Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Vprašanji mag. Adolfa Zupana glede izgradnje avtoceste Ljubljana - Bregana

Državni svet Republike Slovenije je na 59. seji, dne 14. 11. 2007, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) obravnaval vprašanja državnega svetnika mag. Adolfa Zupana glede izgradnje avtoceste Ljubljana - Bregana in na podlagi prvega odstavka 56. Člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika mag. Adolfa Zupana in predlaga Ministrstvu za promet, da vprašanja preuči in nanje odgovori.

Vprašanja mag. Adolfa Zupana se glasijo:

  1. Za koliko bo podaljšan rok izgradnje AC od Ljubljane do Bregane, ki je bil v različnih aktih Vlade RS in tudi DZ RS opredeljen "najkasneje do konca 2008"  in kaj namerava storiti Vlada RS, da bo zamuda čim krajša?
  2. Kateri strokovni razlogi so botrovali odločitvi, da v primerjavi z ostalimi glavnimi    prometnimi smermi edino avtocestna smer iz Ljubljane proti Novemu mestu oz. proti     Bregani nima zagotovljene vzporedne ceste nivoja vsaj hitre ceste? Kaj namerava Vlada    RS storiti, da se ta pomanjkljivost v najkrajšem možnem času odpravi?

Obrazložitev:

K 1. vprašanju: V nacionalnem programu izgradnje AC v Sloveniji je bila izgradnja te smeri AC predvidena najkasneje do konca leta 2008. V zadnjih dveh letih se prav na še najtežjem delu te smeri AC v bistvu ne dogajajo aktivnosti, ki bi kazale, da bi do zaključka gradnje mimo Trebnjega oz. do Novega mesta prišlo vsaj v prihodnjih dveh letih. Realno je ob takih aktivnostih ogrožen verjetno tudi ta rok. Ni potrebno posebej poudarjati, da neizgrajena AC povezava do ene najbolj gospodarsko uspešnih regij v Sloveniji ogroža nadaljnji razvoj te regije.

K 2. vprašanju: V preteklih letih, ko so se opravljala obnovitvena dela na obstoječem delu AC iz smeri Ljubljane proti Novemu mestu, se je v praksi pokazalo, kako nujno se potrebuje vzporedna cesta višjega nivoja, po kateri bi se odvijal v tem času promet. Ker take ceste ni, so nastajali večurni zastoji v prometu. Prebivalci Dolenjske, Bele krajine in Posavja ne razumejo, kako je možno, da edino ta smer nima take ceste, vse ostale smeri, tako proti Gorenjski, Štajerski in Primorski, pa jo imajo. Promet na teh cestah v celoti potrjuje pravilnost odločitve, da se "bivše oz. prejšnje ceste" kljub izgradnji AC v teh smereh obdržijo. Kateri strokovni ali drugi razlogi so za smer proti Dolenjski botrovali odločitvi, da se prejšnja cesta "povozi" v nekaterih delih in na ta način v bistvu prebivalcem iz teh območij zaradi visoke cestnine (ki se bo še višala) v bistvu po svoje onemogoča enakovreden dostop do služb in drugih koristi v tudi njihovem glavnem mestu - Ljubljani in na drugi strani tudi ljudem v obratni smeri na delo v podjetjih na Dolenjskem, od katerih nekatera spadajo v sam vrh slovenskega gospodarstva.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za promet, da vprašanja preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) nanje v roku 30 dni odgovori.

Povezane vsebine
document 59. seja Državnega sveta Republike Slovenije
document Odgovor Ministrstva za promet na vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana glede izgradnje AC Ljubljana - Bregana