Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o spremembah Zakona o graditvi objektov (ZGO-1D) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 37. seji 11. 5. 2011, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/06) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o spremembah Zakona o graditvi objektov (ZGO-1D) - druga obravnava Državni svet ne podpira Predloga zakona. S spremembo Zakona o graditvi objektov, ki je pripravljena v okviru priprave ukrepov za sanacijo gradbeništva in na predlog Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, se predlaga ukinitev gradnje objektov v lastni režiji največje uporabne površine 250m², obenem pa so ohranja možnost gradnje gasilskih in planinskih domov v lastni režiji, vendar največje uporabne površine 250m² (sedaj 350m²). Predlagatelj ocenjuje, da bi z omejitvijo možnosti gradnje objektov v lastni režiji na gradnjo enostavnih in nezahtevnih objektov ter na izvedbo rednih in investicijskih vzdrževalnih del zmanjšal obseg sive ekonomije in pripomogel h krepitvi gospodarstva v smislu sanacije gradbeništva. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije si že več let prizadeva za ukinitev ali omejitev gradnje v lastni režiji, ki ne more pomeniti socialnega korektiva, se pa zaveda, da tak predlog ne more v celoti rešiti krize v gradbeništvu. Državni svet razume interes obrtnikov s področja gradbeništva, da se omeji delo na črno in s tem sivo ekonomijo, vendar ocenjuje, da Predlog zakona le vznemirja ljudi in ne prinaša velikega finančnega učinka v gradbenem sektorju in želenih rezultatov pri omejevanju dela na črno in sive ekonomije, saj so mnogokrat prav obrtniki tisti, ki delajo na črno oz. brez računa ali pa dela ne opravijo dovolj kakovostno. Po mnenju Državnega sveta bi omejitev gradnje v lastni režiji onemogočila potencialne investitorje, ki si zaradi pomanjkanja finančnih sredstev ne morejo privoščiti registriranih izvajalcev, ter uporabo instituta medsosedske pomoči kot tradicionalne oblike pomoči med prijatelji in sosedi v slovenskem prostoru. Državni svet se pridružuje mnenju Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije, da bi predlagana sprememba zakona vplivala na slabši ekonomski položaj kmetov, ki gradijo objekte za potrebe kmetijstva v lastni režiji (lastno delo ob pomoč prijateljev in sorodnikov) zaradi manjših stroškov investicij, in urejenost slovenskega podeželja. Zaradi razdrobljenosti so namreč slovenske kmetije že sedaj finančno šibke. Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije tudi opozarja na prestroge kriterije za gradnjo v lastni režiji. Čeprav so kmetijski objekti z veliko tlorisno površino, gre za relativno nezahtevno gradnjo. Ob tem Državni svet tudi poudarja, da morajo kmetje, če želijo pridobiti evropska sredstva na javnih razpisih, pridobiti vso dokumentacijo in najeti obrtnike, zato gradnje v lastni režiji ni veliko. Državni svet se ne strinja z argumenti predlagatelja in Obrtno-podjetniške zbornice Slovenje, da se s predlaganim ukrepom zvišuje tudi varnost objektov in kvaliteta gradenj, saj že veljavna zakonodaja določa možnost gradnje v lastni režiji pod pogojem, da je zagotovljen gradbeni nadzor. Če se gradbeni nadzor ne izvaja, je to zaradi neizvajanja veljavne zakonodaje ter slabega nadzora inšpekcijskih služb. Državni svet se strinja s Skupnostjo občin Slovenije, da ni nobene potrebe po spreminjanju zakona in omejevanju gradnje v lastni režiji, ampak je nujno okrepiti nadzor nad gradnjami (varnost in kvalitetna gradnja) ter nadzor inšpekcijskih in drugih služb (npr. DURS), če hočemo omejiti delo na črno in zmanjšati sivo ekonomijo na področju gradbeništva. Državni svet tudi meni, da je predlagatelj podlegel interesom gradbenih lobijev, ni pa izvedel resnih strokovnih analiz, ki bi pokazale, kako razširjena je pravzaprav gradnja v lastni režiji in kakšni bodo finančni učinki Predloga zakona. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
37. seja Državnega sveta Republike Slovenije |