Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnava |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji, dne 18. 2. 2004, ob obravnavi predloga zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnaval, ki ga je v zakonodajni postopek predložila Vlada Republike Slovenije, sprejel S K L E P da na podlagi prvega odstavka 55. člena Zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje M N E N J E k predlogu zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov (ZZRZI) - prva obravnava Državni svet predlog zakona podpira in predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije, da ga čimprej sprejme. Vladi Republike Slovenije oziroma Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve pa predlaga, da čimprej sprejme vse potrebne podzakonske akte. Državni svet meni, da je predlagatelj zakona zelo temeljito pripravil zakonsko besedilo, v katerega je vključil tudi številne pripombe in predloge zainteresirane strokovne javnosti, z upoštevanjem evropskih smernic s področja poklicnega usposabljanja in zaposlovanja invalidov ter ga uskladil tudi med socialnimi partnerji na Ekonomsko-socialnem svetu. Istočasno pa predlaga, da predlagatelj zakona v zakonodajnem postopku v predlogu zakona opredeli veljavnost oziroma nadrejenost in podrejenost zakonskih predpisov, v kolikor določeno področje pokrivata dva posebna zakona. Državni svet predlaga, da se v 20. členu precizneje definira postopek oddaje ponudb. Besedilo drugega odstavka namreč postavlja ponudnike v neenakopraven in nejasen položaj, saj le-ti po predlagani dikciji lahko v času razpisnega roka svojo ponudbo dopoljnjujejo ali spreminjajo. Nadalje državni svet predlaga, da se sestavo rehabilitacijske komisije, ki jo določa 28. člen le na splošno, precizneje opredeli tako, da bo jasno, kdo so nestalni člani komisije tako na prvi kot na drugi stopnji, glede na obravnavo konkretnih primerov z upoštevanjem vrste invalidnosti stranke v postopku. Državni svet meni, da 29. člen ni napisan v skladu z logiko predloga zakona, ki na prvo mesto postavlja nediskriminacijo in pozitivne ukrepe za izenačevanje možnosti invalidov, sposobnost invalidov, neinvalidnost in šele nato telesne in duševne okvare ali bolezni itd. Državni svet predlaga, da se v 32. členu v 2. točki dopolni, da invalid ni zaposljiv pod rednimi pogoji. Dikcija, da ni zaposljiv ga namreč izločuje iz vseh programov socialne vključenosti in trajne nezaposljivosti. V 42. členu, ki opredeljuje zaposlitvene centre bi morali bolj konkretno opredeliti vlogo, pristojnosti in obveznosti občin pri ustanavljanju zaposlitvenih centrov. V 52. členu je med pogoji delovanja invalidskega podjetja navedena tudi zaposlitev najmanj enega strokovnega delavca, če usposablja ali zaposluje več kot 3 invalide, sicer pa na vsakih 20 zaposlenih invalidov enega strokovnega delavca. Državni svet meni, da bo to določilo stroškovno preveč obremenjevalo invalidska podjetja in jih postavljalo v neenakopraven položaj z ostalimi podjetji na trgu. Državni svet predlaga, da se ponovno prouči drugi odstavek 57. člena z vidika varovanja poslovne strategije, da ne bi prihajalo do škodljivih posledic v poslovanju invalidskih podjetij. Glede 61. člena se ob predlagani definiciji postavlja vprašanje, kakšna dolžnost oz. obveza za zaposlovanje invalidov ??? kvota - bo veljala za javne zavode oz. ustanove, ki jih ustanovi država. Ne glede na 3. točko tega člena, ki določa, da bo kvoto določila Vlada Republike Slovenije na predlog Ekonomsko socialnega sveta z uredbo, bi v tem členu kazalo opredeliti tudi obveznost zaposlovanja invalidov v javnih zavodih in državnih ustanovah ter v sistemih povezanih družb. V 1. odst. 61. člena so kot izjema navedena tuja diplomatska in konzularna predstavništva. Nujna je uskladitev z evropsko direktivo o zaposlovanju invalidov (Council directive 2000/78/EC, 27. november 2000, Equal treatment in employment and occupation), ki v 3. členu govori o izjemah za področja, kjer direktiva ne velja, kjer je torej možna oz. dovoljena negativna selekcija invalidov pri zaposlovanju. Državni svet predlaga, da se v 107. členu tretja alinea prve točke črta ter predlaga, da ostane v veljavi 569. člen Zakona o gospodarskih družbah, ki določa ustanavljanje, registracijo, poslovanje, upravljanje in ukinitev invalidskih podjetij. |
Povezane vsebine | |
![]() |
19. seja Državnega sveta Republike Slovenije |