Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Vprašanje mag. Adolfa Zupana glede možnosti vlaganja zahtevkov za revizijo v javnem interesu

Državni svet Republike Slovenije je na 44. seji, dne 14. 6. 2006, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) obravnaval vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana glede možnosti vlaganja zahtevkov za revizijo v javnem interesu in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92 in 76/05) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana in predlaga Ministrstvu za pravosodje, da vprašanje preuči in nanj odgovori.

Vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana se glasi:

Zakaj se Državno pravobranilstvo Republike Slovenije, Ministrstvo za finance ali Urad za varstvo konkurence ne poslužujejo možnosti vlaganja zahtevkov za revizijo v javnem interesu tako, kot jim to omogoča Zakon o reviziji postopkov javnega naročanja?

O b r a z l o ž i t e v

Ni mi znano, da bi Republika Slovenija izvrševala kakšne ukrepe, ki bi se nanašali na nepravilnosti pri ravnanju s sredstvi, ki kakorkoli prizadenejo javni interes oziroma proračun in se nanašajo na postopke javnega naročanja.

Iz Letnih poročil Državne revizijske komisije za revizijo postopkov oddaje javnih naročil za leto 2004 (Poročevalec Državnega zbora RS, št. 6/2005 z dne 4.2.2005) namreč izhaja, da je Državna revizijska komisija v letu 2004 (enako tudi 2002 in 2003) obravnavala zgolj zahtevke za revizijo (oziroma pritožbe) kandidatov oziroma ponudnikov (374 primerov), ne pa tudi zahtevkov za revizijo, ki bi bili vloženi v javnem interesu s strani Sektorja za javna naročila in koncesije, Urada RS za varstvo konkurence ali Državnega pravobranilstva RS. Aktivna legitimacija v postopku revizije je bila namreč kot nujna dopolnjena z zahtevkom za revizijo v javnem interesu z novelo Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja (ZRPJN-A) v letu 2002.

Iz Poročila Državne revizijske komisije za revizijo postopkov oddaje javnih naročil za leto 2005 (Poročevalec št. 16/2006 z dne 10.02.2006), tabela št. 9, je zopet razvidno, da je Državna revizijska komisija v letu 2005 obravnavala zgolj zahtevke za revizijo (oziroma pritožbe) kandidatov oziroma ponudnikov (497 vloženih zahtevkov), ne pa tudi zahtevkov za revizijo, ki bi bili vloženi v javnem interesu.

Čeprav je že amandma na osnovni predlog novele zakona opustil predlagani vrednosti prag za aktivno legitimacijo (javna naročila, ki se objavijo v Uradnem glasilu Evropske skupnosti ), ker obstoja javnega interesa ne gre enačiti oziroma presojati zgolj z vidika in odvisnosti od vrednosti javnega naročila, tudi to očitno ni bilo dovolj, da bi pristojni organi bolje poskrbeli za ravnanje s proračunskim denarjem.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za pravosodje, da vprašanje preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanj v roku 30 dni odgovori.
Povezane vsebine
document 44. seja Državnega sveta Republike Slovenije