Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k predlogu zakona o trgovini (ZT-1) - druga obravnava

Državni svet Republike Slovenije je na 58. seji, dne 17. 10. 2007, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

 M N E N J E

k predlogu zakona o trgovini (ZT-1) - druga obravnava

Državni svet ugotavlja, da nova zakonska ureditev zagotavlja varstvo zaposlenih, potrošnikov in okolja, hkrati pa odpravlja odvečne administrativne ovire in izenačuje pogoje poslovanja vseh gospodarskih subjektov, ki ponujajo potrošnikom blago, ne glede na to, ali so ga proizvedli sami ali so ga kupili z namenom nadaljnje prodaje.

Predlog zakona o trgovini odpravlja izobrazbene pogoje za opravljanje trgovinske dejavnosti, odpravlja obveznost vodenja trgovinskih evidenc v trgovini, ter namesto njih uvaja zagotavljanje podatkov o stanju trgovskega blaga v skladu z veljavnimi slovenskimi in mednarodnimi standardi računovodskega poročanja. Predlog zakona omogoča trgovcem, da pod določenimi pogoji blago dodatno obdelajo ali dodelajo v lastnih prodajalnah ter te izdelke tudi ponudijo potrošniku.

Državni svet opozarja, da bi bilo v predlogu zakona potrebno opredeliti vsaj minimalno izobrazbeno stopnjo za opravljanje poklica prodajalec in poslovodja ter navesti zakone, ki veljajo za ta opravila v farmacevtskih prodajalnah, prodajalnah fitofarmacevtskih sredstev itd. Državni svet ocenjuje, da bo načelo svobodne gospodarske pobude v povezavi z deregulacijo poklicev povzročilo nezainteresiranost za vpis na poklicne trgovske, srednje komercialne in druge šole, ki oblikujejo poklic trgovca in poslovodje ter znižalo raven izobrazbe v trgovski dejavnosti. Posledice bodo nosili tako delodajalci, kot delojemalci. Kvaliteta trgovskih uslug (svetovanje, informiranje, postrežba) bo padla pod minimum, zaposleno osebje pa bo še slabše plačano kot je zdaj. 

Državni svet je sprejel naslednje konkretne pripombe:

K 3. členu:

v 3. členu se črta drugi stavek četrtega odstavka.

Obrazložitev:
S črtanjem drugega stavka bo zagotovljena prodaja enakih izdelkov oziroma enakih storitev pod enakimi pogoji. V kolikor bi besedilo ostalo nespremenjeno, se na trgu posledično vzpostavlja nelojalna konkurenca, ker bi se enak izdelek (kava, sok, topli napitki ...) v trgovinski dejavnosti prodajal po nižji davčni stopnji kot pri opravljanju gostinske dejavnosti. S predlagano spremembo bi se jasno ločilo izvajanje trgovske od gostinske dejavnosti.

K 4. členu:

Člen se črta.

Obrazložitev:
Državni svet meni, da je nelogično, da bi se glede na definicijo trgovine (nakupovanje blaga z namenom nadaljnje prodaje) določbe zakona o trgovini uporabljale tudi za subjekte, ki prodajajo lastne izdelke, ki so jih proizvedli sami (npr. mizar sam ne more uporabiti pohištva, ki ga proizvede, saj ga proizvaja zato, da ga bo prodal; drugače pa je v trgovini s pohištvom).

K 5. členu:

  1. V naslovu člena se za besedama "minimalni tehnični" doda besedi "in drugi", tako da se novo besedilo naslova glasi: Minimalni tehnični in drugi pogoji
  2. V prvem odstavku se v prvem stavku za besedo "tehnični" doda "in drugi", tako da se stavek glasi: Za opravljanje trgovinske dejavnosti morajo biti izpolnjeni minimalni tehnični in drugi pogoji, ki se nanašajo na:
  3. V prvem odstavku se za četrto alinejo doda nova peta alineja, ki se glasi:
    "- minimalno stopnjo izobrazbe za nekatere tipične poklice v trgovini."
  4. V drugem odstavku se za besedo "tehnične" doda besedi "in druge", tako da se besedilo druge točke glasi: Minimalne tehnične in druge pogoje iz prejšnjega odstavka predpiše minister, pristojen za trgovino.

 K 11.  členu:

  1. V prvem stavku prvega odstavka se črta beseda "tržni".
  2. V prvi alineji prvega odstavka se za besedo "tehničnih" doda besedi "in drugih".

K 12. členu:

V prvi alineji prvega odstavka se za besedo "tehničnih" doda "in drugih".

K 14. členu:

Na koncu drugega odstavka se črta pika in doda besedilo: "in Pravilnik o minimalni stopnji izobrazbe oseb, ki opravljajo trgovinsko dejavnost, po zahtevnosti posameznih vrst trgovinskih opravil (Uradni list RS, št. 28/93, 57/93 in 60/07)".

Obrazložitev k 5., 11., 12. in 14. členu:
Pričakovati je bilo, da bo predlog zakona o trgovini odpravil popolno togost pri predpisovanju minimalne stopnje izobrazbe oseb, ki opravljajo trgovsko dejavnost in ne, da bo zakon popolnoma dereguliral to področje. Državni svet meni, da bi v zakonu oziroma podzakonskem aktu morali opredeliti vsaj minimalno izobrazbeno stopnjo oziroma poklicne standarde za osebe, ki bi zagotavljali, da kvaliteta trgovskih uslug, ki je v Sloveniji na zadovoljivi ravni, ne bi padla. Državni svet ocenjuje, da bi deregulacija poklicev v dejavnosti trgovine povzročila še večjo nezainteresiranost šolajoče mladine za vpis na nekatere poklicne in srednje šole, ki oblikujejo znanja za opravljanje poklica prodajalca in za poslovodenje trgovine. Posledice bi občutili tako delodajalci kot delojemalci, zlasti slednji, saj se bo nadaljeval pritisk na zniževanje plač, ki v dejavnosti trgovine že sedaj nizke.
Državni svet opozarja na posledice popolne deregulacije poklicev v dejavnosti gostinstva, ki se kažejo zlasti pri velikem zmanjšanju vpisa mladih v izobraževalne programe za posamezne poklice, ki so potrebni za opravljanje gostinske dejavnosti.

* * *

Za poročevalko je bila določena državna svetnica Marta Turk.
Povezane vsebine
document 58. seja Državnega sveta Republike Slovenije