Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o motornih vozilih (ZMV) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 31. seji 10. 11. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/06) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o motornih vozilih (ZMV) - druga obravnava Državni svet podpira Predlog zakona o motornih vozilih, ki ureja celoten življenjski ciklus motornega vozila od njegove odobritve, izdaje dokumentov in registracije, periodičnega pregledovanja tehničnega stanja vozila, do njegove deregistracije. Državni svet pozitivno ocenjuje ponovno uvedbo obvezne odjave vozila pri vsaki spremembi lastništva registriranega vozila ob istočasnem vpisu novega lastnika v evidenco, saj se s tem prejšnji lastnik vozila razreši negotovosti, povezane z ravnanjem kupca, ki se v mnogih primerih sploh ni vpisal v evidenco in javil spremembe lastništva. V zvezi z določbo 35. člena, po kateri se ohranja vezanost registrske tablice na vozilo, Državni svet opozarja na pobudo državnega svetnika Cvetka Zupančiča, ki jo je podprl na 6. seji 23. 4. 2008, da bi bile oznake na registrskih tablicah motornih vozil skladne s stalnim bivališčem lastnika in registrskim območjem oziroma vezane na lastnika vozila. Čeprav je Ministrstvo za notranje zadeve zavrnilo pobudo in to tudi obrazložilo v odgovoru z dne 23. 5. 2008, Državni svet ocenjuje, da je s preventivno varnostnega vidika vezanost registrske tablice na lastnika vozila bolj primerna. Državni svet podpira vsebino 46. člena, da se izvaja nadzor traktorjev tudi zunaj cestnega prometa, saj se veliko nesreč s smrtnim izidom zgodi prav zunaj cestnega prometa pri opravljanju kmetijskih in gozdarskih del. Državni svet podpira pripombe Avto moto zveze Slovenije k 84. členu Predloga zakona (veljavnost pooblastil) in pričakuje, da jih bo predlagatelj zaradi večje jasnosti tudi upošteval. Državni svet predlaga, da se v nadaljnji obravnavi pripombe GZS, Združenja za promet, ponovno preučijo, še posebej opozarja na pripombo k 50. členu glede frekvence tehničnih pregledov za osebna vozila. S Predlogom zakona se ohranja sedanja ureditev, po kateri se za osebna vozila ("druga vozila") izvede prvi tehnični pregled štiri leta po prvi registraciji. Iz obrazložitve Predloga zakona pa izhaja, da je bilo mnenje večine v strokovni delovni skupini, ki svetuje ministru za promet pri pripravi tega zakona, da bi bilo treba vrniti rok za izvedbo prvega tehničnega pregleda s štirih nazaj na tri leta, kot je bilo to pred spremembo Zakona o varnosti cestnega prometa v letu 2006. To stališče je tudi v skladu s priporočilom mednarodne organizacije za tehnične pregleda in je poudarjeno tudi v rezultatih projekta AUTOFORE, ki je bil izveden v sodelovanju EU in mednarodne organizacije za tehnične preglede. Ob tem Državni svet opozarja na navedbe pripravljavca zakona, ki se je odločil, da "mnenja zaenkrat ne upošteva, ker je bila odločitev o podaljšanju roka sprejeta šele pred kratkim na podlagi obsežne strokovne in politične debate". Taka odločitev je po mnenju Državnega sveta v nasprotju s ciljem zakona, to je zagotavljanje višjih standardov varnosti vozil v Sloveniji in njihovega vpliva na okolje. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
31. seja Državnega sveta Republike Slovenije |