Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 11. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v petek, 23.12.2005. Predsednik je pričel 11. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51., 51 .a in 51. b in petega odstavka 53. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Seja se je pričela ob 15.05 in se zaključila ob 17.09 uri. Opravičili so se: * * * Na sejo sta bila vabljena: - - - Od vabljenih so se seje udeležili: * * * O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr.,med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo. * * * S sklicem dne 22.12.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji: 1. Zakon o spremembah zakona o trgovini (ZT-C) RAZŠIRITEV Na predlog Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je predsednik predlagal da, dnevni red seje razširijo s točko: - Zakon o vinu (Zvin) Predlagana razširitev je bila sprejeta (27 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, 2 sta bila proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). DNEVNI RED Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:
Predlagan dnevni red je bil sprejet (28 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal). Uvodne besede je podal predsednik Državnega sveta Republike Slovenije, gospod Janez Sušnik. K 1. točki dnevnega reda: Zakon je Državni zbor sprejel na 12 redni seji v torek 20.12.2005 in so ga državne svetnice in svetniki prejeli s pošiljko v sredo 21.12.2005. Predlog za odložilni veto je obravnavala Komisija DS za gospodarstvo. Poročilo komisije so prejeli na klop. Predlog so obravnavale tudi interesne skupine. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Obrazložitev je v imenu predlagateljev odložilnega veta podal Ladislav Kaluža. Obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podal Peter Puhan, direktor DNT, Ministrstvo za gospodarstvo. Stališče Komisije za gospodarstvo je podala predsednica komisije, Marta Turk. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Stališče Interesne skupine delodajalcev je podal vodja, mag. Jožko Čuk. Razpravljali so Jože Stanič, Drago Bahun, dr. Zoltan Jan, Ladislav Kaluža, Doro Hvalica, Branko Kodrič, mag. Dušan Semolič, prof.dr. Alojz Križman, prof.dr. Janvit Golob, Darko Fras, Robert Čeh, Marta Turk. Repliko so podali Jože Stanič, dr. Zoltan Jan, Ladislav Kaluža. Proceduralno pripombo je podal dr. Zoltan Jan. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 11. izredni seji, dne 23. 12. 2005, ob obravnavi zakona o spremembah zakona o trgovini (ZT-C), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 12. redni seji, dne 20. 12. 2005, na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o zakonu o spremembah zakona o trgovini. Obrazložitev: Državni svet ugotavlja, da je zakon o spremembah zakona o trgovini dejansko v nasprotju z izraženo voljo volivcev in volivk, prav tako pa tudi z odločbo Ustavnega sodišča Republike Slovenije. Januarja leta 2003 je poslanec mag. Janez Drobnič vložil v parlamentarni postopek predlog zakona o spremembi zakona o trgovini (EPA 750), katerega je v postopku druge obravnave na svoji 5. seji, dne 16. 4. 2003, obravnaval Državni svet Republike Slovenije in sprejel naslednje mnenje: "Državni svet Republike Slovenije ugotavlja, da predlog zakona o spremembi zakona o trgovini, zlasti pa obrazložitev razloga za sprejem omenjenega zakona, ki ga je v državni zbor v imenu skupine poslancev predložil mag. Janez Drobnič, potrjuje obstoj javne koristi, zaradi katere sme zakonodajalec omejiti z Ustavo Republike Slovenije zagotovljeno svobodno gospodarsko pobudo, zato Državni svet Republike Slovenije podpira predlog zakona o spremembah zakona o trgovini." Ker predlog zakona, ki je bil predlagan za obravnavo po hitrem postopku, ni bil uvrščen na sejo državnega zbora, je Sindikat delavcev trgovine Slovenije vložil pobudo za predhodni zakonodajni referendum, ki ga je kasneje razpisal Državni zbor Republike Slovenije na podlagi vloženih 47.368 podpisov podpore volivcev in volivk dne 7. 7. 2003. Referendumsko vprašanje na izvedenem predhodnem zakonodajnem referendumu 21.9.2003, ki ga je podprlo 57,5 % volivcev, je glasilo: Na podlagi izida referenduma je državni zbor 25. 2. 2004 sprejel spremembe zakona o trgovini tako, da sprejeti 17. člen zakona o trgovini glasi: Na sprejet zakon so nekatere trgovske družbe v mesecu maju 2004 na Ustavno sodišče Republike Slovenije posredovale pobudo za oceno ustavnosti sprejetega zakona, s predlogom za zadržanje pričetka izvajanja zakona. Ustavno sodišče je nato s sklepom zadržalo začetek izvajanja zakona do dokončne odločitve, katero je sprejelo z odločbo številka: U-I-131/04-28 z dne 21. 4. 2005 in z njo določilo:
Vlada Republike Slovenije je 17. 11. 2005 posredovala državnemu zboru predlog zakona o spremembah zakona o trgovini (ZT ??? C) z obrazložitvijo, da predlog obravnava po skrajšanem postopku, ker gre za uskladitev predloga zakona z odločbo Ustavnega sodišča Republike Slovenije U-I-131/04-28, ki določa, da je potrebno na novo urediti določbe sedmega odstavka 17. člena zakona o trgovini, ki se nanaša na veljavnost prodajne površine na posebnih lokacijah, do 31. 12. 2005. Državni zbor je ob obravnavi predloga zakona o spremembi zakona o trgovini na 12. seji, dne 20. 12. 2005 sprejel amandmaje k predlogu zakona ter nato sprejel zakon o spremembi zakona o trgovini, tako da se spremenjeni 17. člen od drugega odstavka dalje glasi:
Črtata se tretji in sedmi odstavek. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Ladislav Kaluža. Predlagan sklep je bil sprejet (33 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 20 jih je glasovalo za, 9 jih je bilo proti in 3 so se glasovanja vzdržali).
Zakon je Državni zbor sprejel na 12 redni seji v torek 20.12.2005 in so ga državne svetnice in svetniki prejeli s pošiljko v sredo 21.12.2005. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Obrazložitev je v imenu predlagateljev za odložilni veto podal Marjan Maučec. Obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podala gospa Špela Terpin, sekretarka na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Razpravljali so Marjan Maučec, Ivan Bukovec, Gregor Vovk Petrovski, Darko Fras, prof.dr. Alojz Križman, Doro Hvalica. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 11. izredni seji, dne 23. 12. 2005, ob obravnavi zakona o vinu (Zvin), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 12. redni seji, dne 20. 12. 2005, na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o zakonu o vinu. Obrazložitev: V 3. alinei 8. člena predloga zakona so bile predlagane tri vinorodne dežele (Primorska, Podravje in Posavje). Sprejeto pa je bilo določilo, da sta vinorodni deželi Primorska in Vzhodna Slovenija, z obrazložitvijo, da se v skladu s cilji zakona dosedanji vinorodni deželi Posavje in Podravje združita v eno deželo z imenom Vzhodna Slovenija, kar pomeni, da se na ta način daje možnost za združevanje ponudbe deželnega vina (možnost mešanja grozdja oziroma vina iz celotne dežele za pridelavo deželnih vin PGO). Poveča se konkurenca pri odkupu grozdja za pridelavo deželnega vina PGO, saj vsi subjekti, ki so registrirani za to dejavnost, lahko odkupujejo navedeno grozdje po celi vinorodni deželi. Hkrati pa manjše število pridelovalnih enot (v tem primeru vinorodnih dežel) predstavlja tudi možnost lažjega trženjskega komuniciranja s potrošniki, saj so geografske označbe eden od pomembnih znakov razlikovanja in s tem elementi trženja, pri čemer pa komuniciranje s potrošniki (predvsem izven Republike Slovenije) z velikim številom geografskih označb prej zmede kot ustrezno informira potrošnika o poreklu vina. Državni svet meni, da je torej 8. člen eden od členov v zakonu, ki bo imel verjetno dolgoročne posledice, pri čemer so argumenti za dve ali tri vinorodni deželi tehtni. V strokovnih krogih in tudi z mnogimi večjimi vinarji, kakor tudi v okviru Odbora za vinogradništvo pri Kmetijsko-gozdarski zbornici Slovenije, je bilo sprejeto stališče, da je boljša dolgoročna perspektiva in odločitev za podporo trem vinorodnim deželam (Primorska, Podravje, Posavje). Podravje in Posavje pa se iz geografskih in strokovnih razlogov preimenuje v Severovzhodno deželo (vsi okoliši do levega brega Save) in Jugovzhodno vinorodno deželo (okoliši desnega brega Save). Državni svet opozarja tudi na strokovno pomanjkljivost nekaterih členov zakona:
* * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Marjan Maučec. Predlagan sklep je bil sprejet (31 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 28 jih je glasovalo za, 2 sta bila proti in 1 se je glasovanja vzdržal). Predsednik je zaključil 11. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državnim svetnicam in svetnikom ter vsem vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo. |
Povezane vsebine | |
![]() |
11. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |
![]() |
Zahteva za ponovno odločanje o zakonu o spremembah zakona o trgovini (ZT-C) |
![]() |
Zahteva za ponovno odločanje o zakonu o vinu (Zvin) |