Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k dopolnjenemu predlogu zakona o financiranju pokrajin (ZFPok) - druga obravnava

Državni svet Republike Slovenije je na 58. seji, dne 17. 10. 2007, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

M N E N J E

k dopolnjenemu predlogu zakona o financiranju pokrajin (ZFPok) - druga obravnava

Državni svet je bil seznanjen, da je Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na 73. seji, dne 1. 10. 2007, obravnavala predloga zakona in oblikovala mnenje, ki je bilo posredovano Odboru Državnega zbora za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, ki je na podlagi prvega odstavka 133. člena Poslovnika državnega zbora pripravil dopolnjen predlog zakona.

Iz poročila Odbora Državnega zbora za lokalno samoupravo in regionalni razvoj k predlogu zakona o pokrajinah je razvidno, da se je navedeno matično delovno telo Državnega zbora seznanilo tudi z mnenjem Državnega sveta in stališčem Vlade do mnenja Državnega sveta, ki ga je sprejel v prvi obravnavi, ter mnenjem Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj z dne 1. 10. 2007. 

Državni svet je ugotovil, da je Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj opozorila na prvi odstavek 22. člena, na podlagi katerega se za posamezno investicijo lahko določi sofinanciranje do 100 % upravičenih stroškov investicije, pri tem pa določba ne navaja "brez davka na dodano vrednost". Zakon o financiranju občin (ZFO-1) v prvem odstavku 24. člena določa, da se lahko za posamezno investicijo določi do 100 % upravičenih stroškov investicije brez davka na dodano vrednost. Državni svet in Komisija sta ob obravnavi predloga zakona o financiranju občin (EPA 1088-IV) predlagala, da bi se davek na dodano vrednost upošteval kot upravičen strošek investicije oziroma sta predlagala prav tako rešitev, kot je sedaj predvidena za pokrajine, vendar je Vlada v svojem stališču do mnenja Državnega sveta z dne 14. 11. 2006 nasprotovala takemu predlogu, ker je v nasprotju z veljavnimi predpisi in zato davka na dodano vrednost ni mogoče šteti za upravičene stroške investicije. Državni svet ugotavlja, da matično delovno telo Državnega zbora ni sprejelo amandmaja k 22. členu predloga zakona, zato opozarja, da je vprašanje sofinanciranja investicij v dopolnjenem predlogu zakona o financiranju pokrajin drugače urejeno kot v zakonu o financiranju občin. Državni svet glede na navedeno mnenje Vlade  poudarja, da bi bila potrebna enotna ureditev oziroma uskladitev rešitev na občinskem in pokrajinskem nivoju.
Povezane vsebine
document 58. seja Državnega sveta Republike Slovenije