Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zahteva za ponovno odločanje o zakonu o trgovini (ZT-1) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 60. seji, dne 28. 11. 2007, ob obravnavi zakona o trgovini, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 33. redni seji, dne 21. 11. 2007, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o zakonu o trgovini (ZT-1). Obrazložitev: Državni zbor Republike Slovenije je na svoji 33. seji, dne 21. 11. 2007 sprejel zakon o trgovini, v katerem pa ni upošteval pripomb in opozoril Državnega sveta Republike Slovenije, ki jih je v mnenju k predlogu zakona o trgovini sprejel na 58. seji, dne 17. 10. 2007 in jih posredoval Državnemu zboru Republike Slovenije. Državni svet je v svojem mnenju izpostavil nekatera odprta vprašanja in predlagal, da se v nadaljnjem zakonodajnem postopku ustrezno razrešijo, prav tako pa tudi navedel konkretne pripombe k posameznim členom predloga zakona. Državni svet je opozoril, da bi bilo v predlogu zakona potrebno opredeliti vsaj minimalno izobrazbeno stopnjo za opravljanje poklica prodajalec in poslovodja ter navesti zakone, ki veljajo za ta opravila v farmacevtskih prodajalnah, prodajalnah fitofarmacevtskih sredstev itd. Državni svet namreč ocenjuje, da bo načelo svobodne gospodarske pobude v povezavi z deregulacijo poklicev povzročilo nezainteresiranost za vpis na poklicne trgovske, srednje komercialne in druge šole, ki oblikujejo poklic trgovca in poslovodje ter znižalo raven izobrazbe v trgovski dejavnosti. Posledice bodo nosili tako delodajalci, kot delojemalci. Kvaliteta trgovskih uslug (svetovanje, informiranje, postrežba) bo padla pod minimum, zaposleno osebje pa bo še slabše plačno kot je sedaj. Predstavnik Državnega sveta je mnenje in pripombe Državnega sveta obrazložil tudi na matičnem delovnem telesu Državnega zbora - Odboru za gospodarstvo, na katerega je bil vabljen kot predstavnik socialnih partnerjev. Predstavniki socialnih partnerjev so dodatno opozorili še na posledice, ki jih že prinaša popolna deregulacija izobrazbenih pogojev v dejavnosti gostinstva. S strani vseh socialnih partnerjev je bila izražena podpora odpravljanju sedanje popolnoma toge ureditve v podzakonskem aktu. Hkrati so bili podani argumenti proti popolni deregulaciji, ki jo omogoča predlagan zakon. Kljub dodatno podanim argumentom, podpori predstavnikov štirih parlamentarnih strank v odboru, predlaganim amandmajem ene poslanske skupine, ki je povzela predloge in pripombe Državnega sveta, je odbor vse predloge zavrnil. Državni svet ugotavlja, da lahko s popolno deregulacijo minimalne izobrazbene stopnje oseb, ki opravljajo trgovsko dejavnost, nastopijo dolgoročne posledice, predvsem pri delojemalcih, saj se bo nadaljeval pritisk na zniževanje plač, ki so že sedaj v dejavnosti trgovine izredno nizke. Ker zakon v sprejetem besedilu upošteva zgolj interese delodajalcev oz. kapitala, ne pa tudi interese socialnih partnerjev, ki predstavljajo zaposlene v dejavnosti trgovine, Državni svet meni, da je zahteva za sprejem odložilnega veta utemeljena. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Ladislav Kaluža. |
Povezane vsebine | |
![]() |
60. seja Državnega sveta Republike Slovenije |