Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 38. seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v sredo 16.11.2005.
Seja se je pričela ob 12.03 in se zaključila ob 17.14 uri. Opravičili so se: * * * Na sejo so bili vabljeni: - - - Od vabljenih so se seje udeležili: * * * O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr.,med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo. * * * S sklicem dne 2.11.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:
Predsednik je predlagal, da dnevni red seje razširijo s točko: - Predstavitev predlogov gospodarskih in socialnih reform za povečanje blaginje v Sloveniji. Predlagana razširitev je bila sprejeta (34 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 30 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). RAZŠIRITEV Na predlog Komisije za gospodarstvo je predsednik predlagal, da dnevni red seje razširijo s točko: - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-F) - nujni postopek, EPA 509-IV. Predlagana razširitev je bila sprejeta (36 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 32 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Na predlog Komisije za gospodarstvo je predsednik predlagal, da dnevni red seje razširijo s točko: - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini (ZDoh-1D) - nujni postopek, EPA 511-IV. Predlagana razširitev je bila sprejeta (36 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 29 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). DNEVNI RED Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:
Predlagan dnevni red je bil sprejet (36 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 34 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Predsednik je pozdravil Predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo in ga povabil, da predstavi predloge gospodarskih in socialnih reform za povečanje blaginje v Sloveniji. Predsednik je pozdravil tudi gospoda dr. Jožeta P. Damijana in ostale sodelujoče v Odboru za reforme. Predstavitev predlogov gospodarskih in socialnih reform za povečanje blaginje v Sloveniji je podal predsednik Vlade Republike Slovenije, gospod Janez Janša. Predstavitev predlogov gospodarskih in socialnih reform za povečanje blaginje v Sloveniji je podal tudi član Odbora za reforme dr. Jože P. Damijan. Stališče Interesne skupine delodajalcev je podal vodja, mag. Jožko Čuk. Stališče Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev je podal vodja, Peter Vrisk. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Stališča Interesne skupine delojemalcev je podal vodja, mag. Dušan Semolič. Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Marjan Maučec. Razpravljali so Jožef Jeraj, prof. dr. Janvit Golob, Anton Kampuš, Jože Stanič, Boris Janez Bregant, Darko Fras, Doro Hvalica, mag. Zlatko Jenko, dr. Zoltan Jan, Anton Peršak. Podpredsednik je zaključil razpravo in predlagal, da državni svet organizira razprave po tematskih sklopih, ki se nanašajo na reforme. K 2. točki dnevnega reda: Zapisnik 37. seje Državnega sveta Republike Slovenije so državne svetnice in svetniki prejeli z elektronsko pošto 28.10.2005. Predsednik je ugotovil, da na podlagi 3. odstavka 72. člena poslovnika ni prejel nobene pisne pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 37. seje glasujejo. Zapisnik 37. seje državnega sveta je bil sprejet (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 18 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli pobudo državnega svetnika Janeza Sušnika za dopolnitev 35. člena zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Ur.l., RS, št. 93/2005). Pobudo je predsednik dodelil v obravnavo Komisiji za lokalno samoupravo in regionalni razvoj. - - - S pošiljko dne 11.11.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Vlade Republike Slovenije na vprašanje Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve v zvezi s potekom projekta "Evropska hiša v Bruslju". - - - S pošiljko dne 11.11.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za gospodarstvo na vprašanje Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve v zvezi s programi Interreg III. - - - S pošiljko dne 11.11.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli pojasnilo Ministrstva za zunanje zadeve na vprašanje državne svetnika Jožeta Ilca glede umetnin, ki jih je Kraljevina Italija odpeljala iz območij sedanjih primorskih občin. - - - S pošiljko dne 11.11.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve na vprašanje državnega svetnika Vincenca Otoničarja glede varstveno delovnega centra v občini Cerknica. - - - S pošiljko dne 11.11.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Vlade Republike Slovenije na vprašanje državnega svetnika prof.dr. Janvit Goloba v zvezi z imenovanjem nadzornih svetov. - - - Za vprašanja, na katera po preteku 30 dnevnega roka še ni bilo prejetih odgovorov, bodo poslane urgence na pristojna ministrstva oziroma organe.
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 81/05. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Stališče Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve je podal predsednik komisije, Jožef Jeraj. Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal Doro Hvalica. Stališče Interesne skupine interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Repliko je podal Jožef Jeraj. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 38. seji, dne 16. 11. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja (ZORSSZNM) - prva obravnava
O b r a z l o ž i t e v : Ustava Republike Slovenije v 5. členu določa, da Republika Slovenija skrbi za avtohtone slovenske narodne manjšine v sosednjih državah, za slovenske izseljence in zdomce, ter pospešuje njihove stike z domovino. Poleg tega tudi določa, da lahko Slovenci brez slovenskega državljanstva v Sloveniji uživajo posebne pravice in ugodnosti, katerih vrsto in obseg določa zakon. Vendar ta tematika do sedaj zakonsko ni bila urejena. Državni svet zato podpira prizadevanja Vlade Republike Slovenije, da je predlagala ureditev te tematike, ter poziva zakonodajalca, naj po dvanajstih letih izpolni obveznost, ki mu jo nalaga Ustava Republike Slovenije. Z omenjeno tematiko se je državni svet v tem mandatu ukvarjal večkrat in meni, da je predlog zakona, ki je vložen v zakonodajni postopek, dober, vendar ima nekaj predlogov in pripomb. Državni svet meni, da bi moral Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu voditi minister brez listnice, saj bi le na ta način med Republiko Slovenijo ter Slovenci v zamejstvu uveljavil resnični državniški, demokratični in partnerski odnos, ki bi slovenski avtohtoni manjšini omogočil tesnejše sodelovanje v političnem odločanju. Predlog zakona prinaša veliko koncentracijo pristojnosti in nalog, zato državni svet meni, da funkcija državnega sekretarja ne omogoča njihovega celovitega in učinkovitega izvajanja. Poleg tega meni, da je Uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu, ki je poglavitni nosilec sodelovanja s Slovenci zunaj Republike Slovenije, nujno potrebno dati večjo veljavo in politično težo, kar je mogoče doseči edino tako, da je njegov predstojnik član vlade. Državni svet se je seznanil tudi s predlogi Slovenske manjšinske koordinacije SLOMAK in meni, da bi jih zakonodajalec v nadaljevanju zakonodajnega postopka moral upoštevati. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Jožef Jeraj. Predlagan sklep je bil sprejet (21 državnih svetnikov je prijavilo pristnost, 21 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Predlog Resolucije je objavljen v Poročevalcu št. 56/05. Stališče Interesne skupine lokalnih interesov so prejeli na klop. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Kratko obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podal gospod Matjaž Vrčko, Generalni direktor DPP, Ministrstvo za promet. Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal Rado Krpač. Razpravljala sta Anton Peršak in Jurij Kavčič. Amandma je vložila Interesna skupina lokalnih interesov in sicer: Pred zadnjim odstavkom predloga mnenja državnega sveta se doda naslednji odstavek: "Državni svet ugotavlja, da prometna resolucija posebej ne opredeljuje politike do občinskih, medobčinskih, regionalnih in gozdnih cest, ki so na podlagi zakona o gozdovih sestavni del gozda in javnega značaja. Če govorimo o prometni politiki, bi morala resolucija vsebovati tudi to področje, saj so omenjene ceste pomembne za zagotavljanje pogojev mobilnosti prebivalcev, predvsem v okviru lokalnih skupnosti in regij, za notranjo povezljivost in tudi za oskrbo gospodarstva, razvoja podeželja, dopolnilnih dejavnosti in turizma. Po mnenju državnega sveta bi morala resolucija vsebovati tudi program za razrešitev problematičnega stanja gozdnih cest javnega pomena, ki so še posebej problematične v severni Sloveniji (Koroška, Pohorje, Savinjska), ki je območje razpršene poselitve. Gre za ceste, ki so jih gradila Gozdna gospodarstva v sodelovanju s kmeti, in niso odmerjene in vpisane v zemljiško knjigo ter ne izpolnjujejo predpisanih meril za javno cesto. Po njih teče javni promet tako kot po vseh drugih cestah, pri tem da se na njih odvija promet "na lastno odgovornost", tudi šolski prevozi otrok v šole. Ni sprejemljivo, da te ceste ne sodijo v področje dela Ministrstva za promet kot vse druge prometnice. Poleg tega ni zagotovljen sistemski vir za njihovo vzdrževanje in rekonstrukcijo. Državni svet opozarja, da je na območju dvanajstih občin na Koroškem 1.765 km gozdnih cest, od tega 519 km gozdnih cest javnega pomena, kar pomeni, da vodijo najmanj do dveh kmetij. Stroški vzdrževanja, rekonstruiranja in odmere teh cest so tako veliki, da občine tega bremena ne zmorejo oziroma bi jih same urejale desetletja. Državni svet predlaga, da Vlada Republike Slovenije poišče ustrezno rešitev za gozdne ceste, tako da se odmerijo in usposobijo oziroma rekonstruirajo za normalen promet, prekategorizirajo v lokalne ceste in zagotovi sistemski vir financiranja. Zaradi pomena teh cest, specifične kulturne krajine tega območja in finančnega obsega državni svet meni, da se lahko ta problematika reši le s pomočjo državnega programa, ki mora biti opredeljen v Resoluciji o prometni politiki RS." Predlagan amandma je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 20 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet, skupaj s sprejetim amandmajem, sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 38. seji, dne 16. 11. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu Resolucije o prometni politiki Republike Slovenije (RePPRS) Državni svet podpira predlagano Resolucijo o prometni politiki Republike Slovenije kot dokumenta, ki opredeljuje splošne smernice in načela ter politične cilje prometne politike, hkrati pa opozarja, da je nujno poleg deklarativne opredelitve smernic in ciljev oblikovati tudi bolj konkretne cilje z določitvijo časovnega obdobja, v katerem bomo z izvajanjem ukrepov uresničili zastavljene cilje (npr. za kolikšen obseg se bo do konkretnega leta povečala zasedenost avtobusov medkrajevnega in primestnega potniškega prometa), ker bo v nasprotnem primeru ostala vsebina resolucije le na papirju in se zastavljeni cilji ne bodo realizirali. Poleg tega je z vidika uresničevanja ciljev prometne politike in sprejetih izvedbenih dokumentov potrebna globalna ocena potrebnih finančnih sredstev. Državni svet tudi pričakuje, da se bo resolucija dopolnila z opredelitvijo nacionalnih programov na posameznih področjih, predvsem za razvoj državnih cest in železniške infrastrukture, ki bodo še v večji meri konkretizirali cilje in ukrepe s časovno in finančno dimenzijo ter nosilce in izvajalce prometne politike. Državni svet Republike Slovenije je že podprl predlog Resolucije o prometni politiki Republike Slovenije - predvidljivo v skupno prihodnost (EPA 1452-III), saj je čimprejšnje sprejetje dokumenta za dolgoročno načrtovanje prometne politike ključnega pomena za enakomernejši regionalni in gospodarski razvoj države, kar je tudi temeljni razvojni cilj Slovenije. Državni svet podpira splošne cilje prometne politike, še posebej povečanje obsega in kakovosti javnega potniškega cestnega in železniškega prometa, vendar po njegovem mnenju samo navajanje predvidenega agresivnega nastopa izvajalcev javnega potniškega prometa, ko naj bi "s svojimi storitvami napadli trg individualnega potniškega prometa z osebnimi vozili" ni primerna rešitev, saj bi morala resolucija dati odgovor na vprašanje, na kakšen način in kdaj bomo dosegli dostopnejši in cenejši javni potniški promet (cestni, železniški), ki bo zato bolj zanimiv za udeležence v prometu in bo omogočil manjšo potrebo po uporabi osebnih vozil. Zaradi zagotovitve enotnega delovanja vseh prometnih sistemov in opredelitve prometa kot osnove za gospodarski razvoj države je nujno na novo definirati prometno politiko oziroma strukturo prometa. To je potrebno tudi zaradi aktivnosti ustvarjalcev prometne politike v preteklih letih, ko je bila vsa pozornost usmerjena v izgradnjo avtocestnega omrežja, kar je zaradi boljše infrastrukture in kvalitetnejših storitev prispevalo k povečanju cestnega prometa. Državni svet se strinja s stališčem Koordinacije združenja avtocestnih prevoznikov, da resolucija namenja premajhno pozornost cestnemu tovornemu prometu oziroma razvoju cestnega prevozništva kot enemu od najpomembnejših segmentov slovenskega gospodarstva. Ker poslanstvo cestnega tovornega prometa ni samo v oskrbi logističnih središč, ampak v zadovoljevanju vseh potreb gospodarstva, državni svet pričakuje, da se bo resolucija na področju tovornega prometa dopolnila z opredelitvijo konkretnejših ukrepov za zagotavljanje konkurenčnosti cestnih prevoznikov in tudi enakosti slovenskih prevoznikov z evropskimi. Ker nekatere zahteve slovenskih avtoprevoznikov (npr. delovni čas voznikov na daljših relacijah, indeksacija, zagotovitev nižje cene goriva za tovornjake, določitev najnižje dovoljene cene, itd.) niso predmet resolucije, ampak zakonskih, podzakonskih in drugih aktov oziroma ukrepov, državni svet predlaga pristojnemu ministrstvu, da ob njihovi pripravi in sprejemanju poskuša predloge in zahteve upoštevati ali poiskati ustreznejše rešitve. Državni svet opozarja na področje razvoja državnih cest in ob tem poudarja, da je omrežje državnih cest v preteklih letih propadalo, ker se ni vzdrževalo in ohranjalo. Državni svet se ne strinja s predlagateljem resolucije, da se je prometna varnost v zadnjih letih izboljševala, pri čemer izpostavlja cestni promet, kjer bi morali bolj natančno opredeliti ukrepe in spodbude za izboljšanje obstoječega stanja. Če hočemo spremeniti potovalne navade potnikov in povečati porast potovanj s sredstvi javnega potniškega prometa, je nujno izvajati ukrepe že v vrtcih in šolah, ker je za spremembo družbenih navad potrebno daljše časovno obdobje. Državni svet ugotavlja, da prometna resolucija posebej ne opredeljuje politike do občinskih, medobčinskih, regionalnih in gozdnih cest, ki so na podlagi zakona o gozdovih sestavni del gozda in javnega značaja. Če govorimo o prometni politiki, bi morala resolucija vsebovati tudi to področje, saj so omenjene ceste pomembne za zagotavljanje pogojev mobilnosti prebivalcev, predvsem v okviru lokalnih skupnosti in regij, za notranjo povezljivost in tudi za oskrbo gospodarstva, razvoja podeželja, dopolnilnih dejavnosti in turizma. Po mnenju državnega sveta bi morala resolucija vsebovati tudi program za razrešitev problematičnega stanja gozdnih cest javnega pomena, ki so še posebej problematične v severni Sloveniji (Koroška, Pohorje, Savinjska), ki je območje razpršene poselitve. Gre za ceste, ki so jih gradila Gozdna gospodarstva v sodelovanju s kmeti, in niso odmerjene in vpisane v zemljiško knjigo ter ne izpolnjujejo predpisanih meril za javno cesto. Po njih teče javni promet tako kot po vseh drugih cestah, pri tem da se na njih odvija promet "na lastno odgovornost", tudi šolski prevozi otrok v šole. Ni sprejemljivo, da te ceste ne sodijo v področje dela Ministrstva za promet kot vse druge prometnice. Poleg tega ni zagotovljen sistemski vir za njihovo vzdrževanje in rekonstrukcijo. Državni svet opozarja, da je na območju dvanajstih občin na Koroškem 1.765 km gozdnih cest, od tega 519 km gozdnih cest javnega pomena, kar pomeni, da vodijo najmanj do dveh kmetij. Stroški vzdrževanja, rekonstruiranja in odmere teh cest so tako veliki, da občine tega bremena ne zmorejo oziroma bi jih same urejale desetletja. Državni svet predlaga, da Vlada Republike Slovenije poišče ustrezno rešitev za gozdne ceste, tako da se odmerijo in usposobijo oziroma rekonstruirajo za normalen promet, prekategorizirajo v lokalne ceste in zagotovi sistemski vir financiranja. Zaradi pomena teh cest, specifične kulturne krajine tega območja in finančnega obsega državni svet meni, da se lahko ta problematika reši le s pomočjo državnega programa, ki mora biti opredeljen v Resoluciji o prometni politiki Republike Slovenije. Državni svet ugotavlja, da predloženi dokument namenja lokalnim skupnostim premajhno pozornost, saj jih direktno omenja le v povezavi z nosilci prometne politike. Ker občine oziroma mestne občine očitno niso sodelovale pri pripravi resolucije o prometni politiki, državni svet pričakuje, da bodo sodelovale pri načrtovanju intermodalnih povezav ter urejanju primestnega in mestnega prometa, pri čemer poudarja, da urejanje prometne problematike v urbanih okoljih ni samo stvar lokalnih skupnosti, ampak tudi države. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. Predlagan sklep je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 89/05. Predlog zakona je obravnavala Komisija za gospodarstvo. Mnenje komisije so državne svetnice in svetniki prejeli z obvestilom o razširitvi dnevnega reda, 10.11.2005. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Stališče Komisije za gospodarstvo je podala predsednica komisije, Marta Turk. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Razpravljala je Marta Turk. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 38. seji, dne 16. 11. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-F) - nujni postopek Državni svet predlog zakona podpira. Državni svet je oblikoval naslednjo konkretno pripombo: K 4. členu: V novem 52.o členu se v prvem odstavku število "50.000.000" nadomesti s številom "80.000.000". Obrazložitev: * * * Za poročevalko je bila določena državna svetnica Marta Turk. Predlagan sklep je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 89/05. Predlog zakona je obravnavala Komisija za gospodarstvo. Mnenje komisije so državne svetnice in svetniki prejeli z obvestilom o razširitvi dnevnega reda, 10.11.2005. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Stališče Komisije za gospodarstvo je podala predsednica komisije, Marta Turk. Stališče Interesne lokalnih interesov je podal Vincenc Otoničar. Amandma je vložila Interesna skupina lokalnih interesov in sicer: V predlogu mnenja državnega sveta se na tretji strani pred konkretno pripombo k 30. členu doda nova konkretna pripomba: K 16. členu: V predlaganem novem 45.a členu se v drugem odstavku število "60" nadomesti s številom "70". Predlagan amandma je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal). Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet, skupaj s sprejetim amandmajem, sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 38. seji, dne 16. 11. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o dohodnini (ZDoh-1D) - nujni postopek Državni svet predlog zakona podpira. Državni svet je oblikoval naslednje konkretne pripombe: K 6. členu: 1. Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi: Obrazložitev: 2. Doda se nova 48. točka, ki se glasi: "48. prejemkov za občasno ali začasno nego ali pomoč invalidom, ki jih fizičnim osebam izplačujejo invalidske organizacije;" Obrazložitev: k 9. členu: V predlaganem novem 29.a členu se v prvem odstavku črta besedilo: Obrazložitev: K 12. členu: Besedilo se spremeni tako, da se glasi: V 35. členu se v tretjem odstavku črtata 1. in 4. točka, v 2. točki pa se število "3,9" nadomesti s številom "12". Obrazložitev: K 16. členu: V predlaganem novem 45.a členu se v drugem odstavku število "60" nadomesti s številom "70". Obrazložitev: k 30. členu: V prvem odstavku se za besedilom 3. točke pika nadomesti s podpičjem. Za točko 3 se v novi vrstici doda naslednje besedilo: Obrazložitev: k 35. členu: V 35. členu predloga zakona se tretji odstavek, ki določa valorizacijo, črta. Obrazložitev: K 39. členu: Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi: Obrazložitev: k 54. členu: Novi 126.a člen se črta. Obrazložitev: * * * Za poročevalko je bila določena državna svetnica Marta Turk. Predlagan sklep je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Zaključke je pripravila Komisija za družbene dejavnosti in so jih državne svetnice in svetniki prejeli s sklicem 2.11.2005. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Stališče Komisije za družbene dejavnosti je podal prof.dr. Janvit Golob. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 38. seji, dne 16. 11. 2005, na osnovi prvega odstavka 85.a člena ter prvega in drugega odstavka 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) na podlagi razprave civilne tribune Problematika drog v Sloveniji sprejel naslednje S K L E P E : Državni svet Republike Slovenije in Ministrstvo za zdravje - Urad za droge sta 24.5.2005 in 7. 6. 2005 organizirala civilno tribuno na temo Problematika drog v Sloveniji. Ob tem se kot eno vodilnih vprašanj, na katerega smo skušali odgovoriti tudi v okviru organiziranih javnih tribun, zastavlja vprašanje, kako uskladiti delovanje in povezati odgovorne institucije in civilne iniciative ter obstoječe programe pomoči, ki so se oblikovali tako znotraj javnega kot tudi, v nemajhni meri, nevladnega sektorja. V zvezi s primernim preprečevanjem je bilo ugotovljeno tudi, da je pozornost javnosti kot tudi stroke nesorazmerno (tj. glede na obseg problema) nagnjena k nedovoljenim drogam, zato je v Akcijskem načrtu potrebno opredeliti ukrepe za preprečevanje oziroma zmanjšanje škode, ki nastaja zaradi rabe alkohola in tobaka. Pozornost pa bo potrebno nameniti tudi rabi zdravil brez zdravniškega nadzora. Ugotovitve, predlogi Predlagan sklep je bil sprejet (23 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 18 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
|
Povezane vsebine | |
![]() |
38. seja Državnega sveta Republike Slovenije |