Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano na vprašanje državnega svetnika Gregorja Vovka Petrovskega glede ureditve statusa kmetije z vidika pravnoorganizacijske oblike ob upoštevanju razlike med konvencionalnim, integriranim in ekološkim kmetijstvom

Datum odgovora: 17. 12. 2007
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je preučilo vprašanje državnega svetnika Gregorja Vovka Petrovskega glede ureditve statusa kmetije z vidika pravnoorganizacijske oblike, ob upoštevanju razlike med konvencionalnim, integriranim in ekološkim kmetovanjem. V zvezi s tem vam na del, ki se nanaša na KMGP, podajamo naslednji odgovor:

Kar zadeva generalne ureditve statusa kmetije z vidika pravnoorganizacijske oblike, ugotavljamo, da v trenutni pravni ureditvi in razmerah na tem področju še ni mogoče najti enovite rešitve, ki bi omogočala, da bi jo lahko vsi uporabniki oz. izvajalci določenih ukrepov uporabljali za svoje namene (npr. zdravstvo, pokojninski sistem, obdavčevanje ipd.).

Pri pripravi novega predloga zakona o kmetijstvu smo poskušali najti rešitev v tej smeri, vendar smo ugotovili, da bi z enovito določitvijo definicije kmetije, kot enotne pravnoorganizacijske oblike, povzročili celo vrsto novih problemov (obvezna registracija kmetije, vpis v register poslovnih subjektov, odprtje in vodenje računa, spremembe zakonodaje na večih področjih ipd.). Z določitvijo kmetije kot pravnega subjekta bi povzročili številna nerešljiva vprašanja pravnega prometa, odgovornosti za obveznosti kmetije, vprašanja sklepanja pravnih poslov z drugimi pravnimi subjekti, prenosa obveznosti kmetije na druge pravne subjekte, ureditve premoženjskopravnih razmerij med člani enega ali več skupnih gospodinjstev na kmetijskem posestvu, stečaja, prisilne poravnave in likvidacije, sprememb pravnoorganizacijskih oblik kmetije, združevanj, spojitev, delitev in pripojitev ter drugih pravnih preoblikovanj obstoječe kmetije, ureditve notranjih premoženjskopravnih vprašanj oseb, ki živijo in delajo na kmetiji in podobno.

Ob takšni pravni določitvi kmetije bi se odprlo vprašanje pravnega statusa nosilca ali lastnika premoženja kmetije (gospodarja). Posledično temu bi morali določiti tudi, kdo je kmet oz. kdo izpolnjuje pogoje za status kmeta. Analiza teh vprašanj je pokazala, da bi enovita ureditev pravnega statusa kmetije kot pravnoorganizacijske oblike pomenila nesprejemljiv poseg v dosedanji način poslovanja in celo poseg v medsebojna razmerja (tudi lastniška) družinskih članov oz. članov kmetije. Hkrati pa smo ugotovili, da za uveljavljanje ukrepov na zelo različnih področjih (sociala, zdravstvo, pokojninski sistem, davki, ukrepi kmetijske politike) ni mogoče uporabiti iste definicije upravičenca, ker so pogoji posameznega navedenega področja določeni v skladu s politiko tistega področja.

Na področju skupne kmetijske politike so posamezni ukrepi ali skupine ukrepov, ki imajo pomembno različne pogoje, ki jih morajo izpolnjevati upravičenci, ki želijo uveljavljati ukrepe. V predlogu novega zakona o kmetijstvu pa smo dopolnili sedanjo definicijo kmetije, predvsem z vidika potrebe po lažjem in preglednejšem uveljavljanju ukrepov skupne kmetijske politike. Tako je določeno, da je kmetija oblika kmetijskega gospodarstva, ki ni pravna oseba ali samostojni podjetnik, na katerem se eno ali več gospodinjstev ukvarja s kmetijsko dejavnostjo ter da je v primeru kmetije upravičenec do ukrepov kmetijske politike nosilec kmetijskega gospodarstva. Ta definicija je namenjena izključno uveljavljanju ukrepov kmetijske politike. Tako opredeljen nosilec kmetijskega gospodarstva, ki bo imel tudi namestnika, je pravno legitimiran, da uveljavlja in pridobiva sredstva iz naslova ukrepov skupne kmetijske politike ter v primeru kršitev nacionalnih oziroma predpisov EU o skupni kmetijski politiki tudi odgovarja za njihovo vračilo.

S tem je bil v predlogu novega zakona o kmetijstvu narejen korak naprej, saj bo nosilec kmetijskega gospodarstva (kmetije) kot fizična oseba tisti natančno opredeljen pravni subjekt, ki bo na področju ukrepov skupne kmetijske politike upravičen do sredstev iz tega naslova ter materialno in pravno odgovoren za vse morebitne kršitve in druge obveznosti ter postopke s tega področja.


                                Iztok Jarc
                                Minister
Povezane vsebine
document Vprašanji Gregorja Vovka Petrovskega glede ureditve statusa kmetije z vidika pravnoorganizacijske oblike ob upoštevanju razlike med konvencionalnim, integriranim in ekološkim kmetijstvom
document Odgovor Ministrstva za finance na vprašanje državnega svetnika Gregorja Vovka Petrovskega glede ureditve statusa kmetije z vidika pravnoorganizacijske oblike ob upoštevanju razlike med konvencionalnim, integriranim in ekološkim kmetijstvom