Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Vlade RS na vprašanje državnega svetnika Marjana Maučeca v zvezi z spremembo Uredbe o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013

Datum odgovora: 20.4.2007

Slovenija mora skladno s tolmačenjem Evropske komisije izvajati dve shemi kmetijsko okoljskih plačil: (1) shemo kmetijsko okoljskih plačil iz Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 (v nadaljevanju: PRP 2004-2006) do zaključka obstoječih petletnih obveznosti in (2) shemo kmetijsko okoljskih plačil iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 (v nadaljevanju: PRP 2007-2013). Možna pa je tudi nadomestitev obstoječih kmetijsko okoljskih obveznosti iz PRP 2004-2006 z novimi petletnimi obveznostmi iz PRP 2007-2013.

Vlada Republike Slovenije je zato na 111. redni seji dne 1.3.2007 sprejela dve uredbi s področja ukrepov razvoja podeželja za obdobje 2007-2013, in sicer:

  • Uredbo o plačilih za kmetijsko okoljske ukrepe iz Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 v letih 2007-2010 (v nadaljevanju: uredba SKOP) in
  • Uredbo o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013 (v nadaljevanju: uredba PRP 2007-2013).

V programskem obdobju 2007-2013 se tako izvajata dve shemi kmetijsko okoljskih plačil, in sicer:

  • kmetijsko okoljski ukrepi iz PRP 2004-2006 (ukrepi SKOP),
  • kmetijsko okoljski pod ukrepi v okviru ukrepov osi 2 iz PRP 2007-2013 (podukrepi KOP).

V letih 2007-2010 se ukrepi SKOP iz PRP 2004-2006 izvajajo na podlagi uredbe SKOP, ki določa upravičence, pogoje, ukrepe, in ciljne vrednosti plačil za posamezne ukrepe, ki se bodo izvajali do izteka petletnih obveznosti, ter tudi način vlaganja zahtevkov za te ukrepe. Upravičenci, ki so se v letih 2004, 2005 oziroma 2006 vključili v petletno izvajanje ukrepov SKOP, lahko do izteka petletnih obveznosti v tekočem letu pridobijo plačila za te ukrepe pod pogoji, ki so določeni v PRP 2004-2006.

Ukrep kmetijsko okoljskih plačil, ki vključuje 21 podukrepov KOP, se v letih 2007-2013 izvaja na podlagi uredbe PRP 2007-2013, ki določa upravičence, pogoje, podukrepe KOP in ciljne vrednosti plačil za te pod ukrepe. Uredba opredeljuje tudi nadomestitev kmetijsko okoljskih obveznosti iz programskega obdobja 2004-2006 z obveznostmi za programsko obdobje 2007-2013 in določa način vlaganja zahtevkov za podukrepe KOP.

Za obe shemi kmetijsko okoljskih plačil se do 80% sredstev sofinancira iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), vsaj 20% pa iz proračuna Republike Slovenije. Ta sredstva so določena v PRP 2007-2013 v okviru ukrepov osi 2, za katere se v obdobju 2007-2013 za kmetijsko okoljska plačila iz PRP 2004-2006 in PRP 2007-2013 skupno namenja do 305.252.156 eurov oziroma do 42.750.308 eurov letno, do 6.000.000 eurov pa se namenja plačilu prevzetih obveznosti za kmetijsko okoljske ukrepe iz predpisov, ki urejajo plačila za kmetijsko okoljske ukrepe iz PRP 2004-2006 za programsko obdobje 2004-2006, za katere so bile odločbe izdane do 31.12.2006.

V programskem obdobju 2004-2006 se je izvajala samo ena shema kmetijsko okoljskih plačil, kateri se je skladno s PRP 2004-2006 v povprečju namenjalo 41,9 mio eurov letno, v programskem obdobju 2007-2013 pa se slabih 43 mio eurov letno namenja dvema shemama tovrstnih plačil. V celotnem obsegu je tudi za novo programsko obdobje torej na razpolago približno enaka višina sredstev. Število vlog za kmetijsko okoljska plačila pa se je v letu 2006 bistveno povečalo. Ob upoštevanju tega dejstva in ob praktično enakem obsegu razpoložljivih sredstev kot v letu 2006, bi bilo za novo programsko obdobje, z namenom doseči višja kmetijsko okoljska plačila, potrebno zagotoviti dodatna sredstva oziroma jih prerazporediti iz drugih osi PRP 2007-2013.

Obe navedeni uredbi določata tudi, da se kmetijsko okoljska plačila izplačajo najpozneje v obdobju tekočega leta in dveh naslednjih let (obdobje n + 2). To pa ne pomeni, da bodo kmetje plačila dejansko tudi prejeli z dveletnim zamikom, ampak da bodo plačila lahko prejeli najpozneje v tem obdobju. Poleg tega pa je tak način izplačevanja veljal tudi že za prejšnje programsko obdobje 2004-2006. Pri tem velja poudariti, da sta obe uredbi usklajeni tudi z Zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije. O možnostih izplačevanja kmetijsko okoljskih plačil s krajšim zamikom tečejo tudi pogovori z Ministrstvom za finance, zagotovo pa je največ odvisno od zagotavljanja proračunskih sredstev za te namene v prihodnjih letih.

Strokovna projektna skupina, ki je bila ustanovljena za revizijo PRP 2007-2013, že pregleduje vsebine ukrepov in finančno konstrukcijo. V primeru, da bo potrebno spreminjati program oz. uredbi, bodo morale biti rešitve preproste. Potrebno je namreč upoštevati dejstva, da sta uredbi, ki določata pogoje za posamezne ukrepe, že sprejeti in da zbiranje vlog upravičencev že poteka. Bistveno vsebinsko spreminjanje pogojev bi lahko namreč ogrozilo pravno varnost kmetov, ki se trenutno v okviru elektronskega oddajanja zbirnih vlog že odločajo ali bodo nadaljevali z ukrepi SKOP iz PRP 2004-2006 ali pa se bodo vključili v podukrepe KOP iz PRP 2007-2013.

Ker je finančna ovojnica PRP 2007-2013 že določena, je iskanje rešitve glede zagotavljanja višjih zneskov plačil zato možno le v okviru prerazporeditve sredstev med posameznimi osmi, ob upoštevanju predpisanih minimalnih zneskov za posamezno os. To možnost pa Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano še natančneje proučuje.

 

 Mag. Božo Predalič
GENERALNI SEKRETAR

Povezane vsebine
document Vprašanja Marjana Maučeca v zvezi s spremembo Uredbe o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013