Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 22. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
22. izredna seja Državnega sveta je bila v ponedeljek, 4. 10. 2010. Predsednik je pričel 22. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena Zakona o Državnem svetu in prvega odstavka 32. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Seja se je začela ob 17. uri in zaključila ob 17.20 uri. Opravičili so se:
Ostala odsotna:
Na sejo je bil vabljen:
Seje sta se udeležila:
O sklicu seje je predsednik Državnega sveta obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda dr. Pavla Gantarja in predsednika Vlade Republike Slovenije Boruta Pahorja. * * * S sklicem dne 30. 9. 2010 so svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:
Predsednik je svetnike in vabljene obvestil, da se na podlagi drugega odstavka 75.a člena Poslovnika Državnega sveta o uvrstitvi predloga za veto na dnevni red ne razpravlja in ne glasuje. Glede na navedeno, je predsednik navzoče seznanil z naslednjim DNEVNIM REDOM:
1. točka dnevnega reda: Zakon o preoblikovanju Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter o naložbeni politiki Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja in Slovenske odškodninske družbe (ZPKDPIZ) Državni zbor je zakon sprejel na 20. redni seji 28. septembra 2010 in so ga svetniki prejeli ista dan po elektronski pošti. Zahtevo za sklic izredne seje in predlog z obrazložitvijo za sprejem odložilnega veta skupine državnih svetnikov (prvopodpisani Milan Ozimič) so svetniki prejeli s sklicem, 30.9.2010 in na klop. Predlog za odložilni veto je obravnavala Komisija za gospodarstvo, obrt, turizem in finance. Poročilo so prejeli na klop. Na klop so svetniki prejeli tudi predlog zahteve Državnega sveta za odložilni veto. Prvopodpisani predlagatelj predloga za odložilni veto, državni svetnik Milan Ozimič je podal obrazložitev. Predstavnik predlagateljev zakona dr. Franc Križanič, minister za finance, je podal obrazložitev. Predsednik Komisije za Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance mag. Stojan Binder je podal stališče.
Predsednik je dal na glasovanje predlog zahteve za odložilni veto: Državni svet Republike Slovenije je na 22. izredni seji 4. 10. 2010, ob obravnavi Zakona o preoblikovanju Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter o naložbeni politiki Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja in Slovenske odškodninske družbe (ZPKDPIZ), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 20. redni seji 28. 9. 2010, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije, sprejel Z A H T E V O da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o preoblikovanju Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter o naložbeni politiki Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja in Slovenske odškodninske družbe (ZPKDPIZ).
Obrazložitev: Zakon o preoblikovanju Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja, prenosu pravic in pooblastil D.S.U na Slovensko odškodninsko družbo in o naložbeni politiki Kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja ter Slovenske odškodninske družbe (ZPKDPIZ) po navedbah Vlade Republike Slovenije kot predlagatelja zakona, zaokroža politiko upravljanja podjetij v državni neposredni in posredni lasti, ki se je začela s sprejetjem Zakona o upravljanju kapitalskih naložb. Poglavitna rešitev ZPKDPIZ je preoblikovanje Kapitalske družbe d.d. (KAD) z izčlenitvijo, torej z ustanovitvijo nove družbe - zavarovalnice, ki bi ob ustanovitvi imela najmanj 152,2 milijona EUR osnovnega kapitala. Pomembna rešitev ZPKDPIZ je sprememba načina izvrševanja pravic in način razpolaganja naložb družb KAD in SOD, kjer naj bi pravice iz t.i. strateških naložb izvrševal državni organ, pristojen za izvrševanje pravic v kapitalskih naložbah Republike Slovenije (Agencija za upravljanje kapitalskih naložb). Omeniti pa je potrebno tudi določbo ZPKDPIZ, ki družbi KAD nalaga vsakoletno plačilo 50 milijonov EUR Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ). V procesu privatizacije bivšega družbenega premoženja, se je del tega premoženja namenil za zagotavljanje stabilnosti pokojninskega sistema. Do leta 1996 je to premoženje upravljal ZPIZ, s čimer je bilo to premoženje dejansko v upravljanju in lasti upokojencev, od takrat naprej pa s tem premoženjem upravlja KAD. Lastnik KAD-a je država, vodi ga vsakokratno izvoljena vlada in velikokrat se je zgodilo, da so bile poslovne odločitve KAD-a v nasprotju z interesi upokojencev. Zato bi bilo prav, da bi se lastnino in upravljanje s tem premoženjem, preneslo nazaj na ZPIZ oziroma upokojence. To določa tudi koalicijska pogodba. S tem zakonom pa se upravljanje premoženja, ki je namenjeno za zagotavljanje stabilnosti pokojninskega sistema še bolj "oddaljuje" od upokojencev, saj je določeno, da bo s t.i. strateškimi naložbami upravljala na novo ustanovljena Agencija za upravljanje kapitalskih naložb (agencija) in ne več KAD. Naivno je pričakovati, da bo zaradi tega upravljanje naložb bolj v interesu upokojencev. Zgodilo se bo kvečjemu nasprotno, saj sprejeta zakonodaja v tem mandatu agencijo oziroma upravljanje tega premoženja, oddaljuje od parlamentarnega in ostalih nadzorov. Omogočeno je tudi, da se premoženje, namenjeno sedanjim in bodočim upokojencem uporabi za druge namene. To je prostodušno priznala tudi Vlada v njenem mnenju o zahtevi Državnega sveta, da Državni zbor ponovno odloča o Zakonu o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije. Zapisala je, da je osnovna naloga agencije, da premoženje, ki je last Republike Slovenije in s tem vseh državljanov te države, upravlja na način, da optimizira to vrednost in zagotavlja dolgoročna stabilnost in vire financiranja za obveznosti tako KAD in SOD kot tudi Republike Slovenije. Da se v temu zakonu sledi določenim političnim in zasebnim interesom jasno kaže tudi določba, da se KAD preoblikuje z izčlenitvijo oziroma ustanovitvijo nove družbe, ki bo zavarovalnica in ne pokojninski sklad, kar bi bila glede na namen premoženja s katerim upravlja KAD, edina primerna rešitev. Vlada kot predlagatelj zakona ni predložila nobenih konkretnih izračunov oziroma poslovnega načrta, ki bi tako odločitev upravičeval. Novi zavarovalnici bodo najmanj 152,2 milijona evrov osnovnega kapitala zagotovili upokojenci (KAD) in uprava te zavarovalnice bo lahko na račun premoženja upokojencev, na zasičenem slovenskem trgu plasirala razne vrste tveganih zavarovalniških produktov. V kolikor se bo upravi tveganje izšlo, si bo "pripela vse zasluge", v kolikor pa ne, bodo izgubo pač krili upokojenci. Državni svet opozarja na pomanjkljiv nadzor, ki omogoča nepravilnosti, kot so se oziroma se dogajajo na Vzajemni. Da je zagotavljanje ugodnosti organom upravljanja prioriteta tega zakona jasno kaže določba, ki pravi, da mora delitveni načrt vsebovati vse posebne ugodnosti, ki bodo zagotovljene članom uprav ali nadzornih svetov družbe KAD ali Zavarovalnice ali delitvenim revizorjem. Za kakšne posebne ugodnosti gre, Vlada kot predlagatelj zakona nikjer ne obrazloži, pomenljiva pa je tudi določba, da v kolikor se organi upravljanja s posebnimi ugodnostmi ne bodo strinjali, do delitve sploh ne bo prišlo. Zakon skratka sledi različnim interesom in ciljem, razen cilju, da bi se omogočilo kakovostno upravljanje z naložbami, z doseganjem čim višjih donosov. Številna vprašanja se porajajo tudi pri določbi, da mora KAD vsako leto nakazati ZPIZ-u 50 milijonov evrov, osnova za izplačilo pa so donosi, ustvarjeni iz upravljanja premoženja družbe KAD. S številkami podprto obrazložitev, zakaj ravno 50 milijonov evrov ni, ravno tako ni obrazložitve, kaj se bo zgodilo, če takšnega donosa KAD ne bo ustvaril. Postavlja se tudi vprašanje, koliko bo 50 milijonov evrov realno vrednih čez 10 let in več. * * * Za poročevalca na seji Državnega zbora je bil določen državni svetnik Milan Ozimič. - - - Predsednik je zaključil 22. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državnim svetnikom ter vabljenim zahvalil za razpravo in sodelovanje. |
Povezane vsebine | |
![]() |
22. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije |