Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Vlade Republike Slovenije na pobudo državnega svetnika dr. Janvita Goloba v zvezi s konverzijo ruskega klirinškega dolga v nakup plinsko parne termoelektrarne

Datum:03.12.2009
Prejeto: 04.12.2009

Zapiranja dolga Ruske federacije do Republike Slovenije ureja Sporazum med Vlado Republike Slovenije in Vlado Ruske federacije o ureditvi obveznosti bivše ZSSR do Republike Slovenije po obračunih, povezanih z blagovno menjavo med bivšo ZSSR in bivšo SFRJ, ki je bil podpisan novembra 2007. Sporazum določa triletno obdobje, v katerem lahko ruska stran dolg poravna v blagu, po izteku triletnega obdobja pa preostanek dolga skupaj s pripadajočimi obrestmi, ki tečejo od podpisa Sporazuma dalje, ruska stran poravna v denarju. S tem sporazumom ima Slovenija zaprlo finančno konstrukcijo za poravnavo odprtega dolga Ruske federacije do Republike Slovenije. Sredstva iz klirinškega dolga Ruske federacije do Republike Slovenije se namenjajo le za potrebe Republike Slovenije. V primeru, ko bi se sredstva namenila pravnim osebam Zasebnega prava, bi bilo potrebno upoštevati tudi zakonodajo, ki ureja področje državnih pomoči.

Vlada Republike Slovenije načeloma podpira usmeritev, da država klirinški dolg zapira s projekti s področja energetike, zato so tovrstne pobude dobrodošle. Vendar pa je v konkretnem primeru tako reševanje neprimerno, predvsem iz naslednjih razlogov:

  • termoelektrarna Trbovlje je v septembru 2009 prejela odločbo Ministrstva za gospodarstvo Republike Slovenije, ki pomeni podaljšanje, že v letu 2006 pridobljenega energetskega soglasja za izvedbo plinsko parne elektrarne nazivne modi 291 MW. Nova odločba prinaša nove roke za pripravo potrebne dokumentacije, to pa posledično pomeni, da TE Trbovlje strokovnih podlag (pridobitev državnega prostorskega nadrta najkasneje do konca leta 2011 pridobitev gradbenega dovoljenja najkasneje do konca marca 2012; pričetek gradnje najkasneje do konca maja 2012 in dokončanje gradnje najkasneje do julija 2013) in ustreznih soglasij za izvedbo s strani krovne družbe, ne bo mogla pripraviti v času, ko še velja Sporazum med Vlado Ruske federacije in Vlado Republike Slovenije (to je do novembra2 010);
  • Republika Slovenije ne bo investitor plinsko parne elektrarne v Trbovljah, saj je Proizvodnja električne energije tržna dejavnost, s katero se država neposredno ne ukvarja;
  • Termoelektrarna Trbovlje je proizvodni objekt v posredni večinski državni lasti, ki prodaja električno energijo na trgu in bi nakup sporazuma pomenil nedovoljeno državno pomoč;
  • ponudba s stani Power machine iz Sankt Petersburga se je nanašala opreme za premogovno tehnologijo in ne za plinsko parno turbino;
    lz navedenih razlogov Vlada Republike Slovenije ugotavlja, da dobava opreme za plinsko parno termoelektrarno v Trbovljah v okviru Sporazuma med Vlado Ruske federacije in Vlado Republike Slovenije o ureditvi dela obveznosti nekdanje ZSSR, ki pripada Republiki Sloveniji, po obračunih, povezanih z blagovnim prometom med nekdanjo ZSSR in nekdanjo SFRJ, ni primerna.
Povezane vsebine
document Pobuda prof. dr. Janvita Goloba v zvezi s konverzijo ruskega klirinškega dolga v nakup plinsko-parne termoelektrarne