Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Ministrstva za notranje zadeve na vprašanje državnega svetnika Rastislava Revna v zvezi z meritvami hitrosti motornih vozil

Prejeto: 23. 11. 2009

Policisti izvajalo meritve hitrosti na podlagi 11. člena Zakona o varnosti cestnega prometa - ZVCP-1 (Uradni list RS, 5t. 83/04z dne 29.7.2004, s spremembami in dopolnitvami, ki med drugim policistom daje pooblastilo, da nadzirajo in urejajo promet na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki se uporabljajo za javni cestni promet.

Meroslovne in z njimi povezane tehnične zahteve, ki jih morajo izpolnjevati merilniki hitrosti v cestnem prometu, urejata Pravilnik o meroslovnih zahtevah za merilnike hitrosti v cestnem prometu (Uradni list RS, St. 2512002z dne 22. 3. 2OO2) in Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o meroslovnih zahtevah za merilnike hitrosti v cestnem prometu (Uradni list RS, 5t. 90/2005 z dne 10. 10. 2005). Omenjena podzakonska akta imata zakonsko podlago v Zakonu o meroslovju (Uradni list 26/2005 z dne 15. 3. 2005).

V nadaljevanju podajamo odgovore oziroma pojasnila na posamezna vprašanja.

1. Policisti meritve hitrosti opravljajo na podlagi veljavne zakonodaje in navodil proizvajalca za posamezne merilnike hitrosti. Vse meritve, ki jih merilniki prikažejo kot pravilne, so zakonsko veljavne, v primeru nepravilne meritve pa merilnik hitrosti to izpiše na prikazovalniku kot neveljavna meritev.

2. Policija na podlagi veljavne zakonodaje uporablja več vrst merilnikov hitrosti in sicer:
- dopplerske radarje na stojalu, vgrajene v vozilu ali kot fiksne inštalacije,
- laserske merilnike hitrosti.
- videonadzorne sisteme, s katerimi izvajamo merjenje s sledenjem.

Dopplerski radarji in videonadzorni sistemi, ki jih uporablja slovenska policija, med drugim prikazujejo tudi datum in čas opravljene meritve.

Glede rezultatov meritve in prikaza časa meritve Pravilnik o meroslovnih zahtevah za merilnike hitrosti v cestnem prometu predpisuje izjemo glede merilnikov hitrosti, kjer je rezultat merjenja hitrosti mogoče takoj po meritvi neposredno pokazati vozniku kontroliranega vozila. V omenjenem primeru gre za laserske merilnike hitrosti, ki na prikazovalniku prikazujejo le razdaljo med mestom merjenja in vozilom, kateremu je bila izmerjena hitrost in izmerjeno hitrost. Pravila stroke v takih primerih nalagajo policistu, da mora policist potem, ko je določenemu vozilu izmeril hitrost, le to nepretrgoma vizualno spremljati do mesta ustavitve in vozniku nato pokazati rezultat meritve. Meritve, ki so izvedene z laserskim merilnikom hitrosti po opisanem postopku, so zakonsko v veljavne. Nova generacija laserskih merilnikov vsebuje tudi tako imenovano "časovno značko", ki Vsebuje datum in uro vsake meritve in je prikazana na prikazovalniku merilnika. Naknadno je mogoče za vse izvedene meritve pridobiti tako imenovane "časovne značke" iz pomnilnika laserskega merilnika.

3. Policisti, ki opravljajo meritve z merilniki hitrosti, pred tem opravijo tehnično šolanje po navodilih proizvajalcev za posamezne merilnike. Od policistov se pričakuje, da meritve opravljajo v skladu z navodili proizvajalca merilnika hitrosti in pravili stroke, ter da kršitelju na prikazovalniku merilnika hitrosti pokažejo in razložijo rezultat meritve. Policist s tem zadosti vsem zakonskim pogojem in morebitnega kršitelja ni dolžan seznanjati z navodili za uporabo laserskega merilnika hitrosti.

4. Ena izmed temeljnih nalog policije je tudi zagotavljanje varnosti v cestnem prometu. Policija ugotavlja, da prometna varnost kljub zmanjšanju števila prometnih nesreč ni zadovoljiva. Glavni vzrok prometnih nesreč še vedno ostaja hitrost. Aktivnosti policije so zato usmerjene k zmanjševanju hitrosti in posledično tudi zmanjšanju števila prometnih nesreč in njihovih posledic. Policija na omenjenem področju deluje tako preventivno, kot represivno.

Na podlagi rezultatov analiz in stanj prometne varnosti na posameznih območjih, policija izvaja nadzore hitrosti: - predvsem na tistih cestnih odsekih in mestih, kjer so prometne nesreče pogoste (70% izvedenih meritev),
- na odsekih, kjer so kršitve omejitev hitrosti pogoste (20% izvedenih meritev) in
- na odsekih, ki jih predlagajo lokalne skupnosti, šole in drugi (10% izvedenih meritev).


Katarina Kresal, l.r.
ministrica
Povezane vsebine
document Vprašanja Rastislava Jožeta Revna v zvezi z merjenjem hitrosti motornih vozil