Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (ZFO-B) - skrajšani postopek |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 36. seji, dne 8. 9. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (ZFO-B) - skrajšani postopek
Državni svet opozarja na tretji odstavek 1. člena, ki določa, da lahko minister, pristojen za finance, ne izda soglasja za dolgoročno zadolževanje občine za investicije, če bo dodatno zadolževanje občin lahko ogrozilo izpolnjevanje konvergenčnega programa oziroma določb Pakta stabilnosti in rasti. Po njegovem mnenju je tako pooblastilo preveč posplošeno, poleg tega se ga lahko razume tako, da minister ne izda soglasja v posameznih primerih, kar je nesprejemljivo. Državnemu svetu se ob tem tudi zastavlja vprašanje, kako bi lahko minister ocenil, ali bi dodatno zadolževanje posamezne občine ogrozilo izpolnjevanje konvergenčnega programa. Državni svet zato predlaga, da se ta določba spremeni tako, da lahko minister, pristojen za finance, na podlagi meril, ki se natančno določijo s podzakonskim aktom, omeji zadolževanje občin generalno za vse občine. Državni svet poudarja, da bi bilo v 2. členu, poleg možnega obsega zadolževanja (v %), smiselno preučiti možnost opredelitve dodatnega kriterija za zadolževanje na področju javne infrastrukture, in sicer najdaljše možne dobe odplačevanja kredita za posamezne namene. Šele s kumulativno uporabo kriterijev je mogoče dejansko omejiti največji obseg zadolževanja občin, poleg tega je iz ekonomskega vidika nesprejemljiva daljša doba zadolževanja od življenjske dobe investicije. Državni svet predlaga, da se v drugem odstavku 2. člena, ki spreminja besedilo 17. člena, za besedami "za ravnanje z odpadno vodo" doda vejica in naslednje besedilo "vodnih virov, oskrbe s pitno vodo in stanovanjske gradnje". Državni svet poudarja, da sedaj veljavni zakon omogoča občinam dodatno zadolževanje za vodooskrbo in stanovanjsko gradnjo, kar pa predlagane spremembe ne vključujejo več. Po njegovem mnenju gre za izjemno pomembna področja, kjer infrastruktura, ki jo morajo na osnovi zakona o lokalni samoupravi zagotavljati občine, ne dosega primernega standarda, še posebej v manj razvitih občinah. Poleg tega občine brez dodatnega zadolževanja za te investicije ne bodo sposobne zagotoviti lastnega deleža sredstev, ki so potrebna za pridobitev evropskih sredstev. Državni svet v povezavi s spremenjenim petim odstavkom, ki postane šesti odstavek 26. člena (5. člen novele zakona), ki drugače ureja postopek za začetek investicije oziroma izdajo soglasja za investicije v občinah kot sedaj veljavni zakon o financiranju občin, opozarja, da je potrebno v prehodnih in končnih določbah opredeliti rok, v katerem minister, pristojen za finance, spremeni Navodilo o načinu in postopkih za izdajo soglasja za investicije v občinah, ki se sofinancirajo iz sredstev proračuna RS (Ur. l. RS, št. 55/99 in 69/99). Nadalje državni svet opozarja, da je potrebno v zvezi z dodatnim zadolževanjem občin v končnih in prehodnih določbah opredeliti tudi rešitve za tiste vloge, ki bodo v postopku reševanja v času uveljavitve sprememb in dopolnitev zakona o financiranju občin. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
36. seja Državnega sveta Republike Slovenije |