Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Službe Vlade RS za razvoj na vprašanji državnega svetnika Marka Juvančiča v zvezi s poročilom o uresničevanju programa reform za izvajanje Lizbonske strategije v Sloveniji

Datum odgovora: 27. 11. 2007


Kako je Služba za razvoj vključila subnacionalne nivoje oblasti v program za izvajanje Lizbonske strategije v Sloveniji in kateri so predvideni ukrepi v prihodnje, da bodo v Sloveniji doseženi optimalni cilji Lizbonske strategije glede aktivnega sodelovanja vseh nivojev oblasti v državi?

Slovenija je z včlanitvijo v EU dobila nov institucionalni in razvojni okvir, ki je temeljito spremenil pogoje in načine uresničevanja nacionalnega razvoja. Poiskati smo morali način, kako nacionalne cilje dosegati trajnostno in v okviru skupnih evropskih pravil, politik in strategij, zlasti prenovljene Lizbonske strategije.

Na ta vprašanja odgovarja Strategija razvoja Slovenije (SRS), ki jo je junija 2005 sprejela vlada ter opredeljuje vizijo in cilje razvoja Slovenije. V ospredju strategije je celovita blaginja vsakega posameznika in posameznice. Zato se ne osredotoča samo na gospodarska vprašanja, temveč vključuje socialna, okoljska, politična in pravna ter kulturna razmerja. Zaradi takšne postavitve ciljev je SRS po svoji vsebini tudi strategija trajnostnega razvoja Slovenije, hkrati pa pomeni tudi prenos ciljev Lizbonske strategije v nacionalno okolje, to je ob upoštevanju posebnih razvojnih možnosti in zaostankov Slovenije.

Strategija je bila sprejeta na podlagi širokega soglasja in celovite javne razprave, saj je bila v pripravo vključena tudi zainteresirana javnost. Pred pripravo SRS je bilo organiziranih več javnih razprav in razprav v posamezni organizacijah, ki so obravnavale osnutek SRS (posvet pri predsedniku RS, Svet za trajnostni razvoj, Ekonomsko-socialni svet, Obrtna zbornica Slovenije, Gospodarska zbornica Slovenije, nevladne in regionalne organizacije).  

Vlada je po sprejetju SRS imenovala Odbor za reforme, delovno skupino okoli 150 strokovnjakov z univerz, gospodarstva in državne uprave, in mu naložila, naj predlaga konkretne ukrepe za izvedbo strategije na področju konkurenčnosti, višje gospodarske rasti in zaposlenost. Odbor je oktobra 2005 predstavil prvi predlog zasnov gospodarskih in socialnih reform za povečanje konkurenčnosti slovenskega gospodarstva. Program reform za izvajanje Lizbonske strategije v Sloveniji je s svojimi cilji in ukrepi usklajen z Strategijo razvoja Slovenije in upošteva predloge Odbora za reforme. Slovenija kot članica Evropske unije mora na podlagi sprejetega Programa reform za izvajanje Lizbonske strategije vsako leto pripraviti Poročilo o izvajanju programa. Vlada je letošnje poročilo o uresničevanju programa za leto 2007 sprejela 11. oktobra.

O izvajanju posameznih korakov reform in pripravi poročila je potekala široka razprava. Politično se je usklajevalo v okviru Partnerstva za razvoj, ki vključuje večino opozicijskih strank. Usklajevanje je potekalo tudi na Ekonomsko-socialnem svetu, na katerem dejavno sodelujejo tudi delodajalci in delojemalci. Letos je bil parafiran predlog novega socialnega sporazuma, ki pomeni zadovoljivo ravnotežje med potrebnimi reformnimi ukrepi in interesi socialnih partnerjev. Usklajevanje je prav tako potekalo na Svetu za trajnostni razvoj.

Ali namerava Služba za razvoj v prihodnje poročilo vključiti tudi aktivnosti Slovenije v okviru iniciative Odbora regij - Platforme za spremljanje Lizbonske strategije?

Lizbonska strategija in vloga lokalnih in regionalnih skupnosti pri doseganju zastavljenih ciljev

Slovenija nedvomno podpira napore Evropske unije glede čim hitrejše rasti in doseganja lizbonskih ciljev. Slovenija nadalje tudi podpira ideje Evropske komisije o večjem izkoriščanju dobrih praks in izkušenj na osnovi dosedanjega medregionalnega sodelovanja. Mreže sodelovanja na področju ekonomske modernizacije bi lahko pozitivno vplivale na doseganje lizbonskih ciljev, še toliko bolj, če bi bile smiselno prilagojene potrebam posameznih območij, ki bi sodelovala v pobudi.

Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko je tako v okviru programa predsedovanja predlagala dogodke, ki so povezani z aktivnostmi Odbora regij (Lisbon Monitoring Platform) in omogočajo obravnavo različnih vidikov kohezijske politike, predvsem vloge lokalnih in regionalnih skupnosti pri doseganju ciljev Lizbonske strategije. To bo tudi tema mednarodne konference Teritorialni dialog 2008, ki bo potekala pred spomladanskim vrhom Sveta, na katerem je predvidena obravnava zaključnega poročila Platforme OR za spremljanje uresničevanja Lizbonske strategije in posredovanje priporočil (posebna resolucija OR) spomladanskem vrhu Sveta leta 2008.

Dr. Žiga TURK
MINISTER

 

Povezane vsebine
document Vprašanji Marka Juvančiča v zvezi s programom reform za izvajanje Lizbonske strategije v Sloveniji