Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Vprašanje Rada Krpača v zvezi z zaprtjem Carinskega urada v Dravogradu

Državni svet Republike Slovenije je na 50. seji, dne 17. 1. 2007, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) obravnaval vprašanja državnega svetnika Rada Krpača v zvezi z zaprtjem Carinskega urada v Dravogradu in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Rada Krpača in predlaga Ministrstvu za finance, da vprašanja preuči in nanje odgovori.

Vprašanja državnega svetnika Rada Krpača se glasijo:

  1. Ali se pripravlja reorganizacija carinske službe ?
  2. Ali se ob tem ukinja oziroma zapira Carinski urad v Dravogradu ?
  3. Ali ne bi bilo smiselno počakati z reorganizacijo in racionalizacijo carinske službe na čas ob vstopu Hrvaške v EU ?
  4. Ali ne bi bilo smiselno preložiti razmišljanja o ukinitvi Carinskega urada v Dravogradu na obdobje po uveljavitvi pokrajin v Sloveniji in po izgraditvi številnih poslovnih con, ki so v teku na Koroškem ?

Obrazložitev:

V decembru lanskega leta je generalni direktor carinske uprave Slovenje, gospod Franc Košir v medijih nakazoval skorajšnje zaprtje Carinskega urada v Dravogradu, ki pokriva celotno področje Koroške, oziroma dvanajstih koroških občin.
Gospod Košir je to utemeljeval s podpovprečno obremenjenostjo tega urada v primerjavi z drugimi v Sloveniji ter z razmerjem med zaposlenimi v upravno-administrativnih službah in operativo.
Iz razpoložljivih podatkov je razvidno, da temu ni tako, saj podatki o obračunanem davku na dodano vrednost in pobranih trošarinskih dajatvah ta urad ni najslabši, temveč je v sredini in zadnji tretjini.
Tudi je sporno uvrščanje organizacijskih enot kot so oddelek za trošarine, oddelek za upravni postopek in oddelek za kontrolne zadeve med upravo, saj opravljajo osnovno dejavnost carinske službe. V tem primeru je razmerje  med operativo in upravno službo drugačno.

Takšne namere o reorganizaciji so za Koroško pokrajino nesprejemljive, saj gre za splošno slabitev in siromašenje regije in krčenje ustanov, ki so pokrajini za normalno funkcioniranje potrebne. Še posebej je to nesprejemljivo sedaj, v času , ko je dana v proceduro zakonodaja s področja pokrajin in se je s tem začel postopek ustanovitev pokrajin in vzpostavitev drugega nivoja lokalne samouprave.

Nerazumljivo je ukinjanje carinskega urada v Dravogradu koroškim gospodarstvenikom.
Veliko pove že sam podatek, da koroško gospodarstvo uvaža in izvaža 80 % svojih izdelkov in storitev v tako imenovane tretje države.
Zato menim, da bi zaprtje CU Dravograd povečalo stroške poslovanja in bo utrpelo škodo.
( izguba časa, večji stroški uslužbencev, ki bi se vozili v in iz Celja ali Maribora, idr ).
Korošci se zavedamo, da je racionalizacija državne uprave potrebna, vendar ne tam, kjer ne bi bilo finančnega prihranka. Sprašujemo se tudi zakaj  na že tako osiromašeni in prometno slabo povezani Koroški ? Zaradi ukinitve CU bi bilo koroško gospodarstvo zagotovo prikrajšano.
Poleg tega je na Koroškem v izgradnji vrsta poslovnih con, katerih delovanje bo v precejšnji meri povezano in odvisno tudi od delovanja carinske službe.

V smislu dolgoročnih in strokovno podprtih, ne zgolj političnih odločitev ter za zagotovitev skladnega regionalnega razvoja, smo prepričani, da je bolje z reorganizacijo počakati in nadaljnjo racionalizacijo izpeljati po vstopu Hrvaške v Evropsko unijo in da  Carinski urad v Dravogradu ne ukinjate.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za finance, da vprašanja preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanje v roku 30 dni odgovori.

Povezane vsebine
document 50. seja Državnega sveta Republike Slovenije
document Odgovor Ministrstva za finance na vprašanje državnega svetnika Rada Krpača v zvezi z zaprtjem Carinskega urada v Dravogradu