Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zahteva za ponovno odločanje o Zakonu o spremembi Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1A) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 7. izredni seji 2. 4. 2009, ob obravnavi Zakona o spremembi Zakona o davku na dodano vrednost, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 4. redni seji 31. 3. 2009, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije, sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o spremembi Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1A).
Obrazložitev: Cilj Predloga zakona o spremembi Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1A) je bil izboljšanje likvidnosti slovenskega gospodarstva, ki se zaradi svetovne finančne krize poslabšuje. V svetu in seveda tudi v Sloveniji zaradi te krize še vedno vlada veliko nezaupanje med finančnimi institucijami, ki so praktično zaustavile tudi kreditiranje gospodarstva. Tisto malega, kar te finančne institucije še kreditirajo, pa je pod bistveno slabšimi pogoji kot še pred nekaj meseci. Zaradi manjšega priliva likvidnih sredstev v gospodarstvo so podjetja prisiljena podaljševati plačilne roke ali pa svojih obveznosti sploh niso več zmožna poravnavati, to pa vodi v začaran krog zmanjševanja likvidnosti. K izboljšanju likvidnosti slovenskega gospodarstva v teh razmerah lahko veliko pripomore država. Eden od pomembnih ukrepov v tej smeri je skrajšanje roka za vračilo preplačanega davka na dodano vrednost (DDV) v primerih, ko zavezanec na podlagi obračuna DDV izkazuje terjatev do države. S tem bi gospodarstvo prej prišlo do sredstev, ki jih je založilo za DDV, s čimer bi se mu izboljšala likvidnostna situacija. Temu cilju je tudi sledil Predlog zakona o spremembi Zakona o davku na dodano vrednost, ki ga je v zakonodajni postopek vložila poslanska skupina Slovenske demokratske stranke s prvo podpisanim mag. Andrejem Vizjakom. Predlog zakona je predvideval, da se rok za vračilo preplačanega DDV zmanjša iz 60 dni na 7 dni, zakon pa bi začel veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu. Tekom zakonodajnega postopka v Državnem zboru je Vlada predlagala amandmaje, ki so namen in cilj tega zakona bistveno spremenili, vladajoča koalicija pa je te amandmaje sprejela. Tako se je z amandmajem Vlade podaljšal rok za vračilo preplačanega DDV iz 7 na 21 dni. Sprejet je bil tudi amandma Vlade, da zakon začne veljati šele z 30. junijem 2009. Popolnoma nerazumljiv in nesprejemljiv za slovensko gospodarstvo pa je bil še en naknadni amandma Vlade, ki ga je vladajoča koalicija tudi sprejela, in sicer, da ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se za obračune DDV, ki se nanašajo na davčna obdobja po 31. decembru 2009. Vlada je tako spremembo utemeljevala s tem, da bi takojšnja uveljavitev tega zakona oz. uveljavitev s 30. junijem 2009 (kar je sama predlagala) pomenil prevelik javnofinančni izpad prihodkov. Ta argument ne drži, saj gre za vračanje sredstev, ki pripadajo slovenskim podjetjem ne pa Vladi oz. državnemu proračunu. Šlo bi le za likvidnostni izpad državnega proračuna, ki pa ga Vlada, ki ima bistveno boljše možnosti zadolževanja kot podjetja, bistveno lažje prenese. Namen sprejetega zakona se je z določitvijo začetka uporabe z 31. 12. 2009 popolnoma izničil in je zato nesprejemljiv. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec. |
Povezane vsebine | |
![]() |
7. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |