Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Magnetogram 11. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
(23. junij 2009) Sejo je vodil mag. Blaž Kavčič, predsednik Državnega sveta. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Spoštovani kolegi in kolegice. Spoštovani svetniki, spoštovani vabljeni! Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - ZAKON O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O DRŽAVNI UPRAVI, ki ga je Državni zbor sprejel v torek na 7. seji 16. junija 2009 in vam je bil isti dan posredovan po elektronski pošti. Zahteva za sklic izredne seje in predlog z obrazložitvijo za sprejem odložilnega veta skupine državnih svetnikov s prvopodpisanim Jožetom Slivškom. To zahtevo ste 19. 6. prejeli s sklicem in sedaj na klop. Predlog za odložilni veto je obravnavala Komisija za državno ureditev, katere poročil ste prejeli na klop. Dobili ste tudi predlog zahteve Državnega sveta in prosim, da morebitne amandmaje k predlogu vložite v pisni obliki. Predlagam, da pričnemo z obravnavo o tem, ali bo Državni svet po končani obravnavi zahteval, da Državni zbor pred razglasitvijo zakona o njem ponovno odloča. Sprašujem predstavnika predlagatelja predloga za odložilni veto, če želi podati obrazložitev. Kolega Slivšek, izvolite. JOŽE SLIVŠEK: Gospod predsednik, kolegice in kolegi, oba državna sekretarja in sodelavec. Lep pozdrav v mojem imenu! Želim še enkrat predstaviti obrazložitev iniciative za sklic izredne seje za odložilni veto. Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o državni upravi, v nadaljevanju zakon o državni upravi - 1E, ki je bil sprejet na 7. redni seji Državnega zbora 16. 6. 2009 na novo ureja delovno področje nekaterih ministrstev tako, da opredeljuje naloge, za katere so pristojna posamezna ministrstva. Novela zakona je kot bistvene vsebinske spremembe zakona uvedla prenos področja učinkovite rabe energije iz Ministrstva za okolje in prostor na Ministrstvo za gospodarstvo, prenos področja elektronskih komunikacij in pošte iz Ministrstva za gospodarstvo na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Določa se razmejitev na področju varnosti hrane in živil med Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Ministrstvom za zdravje. Na novo se določa nekatere pristojnosti, ki sedaj niso bile urejene z zakonom, jih pa ministrstva dejansko že izvajajo. Gre za določitev pristojnosti Ministrstva za javno upravo na področju sistemskega urejanja organiziranosti in delovanja celotnega javnega sektorja ter določitev resorne pristojnosti ministrstva za pravosodje na področju alternativnega reševanja sporov. Jasneje se opredeljuje delovno področje ministrstva za zunanje zadeve, ponovno se uvaja omejen obseg vrst predpisov ministra in sicer pravilnike, odredbe in navodila ter določa pogoje za njihovo izdajo, s čimer se zagotavlja večja preglednost pravnega rada. Najbolj sporna vsebina zakona je prenos področja elektronskih komunikacij in pošte iz Ministrstva za gospodarstvo na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. V času sprejemanja zakona je predlagatelj zakona opozoril na to, da je organizacija in kadrovska struktura obstoječih direktoratov, Direktorata za informacijsko družbo na Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo in direktorata za elektronske komunikacije na Ministrstvu za gospodarstvo, pomanjkljiva, da so nejasno določena razmerja, naloge in pristojnosti med direktoratoma, kar ovira določitev razmerja strateških in operativnih dejavnosti. Takšni obrazložitvi nasprotujemo. Menimo, da je potrebno strogo ločevati med gospodarskimi dejavnostmi na področju elektronske komunikacije in pošte ter tehnološkim razvojem na področju spodbujanja, širitve informacijskih tehnologij. Elektronske komunikacije in pošta sodijo v splošne gospodarske dejavnosti, za katere se lahko v interesih in strateških usmeritvah dimenzija dobičkonosnega trženja storitev bistveno razlikujejo od smernic razvoja odprte, napredne ter do uporabnikov prijazne in dostopne informacijske družbe. Po našem mnenju je bolj smiselno, da omenjene dejavnosti ohranijo v okviru ministrstva pristojnega za gospodarstvo, in da se ne prenese na ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Ugotavljamo, da bo prenos gospodarske dimenzije na področju telekomunikacij in informacijske tehnologije na Ministrstvu za visoko šolstvo, preveč obremenil razvoj in uvajanje novih tehnoloških rešitev in inovacij. Ocenjujemo, da je primernejša ureditev po kateri se bo lahko dimenzija tehnološkega razvoja razvijala neobremenjeno in avtonomno pod okriljem Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Gospodarsko dimenzijo pa bo še naprej usmerjalo in usklajevalo Ministrstvo za gospodarstvo. Predlagatelj zakona v obrazložitvi navaja, da so cilji zakona predvsem racionalizacija in transparentnost delovnih področij posameznih ministrstev, zmanjšanje stroškov ter uporabnikom prijaznejše delovanje državnih organov. Ugotavljamo, da so dejanski cilji ravno obratni, saj bo v primeru uveljavitve zakona prišlo do povečanja stroškov, zmanjšanja preglednosti delovanja ministrstev in za uporabnike manj prijazno delovanje državnih organov, ki omogočajo klientelizem. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa kolega Slivšek. Predstavniki predlagatelja, želite besedo? Izvolite dr. Branko Lobnikar iz Ministrstva za javno upravo. MAG. BRANKO LOBNIKAR: Hvala lepa, gospod predsednik. Spoštovana svetnica, spoštovani svetniki! V imenu Vlade Republike Slovenije bom najprej predstavil kot predstavnik ministrstva, ki predlaga zakon, razloge zakaj se je Vlada Republike Slovenije odločila, da bo tako organizirala delo, kot je zapisano sedaj v sprejetem zakonu o državni ureditvi in potem bom prosil prof. Gerkeša(?), da me vsebinsko dopolni na tistem področju, kjer gre za vprašanje prenosa telekomunikacij, regulacije telekomunikacij in združitve z informacijsko družbo v tistem ministrstvu, kjer imamo v Republiki Sloveniji organizirano področje tehnologije, to je področje Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa, dr. Lobnikar, za vašo obrazložitev. Poročevalec Komisije za državno ureditev je bil istočasno državni svetnik Jože Slivšek. Ali želite podati še kakšno dodatno obrazložitev? Izvolite. Če dovolite samo pojasnilo, z veseljem in po poslovniku vam bom dal besedo malo kasneje. JOŽE SLIVŠEK: Hvala za besedo. Komisija je obravnavala to tematiko. Tudi na naši komisiji je bil prisoten državni sekretar z identično razlago, kot je bila predstavljena sedaj. Na glasovanju je komisija z večino podprla glasovanje za veto. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa, kolega Slivšek. Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Če ne, potem dajem besedo dr. Györkösu, državnemu sekretarju Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. DR. JÓZSEF GYÖRKÖS: Spoštovani predsedujoči, gospod predsednik, gospa svetnica, svetniki. Zahvaljujem se besedo. Uvodoma mi dovolite, da korigiram napako, ki se je zgodila kolegu Lobnikarju. Seveda gospod Matjaž Janša ni direktor APEKA, ampak je direktor Direktorata za elektronske komunikacije na Ministrstvu za gospodarstvo. Dovolite mi, da uvodoma stopim 20 let nazaj oziroma 15 let nazaj v zgodovino, da sploh razjasnimo ta famozni pojem informacijske družbe. Na začetku 90-ih let se je pojavilo v okviru evropske komisije znamenito Bangemanovo poročilo. Bangeman je bil takrat komisar in je predvsem ugotovil, da Evropa zaostaja za nekaterimi drugimi deli sveta, predvsem je mislil na Združene države Amerike in na Japonsko. Zakaj? Zaradi okorelosti in inertnosti telekomov takratnih, ki so bili v monopolu, v državni lasti in niso spoznali novih storitev oziroma so se jim upirali. Nove storitve pa so bile vse tiste, ki so vezane na prenos podatkov in ne zgolj na prenos govora. In to znamenito Bangemanovo poročilo je prispevalo tudi k temu, da se je začelo združeno razmišljati o infrastrukturi in o storitvah, ki tečejo na tej infrastrukturi in da ti dve zadevi druga drugo poganjata in s takšnim namenom je tudi nastalo leta 2001 oziroma 2000, 2001 Ministrstvo za informacijsko družbo, ki je doseglo svojo razdružitev z novo vlado leta 2004, tako se je takrat vlada odločila. No in kaj se je zgodilo? Direktorat za informacijsko družbo je nastal na Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, ki se je ukvarjal predvsem s storitvami in se še danes ukvarja, po drugi strani pa je na Ministrstvu za gospodarstvo ostal segment oziroma bil postavljen segment, ki se je ukvarjal z elektronskimi komunikacijami. Morda še samo v pojasnitev, dovolite mi ta besedna zveza elektronske komunikacije nastaja in se uporablja kot nadomestek za telekomunikacije, sta pa obe besedi povsem enakovredni, tako da gre za malenkostne razlike slogovnega značaja bolj kot pa glede pomena. Ampak, bistveno je pa tisto kar sem rekel na začetku, obe smeri, torej storitve in infrastruktura ne moreta ena brez druge. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa za vaša pojasnila dr. Györkös. Sprašujem še državnega sekretarja dr. Eržena, če želi podati? Hvala lepa. PROF. DR. JOŽE MENCINGER: Dober dan, spoštovani kolegi. Tukaj sem nekoliko v zadregi. Jaz se spomnim svoje čase, ko so ugotavljali, kako bi zdravili Blejsko jezero. In kadar sem prebral zadnji članek, me je vedno prepričal. Eden je trdil, da je treba vodo notri spuščati, drugi je trdil, da je treba vodo ven črpati. Približno toliko sem vedel tudi zdaj, kaj je bolj ali manj učinkovito. Ne morem se pa znebiti ene stvari. Mislim, da tega zakona oziroma tega veta ne bi vlagali in se za to sploh ne bi zmenili, če ne bi bilo Ultre. Tukaj se mi pa upira, da bi delali zakone po osebah. Že dopoldne smo imeli na komisiji nek zakon, ki je bil očiten zakon, ki bi se moral imenovati Kramarjev zakon. Država mora to reševati drugače. Če je minister nekaj narobe naredil, naj odstopi ali pa naj ga premier odstavi. Ne moremo pa zakonov delati po osebah, ne glede na to, da nič ni bilo v zakonu, če se nič ne sprenevedamo, moramo priznati, da se z njim ne bi ukvarjali, če ne bi bilo gospoda Golobiča in Ultre. Hvala. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega dr. Mencinger. Besedo ima kolega Jenčič. MIHAEL JENČIČ: Hvala za besedo. Spominjam se, da je Komisija Državnega sveta za državno ureditev podprla v celoti Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državni upravi. To se je zgodilo preden se je zgodila Ultra. In danes je pa drugače, drugače zaradi tega, ker je ta ista komisija sprejela sklep, da podpira predlog za odložilni veto. Zakaj je torej na dlani, zaradi zgodbe o Ultri. Jaz bi povedal, da pravzaprav predlagatelja Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o javni upravi ne razumem najbolje oziroma obrazložitve zakaj je sprememba potrebna, sprememba, ki je bila kot zakon že izglasovana potrebna. Morebiti tega ne razumem zato, ker imam premalo informacij, ker mogoče ne razumem zakaj je potrebno iz enega resorja v drugega to prenašati. Ampak, vendarle menim, da gre za pravico, in sicer pravico izvršilne veje oblasti, da sama funkcionalno ureja zadeve tako kot meni, da bodo najboljše tekle. Zaradi tega, ker je moje prepričanje takšno, veta ne bom podprl. Ne bom ga podprl zato, ker menim, da je to kar je povedal svetnik Mencinger popolnoma res. Že večkrat smo v tem svetu obravnavali zadeve, zakone, veta, ki so bila tako rekoč resnično pisana za eno osebo. Država Republika Slovenija mora, če želi biti in ostati pravna država se tovrstne prakse iznebiti. Prav nič se namreč ni spremenilo od prvega odločanja naše komisije v Državnem svetu in sicer Komisije za državno ureditev do današnjega dne glede vsebine zakona, pa vendar imamo dve različni odločitvi zaradi neke zgodbe, ki je samo zgodba, kjer za enkrat še ni nobenega suma o korupciji, ničesar takšnega se ni zgodilo, samo zgodba je spremenila mnenje enega od organov Državnega sveta. Zaradi tega, še enkrat apeliram: bodimo resni. Naše delo je takšno, ki ga javnost spremlja in ostanimo pravzaprav pri odločitvah, ki smo jih svojčas(?) že sprejeli, ne glede na to, da je morebiti v javnosti prepričanje drugačno, vendar pa po vsebini ni v ničem spremembe. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega Jenčič. DARKO FRAS: Hvala za besedo, gospod predsednik. Spoštovana kolegica, kolegi. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega Fras. DR. ANDREJ RUS: Spoštovani prisotni! Mi smo velikokrat žrtve svojega lastnega uspeha. In eden od takih uspehov je bil Telekom. Telekom se je kar naenkrat iz državnega monopola prelevil v gospodarsko družbo in kot takšnega smo ga spoznali in smo ga začeli kot takšnega tudi regulirati. To se nam je zgodilo na področju gospodarstva in tam je nastal nek direktorat. Sedaj bom govoril o zgodovini nastajanja institucij, ki nastajajo organsko, ki ne nastajajo po dekretu s perspektive prihodnosti. Zaradi Telekoma je na gospodarskem resorju nastal organ, ki se ukvarja z elektronskimi komunikacijami. Na drugi strani je ta država bil dosti jasnovidna že v tistih mrašnačnih časih, spoznala vlogo Interneta in se je v okviru znanosti razvila računalniško omrežje ARNES. In ker sem bil tam na znanosti en projekt, ki dolgo časa traja, in še vedno živi in ga vsi zelo dobro poznate, je stalnica našega življenja. Marsikdo je svoj prvi E-mail dobil ravno preko njih. Dejansko so pognali tovrstno elektronsko omrežje in ga prestavili v slovensko sredino, so se mora s tem ukvarjati tudi na znanosti. No, sedaj pa smo odrasli in živimo sedaj že dlje časa, pet, šest let, govorimo o obdobju konvergence. In konvergenca, vam bodo kolegi, ki se bolj intenzivno ukvarjajo s tem področjem, te ločitve več ni, da imaš telefon, da imaš E-mail, sedaj imaš celotno storitev. Marsikdo od vas je naročen na Siol, kjer ima trojčka, nazadnje dobi notri še televizijo. Stvari se spreminjajo in temu mora slediti tudi organizacija dela v državni upravi. Tisto kar je bilo logično pred 15, 18 leti postaja manj logično danes. Delamo korak naprej. Tehnologija je šla naprej, organizacija dela mora to spremljati. Tukaj vidim tudi tehnokratski in čisto normalen razvoj, ki ga ta vlada skuša enostavno ratificirati oziroma prepoznati v tem zakonu. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega dr. Rus. Replika, izvolite kolega Fras. DARKO FRAS: Izkoriščam poslovniško možnost replike, ampak pravzaprav ni replika, ampak pojasnilo, ker sem bil izzvan, ker niste razumel. Sam ste omenil, da je bila težnja in želja po regulaciji Telekoma. To je to. Ne gre za spopad, gre za to, kdo bo nadziral podjetje Telekom, posredno. Tako, da jaz mislim, da sem bil dovolj jasen oziroma, da ste razumeli poanto. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega Fras. Želi še kdo od državnih svetnikov razpravljati? Sicer bi predlagal, glede na to, da je bilo eksplicitno vprašanje, kaj bo z dinamiko realizacije razpisov za širokopasovni Interent, dr. Györkös, če želite pojasnilo, izvolite. DR. JOZSEF GYÖRKÖS: Hvala za besedo. Spoštovane gospe in gospodje! Takole, prav dane, kot sem seznanjen, je Ministrstvo za gospodarstvo sprožilo postopek za razpis drugega dela projekta za širokopasovne komunikacije na ruralnih področjih. Res je, tako kot je gospod Fras rekel, da so bile v prvi terciji težave in te težave so tudi reševali, s tistimi ki so kompetentni za kohezijska sredstva in teh težav seveda ni bilo malo, ker je naš model za koriščenje teh sredstev precej zapleten. V celotni zadevi gre še tudi za zasebna javna partnerstva in razpis bo razpisan, torej še na Ministrstvu za gospodarstvo, prevzeli pa ga bomo, v kolikor nam bo to seveda dano, na Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. S tem zaključujem razpravo. Prehajamo na odločanje. (Seja je bila zaključena 23. junija 2009 ob 15.44.) |
Povezane vsebine | |
![]() |
11. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |