27. seji 9. 6. 2010, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval zahtevo državnega svetnika Borisa Šuštaršiča za dopolnitev odgovora Ministrstva za finance na vprašanji v zvezi s prirejanjem iger na srečo in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira zahtevo državnega svetnika Borisa Šuštaršiča za dopolnitev odgovora na vprašanji v zvezi s prirejanjem iger na srečo in predlaga Ministrstvu za finance, da vprašanji ponovno preuči in nanju odgovori. Vprašanji se glasita:
O b r a z l o ž i t e v: Ministrstvo za finance nam je 12.5.2010 na vprašanji odgovorilo, vendar pa odgovor ni zadovoljiv. Državni svet Republike Slovenije vprašanji ponovno posreduje Ministrstvu za finance, ki naj na njiju ustrezneje odgovori. Nesporno dejstvo je, da ima Republika Slovenija že desetletja urejeno zakonodajo tako glede zakonitega prirejanja iger na srečo kakor tudi namenske porabe koncesijskih dajatev iz teh iger za dobre namene. Postavljeni vprašanji pa sta utemeljeni na globokem protislovju, ki izhaja iz tega, da naša država zelo strogo in natančno kontrolira domače prireditelje z zakonitimi koncesijami, medtem ko je bila nerazumljivo tolerantna do tujih nezakonitih prirediteljev iger na srečo, ki še posebej zadnje desetletje povzročajo veliko finančno škodo. To stanje se je z novelacijo zakona o igrah na srečo ustrezno korigiralo in pristojni Urad Republike Slovenije za nadzor prirejanja iger na srečo je izdal prve operativne ukrepe, da blokira dostop do spletnih strani tujih prirediteljev spletnih iger na srečo in zavaruje tozadevne slovenske finančne interese. Na žalost pa beremo v javnih medijih, da je urad naletel na močno nasprotovanje Ministrstva za visoko šolstvo znanost in tehnologijo in Informacijskega pooblaščenca, ki v imenu svobode in človekovih pravic terjata. da se operativno odločanje iz urada prenese na sodišče, kar v praksi pomeni, da bo urad izgubil glavnino svojih pooblastil in učinkovitosti, tuji prireditelji pa bodo še naprej zelo škodljivo vdirali na slovenski trg iger na srečo z minimalnim tveganjem za svoja nezakonita početja. Sprememba zakonodaje iz navedenih razlogov bi bila vsekakor škodljiva za financiranje invalidskih, humanitarnih in športnih dejavnosti, še zlasti če obravnavano zadevo pogledamo iz dejstva, da vsak tuji prireditelj lahko že sedaj uveljavlja sodno varstvo na katerikoli izvedeni ukrep urada po sedaj veljavni novelaciji zakona o igrah na srečo. V odgovorih na vprašanji naj bodo pojasnjene utemeljitve in katerikoli drugi razlogi, ki navajajo našo državo, da naj bi slabše ščitila slovenske interese na področju iger na srečo kot je to na primer urejeno v Italiji in drugih državah članicah EU. V prejetem pojasnilu Ministrstva za finance z dne 12.5.2010 je sicer povedano, da se pripravlja predlog zakona o spremembah zakona o igrah na srečo, katerega cilj je, da se preprečuje nedovoljeno spletnih iger na srečo brez koncesije Vlade RS, vendar pa se o ukrepih, s katerimi se omeji oziroma prepreči dostop do spletnih strani, na katerih se prirejajo igre na srečo brez koncesije Vlade RS, odloči v jasno določenem in hitrem sodnem postopku. Utemeljitev za zahtevo po dopolnitvi odgovora Ministrstva za finance izhaja ravno iz zadnjega dela njihovega pojasnila. Namreč: vsakomur v naši državi je jasno, da so sodni postopki nesmiselno dolgotrajni, kar pomeni, da bo prireditelj spletnih iger na srečo brez koncesije Vlade RS mirno pokradel denar in šele, ko bo izdana sodna odločitev po izrabi vseh razpoložljivih pravnih sredstev postala pravnomočna, lahko upravičeno domnevamo, da bo takšen nezakoniti prireditelj že zdavnaj zadovoljil svoj ekonomski interes iz posameznega posla. Poleg tega je v osnutku zakona tudi dikcija formulirana tako, da predvideva sodni ukrep samo v izjemnih primerih, kar je razumeti, da bo izredno redko uporabljen. Skoraj nemogoče je razumeti čudno načelnost, po kateri z predlaganim nepotrebnim sodnim postopkom pravzaprav ščitimo vdor tujega nezakonitega prireditelja, na drugi strani pa nismo nič vznemirjeni, da bo tako rekoč neovirano pokradel denar brez plačila davka integralnemu državnemu proračunu in obveznega koncesijskega prispevka za javno financiranje invalidskih, humanitarnih in športnih organizacij. Postavljena trditev je upravičena, kajti prireditelj spletnih iger na srečo BET-AT-HOME je ravnokar preplavil Slovenijo z oglaševalsko publikacijo v nakladi 500.000 (prilogi 1 in 2), s katero daje celo bonus v višini 100€ katerokoli slovenskemu igralcu njihove spletne stave v primeru stave za igre v času svetovnega nogometnega prvenstva 2010. Opozarjamo na to, da na primer, če se bodo odzvali igralci samo na 50.000 publikacij, da je BET-AT-HOME za Slovenijo odprl pool v višini 5.000.000€, kateri znesek zanesljivo ne tvega brez pričakovanja, da bo ta sredstva pridobil nazaj in še dobro zaslužil. Vendar je to najverjetneje najnižja možna ocena, ker gre za specifične stave ob svetovnem nogometnem prvenstvu. Ta konkretni primer najbolj drastično dokazuje, da je sodno ukrepanje ne glede na morebitno jasnost povsem neučinkovito, kajti publikacija je bila distribuirana v poštne nabiralnike slovenskih gospodinjstev v začetku junija, svetovno prvenstvo v nogometu se prične 11.6.2010 in traja vse do 11.7.2010, kar pomeni, da sodišče ne more izdati pravočasnega ukrepa za preprečitev dostopa do spletnih strani, na katerih se prireja ta spletna igra na srečo brez koncesije Vlade RS. Torej: v Sloveniji bo nezakoniti prireditelj zajel pričakovano veliko vsoto finančnih sredstev, ki bo vplačana na njegov račun v tujini, nikoli več pa ne bo ničesar prispeval za dobre namene in davke v Sloveniji, pa naj se mu izda še tako dodelan sodni ukrep, kajti nikoli ne bo naša država prišla do podatka koliko je bilo opravljenih teh vplačil in koliko je bilo ob tem nezakonitega zaslužka. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za finance, da ponovno vprašanji preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) nanju v roku 30 dni odgovori. |