Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o cestah (ZCes-1) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 31. seji 10. 11. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/06) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o cestah (ZCes-1) - druga obravnava Državni svet podpira Predlog zakona o cestah. Državni svet ocenjuje, da se pri načrtovanju, gradnji in upravljanju cest že danes upoštevajo zelo visoki varnostno tehnični standardi, določeni s podzakonskimi akti, na drugi strani pa je stanje državnih in tudi lokalnih cest slabo. Po mnenju Državnega sveta bi se lahko pri projektiranju in gradnji cest znižali tehnične standarde, vendar ne na račun varnosti. V Sloveniji se soočamo z neurejenimi razmerami na področju odmere državnih in občinskih cest, še večji problem predstavljajo lastninska razmerja oziroma neurejenost zemljiškoknjižnih razmer. Za ureditev premoženjsko-pravnih razmerij in postopke določanja in označevanja meje javnih cest potrebujemo dodatna finančna sredstva v proračunu države in občin, pri čemer zakon ne rešuje teh starih bremen. Državni svet podpira rešitev, da daje zakon pravno podlago za ustanovitev služnosti na javni cesti, ki jo lahko v skrajnem primeru država oziroma občina tudi enostransko uveljavi, vendar ta možnost zahteva dodatna finančna sredstva (po civilno - pravnih predpisih). Državni svet ugotavlja, da 5. člen Predloga zakona določa prepoved oranja na razdalji manj kot 4 metre od roba cestnega sveta v pravokotni smeri na cesto ali na razdalji manj kot 1 meter od roba cestnega sveta vzporedno s cesto, medtem ko saditev poljščin v določeni razdalji od roba ceste izrecno ni prepovedana, ampak zakon določa možnost ustanovitve stvarne služnosti v javno korist, s katero lahko trajno ali začasno omejimo npr. saditev poljščin na poljih ob cestah, če zmanjšujejo vidljivost ceste, kar pa je povezano s stroški za plačilo služnosti. V zvezi z ohranitvijo veljavne ureditve v 46. členu Predloga zakona, po kateri se lahko za organiziranje in vodenje gradnje ter vzdrževanja določenih državnih cest in upravljanje teh cest ustanovi posebna gospodarska družba pod pogoji in na način, kot to določi poseben zakon, Državni svet opozarja na trenutno nepreglednost institucij na tem področju (npr. Direkcija RS za ceste, koncesionarji, upravljavci, DDC svetovanje inženiring, d.o.o., številne komisije). Po mnenju Državnega sveta je nujna reorganizacija opravljanja strokovnih nalog in izvajanja gradnje ter upravljanja državnih cest, še posebej v odnosu do veljavnega državnega proračuna oziroma njegovega (drugega) rebalansa, ki je praktično okrnil vse načrtovane programe gradnje, obnove in vzdrževanja državnih cest. Vsebina 46. člena Predloga zakona daje pravno podlago za morebitno reorganizacijo Direkcije Republike Slovenije za ceste, ki se kot organ v sestavi Ministrstva za promet zelo težko odziva na trenutno stanje cestne infrastrukture. Državni svet ugotavlja, da sta ključna problema Direkcije RS za ceste zagotavljanje kadrov in drugih finančnih virov, saj je danes edini finančni vir državni proračun, pa še ta vir se ob rebalansu državnega proračuna zmanjšuje (npr. za vzdrževanje cest). Državni svet je bil seznanjen, da bo predlagatelj zakona po sprejemu tega zakona pristopil k pripravi posebnega zakona za ustanovitev bodoče družbe za ceste po zgledu Družbe Republike Slovenije za avtoceste. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
31. seja Državnega sveta Republike Slovenije |