Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 33. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
33. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije je bila v torek, 19. 7. 2011. Podpredsednica je pričela 33. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je predsednik sklical na podlagi 53. člena Zakona o Državnem svetu in prvega odstavka 32. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Seja se je začela ob 16. uri in zaključila ob 16.50. Opravičili so se: Ostali odsotni: Na sejo sta bila vabljena: Seje so se udeležili:
O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije dr. Pavla Gantarja in predsednika Vlade Republike Slovenije Boruta Pahorja. * * *
S sklicem dne 17. 7. 2011 so svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:
Glede na to, da podpredsednica ni prejela nobenega predloga za razširitev, je predlagala naslednji
DNEVNI RED:
- - -
1. točka dnevnega reda: Zakon o davku na bilančno vsoto bank (ZDBVB) Državni zbor je zakon sprejel na 30. redni seji v sredo, 13. julija 2011 in so ga svetniki prejeli naslednji dan po elektronski pošti in na klop. Zahtevo Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev za sklic izredne seje Državnega sveta s predlogom za sprejem odložilnega veta so svetniki prejeli s sklicem 18. 7. 2011 in na klop. Predlog zahteve Državnega sveta so prejeli na klop. Predstavnik predlagatelja predloga za sprejem odložilnega veta Peter Vrisk je podal obrazložitev. Predstavnik predlagatelja zakona dr. Franc Križanič, minister za finance je podal obrazložitev. V razpravi sta sodelovala Borut Meh in prof. dr. Jože Mencinger. Podpredsednica je predlagala v sprejem naslednji predlog zahteve: Državni svet Republike Slovenije je na 33. izredni seji 19. 7. 2011, ob obravnavi Zakona o davku na bilančno vsoto bank (ZDBVB), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 30. redni seji 13. julija 2011, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/2006), sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o davku na bilančno vsoto bank (ZDBVB). Obrazložitev: Državni zbor je Zakon o davku na bilančno vsoto bank (ZDBVB) sprejel na 30. seji, dne 13. 7. 2011. Po navedbah Vlade kot predlagateljice zakona se z zakonom vzpostavlja mehanizem, ki bo sprostil še vedno prisoten kreditni krč in pripomogel k odločitvi bank za ustreznejše kreditiranje nefinančnega sektorja. Uveljavitev zakona naj bi zagotovila ustavitev strmega padca bančnih posojil s stimuliranjem bank za povečano kreditiranje gospodarskih subjektov. Vlada predvideva, da se bodo banke na napovedano obdavčitev odzvale tako, da bodo povečale kreditiranje podjetij in s tem, kot ji omogočajo predvidene zakonske rešitve, zmanjšale ali izničile obveznost plačila davka. Kljub temu naj bi finančni učinek uvedbe dodatnega davka znašal okoli 5 mio evrov. Zakon naj bi predstavljal ukrep za sanacijo posledic finančne in gospodarske krize. Cilj zakona je določena kompenzacija države za nudenje sistemske podpore bančnemu sistemu v času krize in stimulacija bank za zagotavljanje večje in strukturno ustreznejše ponudbe kreditov nefinančnemu sektorju. Navedeni zakon je nesprejemljiv iz več razlogov:
* * * Za poročevalca na seji Državnega zbora je bil določen državni svetnik Peter Vrisk. * Ker je sejo vodila podpredsednica, je glasovala z glasovalno napravo št. 1, ki je sicer glede na sedežni red dodeljena predsedniku.
2. točka dnevnega reda: Zakon o državnem tožilstvu (ZDT-1) Državni zbor je zakon sprejel na 30. redni seji v torek, 12. julija 2011 in so ga svetniki prejeli naslednji dan po elektronski pošti in na klop. Zahtevo Komisije za državno ureditev za sklic izredne seje Državnega sveta s predlogom za sprejem odložilnega veta so svetniki prejeli s sklicem 18. 7. 2011 in na klop. Predlog zahteve Državnega sveta so prejeli na klop. Predstavnik predlagatelja predloga za sprejem odložilnega veta Jernej Verbič je podal obrazložitev. Predstavnik predlagatelja zakona Aleš Zalar, minister za pravosodje je podal obrazložitev. Podpredsednica je predlagala v sprejem naslednji predlog zahteve: Državni svet Republike Slovenije je na 33. izredni seji 19. 7. 2011, ob obravnavi Zakona o državnem tožilstvu (ZDT-1), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 30. redni seji 12. julija 2011, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/2006), sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o državnem tožilstvu (ZDT-1). Obrazložitev: Državni zbor je Zakon o državnem tožilstvu (ZDT-1) sprejel na 30. seji, dne 12. 7. 2011. Komisija za državno ureditev se je na 94. seji seznanila s predlogom zakona ter z razlogi za njegov sprejem ter s pripombami Vrhovnega državnega tožilstva. Komisija je konkretne pripombe Vrhovnega državnega tožilstva podprla ter predlagala, da se v nadaljnjem zakonodajnem postopku upoštevajo v največji možni meri. Državni zbor v zakonodajnem postopku predlogov Vrhovnega državnega tožilstva ni upošteval, kar je privedlo do preobsežnega, prenormiranega in birokratskega zakona. Zakonski tekst je nomotenično in vsebinsko slab. Povečuje birokratizacijo dela državnega tožilstva, ovira učinkovito delo, zmanjšuje pristojnosti vodstva tožilstva in povečuje pristojnosti izvršilne veje oblasti. Državni zbor je leta 2009 sprejel Resolucijo o nomotehnični dejavnosti, katero pa ZDT-1 krši že s tem, da obsega 247 členov, sedaj veljavni zakon pa jih ima 81. Cilji, načela in poglavitne rešitve zakona ne omenjajo samostojnosti državnega tožilstva. Zakon mora krepiti neodvisnost državnega tožilstva, saj je to predpogoj in varovalka za nepristransko in objektivno delo. 10. člen ZDT-1 določa, da so državna tožilstva kot del pravosodja samostojni državni organi. To je edino besedilo, ki govori o samostojnosti državnega tožilstva in nikjer v drugih členih se ne pojavi določba o samostojnosti državnega tožilstva; ne na načelni niti ne na izvedbeni ravni. Ta določba deklaratorne narave nima prav nobenega odmeva v ostalih členih zakona, saj je iz obilice ostalih členov moč razbrati temeljno podreditev državnega tožilstva, zlasti izvršilni veji oblasti (Vladi oz. ministrstvu, pristojnemu za pravosodje). Določba o državnem tožilstvu kot o samostojnem državnem organu je tako zavajajoča in v neskladju z besedilom drugih členov. Določba, da zakon določa način zagotavljanja enotne politike kazenskega pregona in izvrševanja drugih nalog državnih tožilstev, ne pove ničesar in je odveč. Razumeti jo je mogoče le kot nezaupanje zakonodajalca do državnih tožilcev. Sedes materie zagotavljanja enotnosti pregona je v 169. členu ZDT-1, posamezne določbe pa se pojavljajo tudi na drugih mestih in ni razumljivo, kaj naj bi k jasnosti in razumljivosti predpisa prispevala navedena določba. Tretji odstavek 10. člena, ki določa da kadrovske, organizacijske in nadzorstvene pristojnosti v zadevah državnotožilske in pravosodne uprave glede državnih tožilstev in državnih tožilcev izvaja Vlada Republike Slovenije po določbah tega zakona neposredno ali prek ministrstva, pristojnega za pravosodje (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), je v očitnem nasprotju s prvim odstavkom, ki določa, da so državna tožilstva samostojni državni organ. Kakšna je lahko samostojnost državnega organa, če je s kadrovskimi, organizacijskimi in nadzorstvenimi pristojnostmi podrejen Vladi RS in celo ministrstvu, pristojnemu za pravosodje. Vlada in ministrstvo, pristojno za pravosodje, imata lahko v demokratični državi le upravne in organizacijske pristojnosti v zvezi z državnim tožilstvom kot samostojnim državnim organom kazenskega pregona. Zakon bi moral vzpostaviti izvršilni oblasti takšno vlogo, da ohranja ustrezno ravnovesje med zagotavljanjem pogojev za delo tožilskih institucij in samostojnostjo tožilstva kot samostojnega in neodvisnega pravosodnega organa in bi moral biti do izvršilne oblasti toliko omejevalen, da le-ta ne bi mogla vplivati na vsebino dela tožilca v konkretnih zadevah. ZDT-1 daje ministrstvu, pristojnemu za pravosodje, toliko pristojnosti, da to ravnovesje ni pravilno vzpostavljeno. Na namen podrejanje državnega tožilstva izvršilni oblasti kažejo tudi določbe o Državnotožilskem redu (DTR) ter sestavi Državnotožilskega sveta (DTS). Sedaj veljavni zakon določa, da generalni državni tožilec ministru, pristojnemu za pravosodje, predlaga izdajo DTR, ZDT-1 pa določa zgolj mnenje generalnega državnega tožilca, ki ministra v ničemer ne zavezuje. Nova določba torej pomeni, da način dela državnih tožilcev ne bodo več določali tožilci sami, temveč jim bo način dela predpisoval minister, pristojen za pravosodje. Prav tako je neprimerna sestava DTS. Le štiri člane od devetih izvolijo državni tožilci izmed sebe; nadaljnje štiri pravne strokovnjake, ki niso nujno tožilci, predlaga predsednik države v izvolitev Državnemu zboru, enega izmed vodij okrožnih državnih tožilstev pa imenuje minister. Generalni državni tožilec nima možnosti predlaganja ali imenovanja člana DTS. Glede na dane mu pristojnosti se DTS spreminja v organ kolektivnega vodenja in upravljanja tožilstva. Tudi tu gre za prevladujoč vpliv zakonodajne in izvršilne oblasti nad tožilstvom. Prav tako so pristojnosti DTS povsem nesistematično razvrščene. ZDT-1 tudi spreminja dosedanjo povsem ustrezno ureditev skupine državnih tožilcev za pregon organiziranega kriminala, ki se sedaj spreminja v Specializirano državno tožilstvo in ne bo več delovalo pri Vrhovnem državnem tožilstvu. Delo te skupine je bilo po trenutni ureditvi učinkovito, prav tako pa se je že vzpostavila praksa dela, v katero se sedaj posega, kar lahko prevede do zastoja v postopkih. V tem trenutku je to nepremišljeno dejanje, saj skupina obravnava precej za državo in družbo pomembnih zadev. Prav tako je neprimerno, da se skupini odvzema 'državna' pristojnost, saj namreč obravnava zadeve, ki spadajo v pristojnost tožilstev in sodišč na ozemlju celotne države, ne le na območjih posameznih okrožnih državnih tožilstev. Prav tako je neprimerno prenehanje funkcije vodje skupine državnih tožilcev za pregon organiziranega kriminala, saj le-ta usmerja in vodi trenutne postopke, tako hitra zamenjava pa lahko privede do zastojev pri postopkih in do njihovega zastaranja. Gre namreč za obsežne zadeve, ki jih nekdo, ki bo po hitrem postopku imenovan na mesto vodje Specializiranega državne tožilstva, ne bo mogel osvojiti, bo ubral drugačen pristop k zadevam, kar lahko privede do za državo neugodnega konca postopkov. Specializirani oddelek se z ZDT-1 preimenuje v Oddelek za preiskovanje in pregon uradnih oseb s posebnimi pooblastili in se umesti v Specializirano državno tožilstvo. ZDT-1 ne določa, katera so posebna pooblastila, ki jih oseba mora imeti, da lahko postopek zoper njo vodi ta specializirani oddelek. S tem so njegove pristojnosti nejasno določene, kar vnaša zmedo v sedaj jasno določene pristojnosti. Občutno prekratek je tudi vakacijski rok, saj naj bi ZDT-1 pričel veljati 15. dan po objavi v Uradnem listu RS, uporabljati pa naj bi se začel tri mesece po uveljavitvi. Ta rok je bil v zakonodajnem postopku neutemeljeno skrajšan, saj je prvotni predlog vseboval določbo, da prične veljati šest mesecev po uveljavitvi, sedaj pa je skrajšan na tri. Tako kratek rok ne omogoča izvedbe vseh zahtev po reorganizacij državnih tožilstev, izvedbe imenovanj, ki jih zakon zahteva, prav tako pa ne omogoča preudarne prilagoditve delovanja državnih tožilstev in državnih tožilcev na spremenjene razmere. * * * Za poročevalca na seji Državnega zbora je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec. * Ker je sejo vodila podpredsednica, je glasovala z glasovalno napravo št. 1, ki je sicer glede na sedežni red dodeljena predsedniku. - - - Podpredsednica je zaključila 33. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se svetnikom ter vabljenim zahvalila za razpravo in sodelovanje. |
Povezane vsebine | |
![]() |
33. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |