Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k predlogu sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2007 (DP2007-A) in k predlogu proračuna Republike Slovenije za leto 2008 (DP2008)

Državni svet Republike Slovenije je na 48. seji, dne 8. 11. 2006, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

M N E N J E

k predlogu sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2007 (DP2007-A)
in k predlogu proračuna Republike Slovenije za leto 2008 (DP2008)

Državni svet je bil seznanjen z dejstvom, da se finančna sredstva za področje gospodarstva za leto 2007 povečujejo z indeksom 2,1 % in za leto 2008 za 22,7 %. Sredstva bodo v največji meri usmerjena v povečanje konkurenčne sposobnosti gospodarstva, za spodbujanje malega gospodarstva in podjetništva, za spodbujanje tujih vlaganj in za v gospodarstvo usmerjeno razvojno logistiko. Finančna podpora za spodbujanje razvoja malega gospodarstva naj bi leta 2007 znašala 5,3 mlrd tolarjev in za leto 2008 8,4 mlrd tolarjev. V proračunska sredstva, namenjena gospodarstvu  za leti 2007 in 2008, so vključena tudi finančna sredstva iz Evropske unije iz finančne perspektive 2007-2013. Tako naj bi leta 2007 za potrebe gospodarstva črpali iz strukturnih in kohezijskih skladov sredstva v višini 3,7 mlrd  evrov, kar je trikrat več kot jih je v obdobju 2004-2006. 

Državni svet opozarja, da so pripravljavci proračunov za leti 2007 in 2008 napačno ovrednotili dotok sredstev iz finančne perspektive 2007-2013. Teh sredstev Slovenija ne bo deležna, ker za to nima pripravljenih projektov, izšolanih kadrovskih timov in potrebnega časa. Razpisi za koriščenje teh sredstev pričnejo teči s 1. 1. 2007 in Vlada Republike Slovenije nima programa aktivnosti, kako v te razpise vključiti gospodarske subjekte. Namesto, da bi poenostavila administrativne postopke, jih namreč zapleta. V dosedanji praksi se je pokazalo, da celo resorna ministrstva nimajo usposobljenih kadrov in ekip, ki bi strokovno in ažurno pristopili in pomagali gospodarskim subjektom. Dogaja se prav nasprotno. Resorna ministrstva in za to usposobljene institucije zavirajo že pripravljene projekte v razpisnih postopkih. Državni svet opozarja na primer Irske, ki je bila uspešna pri črpanju evropskih sredstev, vendar je vzpostavila tako organizacijo, da so bili državni uslužbenci in strokovnjaki štiri dni v tednu na terenu, en dan pa v pisarni.

Državni svet posebej izpostavlja tudi dejstvo, da v predlogih proračunov za leti 2007 in 2008 ni zaslediti deleža finančnih sredstev države, ki jih bo pri črpanju teh sredstev vložila, v kolikor jih posamezni gospodarski subjekti ne bodo mogli zagotoviti.

Državni svet opozarja tudi na dejstvo, da se sredstva za razvoj malega gospodarstva za leto 2007 zmanjšujejo za 30 % v odnosu  na leto 2006. V letu 2006 so znašala 31.3 mio evrov, v 2007 pa 22,3 mio evrov. Za leto 2008 se povečujejo na 35,1 mio evrov. V letu 2007 se zmanjšujejo predvsem sredstva za izboljšanje podjetniškega okolja za podjetništvo. V 2008 se sicer povečuje garancijski sklad za mala in srednja podjetja na 1,15 mio evrov, vendar pa se ukinja neposredne spodbude v investicije za mala in srednja podjetja.

Državni svet predlaga, da naj Vlada Republike Slovenije in Ministrstvo za gospodarstvo še enkrat preučita pripombe, ki so jih v zvezi s proračunom za leto 2007 in 2008 posredovala gospodarska združenja in da se vzpostavi temeljita organizacija in tesno sodelovanje z gospodarstvom pri koriščenju sredstev iz EU, sicer se zna sedanja ugodna gospodarska rast soočiti s stagnacijo in upadanjem gospodarske rasti in aktivnosti.

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Anton Kampuš.

Povezane vsebine
document 48. seja Državnega sveta Republike Slovenije