Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k Predlogu zakona o prostovoljstvu (ZProst)

Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji 8. 12. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/06)  sprejel naslednje

M N E N J E

k Predlogu zakona o prostovoljstvu (ZProst) - druga obravnava

Državni svet podpira predlog zakona.

Državni svet poudarja, da je prostovoljstvo eden temeljnih kamnov civilne družbe, saj oživlja najplemenitejša stremljenja človeštva - prizadevanja za mir, svobodo, priložnost, varnost in pravičnost za vse ljudi. V dobi globalizacije in nenehnih sprememb, postaja svet vse bolj zapleten in dogajanja v njem vse bolj soodvisna. Prostovoljstvo daje priložnost za podpiranje in krepitev človeških vrednot, skupnosti, skrbi in pomoči. Daje možnost za uveljavitev pravic in odgovornosti ter uresničitev človeških potencialov in možnosti za premostitev razlik, ki nas ločujejo, da lahko živimo skupaj v zdravih, zadovoljnih skupnostih in iščemo inovativne rešitve za skupne probleme.

Predlog zakona sledi dolgoletnim prizadevanjem številnih prostovoljcev, civilne družbe, društvenim organizacijam, priporočilu Varuha človekovih pravic in prizadevanj Državnega sveta v znak podpore in spodbude za skupno sooblikovanje predloga zakona o prostovoljstvu.

Ob obravnavi Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami je bilo izraženo posebno priznanje gasilcem in reševalcem ter vsem ostalim prostovoljnim delavcem, ki z izvajanjem nalog zaščite, reševanja in pomoči opravljajo humano delo za državljane. V tem smislu je bila dana podpora prizadevanju za ureditev prostovoljnega dela v okviru Zakona o prostovoljstvu.

Zakonsko urejanje prostovoljnega dela ni potrebno le zgolj zaradi reguliranja odnosov vseh vključenih akterjev, temveč predvsem zaradi priznanja pomembnosti tega področja za družbo ter vzpostavitev stimulativnega okolja za njegov hitrejši razvoj. V tem smislu Državni svet ugotavlja in poudarja, da so v postopku priprave predloga zakona sodelovale NVO, društva  (npr. Slovenske filantropije, Združenja za  promocijo prostovoljstva, Planinske zveze Slovenije, Centra za informiranje, sodelovanje in razvoj nevladnih organizacij) in drugi akterji ter skupaj sooblikovali predlog.

V obdobju krize in številnih problemov, ko družbena klima ni najbolje naklonjena prostovoljnemu delu bi bilo potrebno okrepiti spodbujanje prostovoljstva. Okrepiti bi kazalo pozornost projektom namenjenim mladim in prostovoljstvu. Za spodbujanje prostovoljstva je zato potrebno zagotoviti stalno promocijo in akcije v smeri ozaveščanja ljudi.

Državni svet poudarja, da je potrebno prostovoljcem izkazati priznanje za nesebično pomoč ljudem. Pomembno je, da se na najvišji ravni vzpostaviti mehanizem moralne podpore prostovoljnemu delu. V zvezi s podelitvijo finančne nagrade je bil izražen pomislek o morebitnem razdvajanju saj nakazuje nasprotje s temeljno idejo prostovoljstva. Ob tem je bila kot dobra praksa izpostavljeno večletno sodelovanje Državnega sveta, Zveze društvenih organizacij Slovenije in civilne družbe ob Mednarodnem dnevu prostovoljstva in organizaciji svečanosti ob podelitvi vsakoletnih priznanj Državnega sveta.

Glede na utečene aktivnosti, ob vsakoletni pripravi svečanosti ob Mednarodnem dnevu prostovoljcev in podelitvi priznanj Državnega sveta bi morda kazalo smiselno upoštevati Državni svet Republike Slovenije (določbah 42. člena do 47. člena predloga zakona: državna priznanja, podelitev Nagrade in Priznanja, sredstva.)

V zvezi z vpisnikom prostovoljskih organizacij in priglasitev v vpisnik (38. in 39. člen predloga) je bilo glede na pravno prakso v lokalnih skupnostih izražena bojazen o morebitnih zlorabah poskusov pridobivanja statusa in poudarjena potreba po objektivnih kriterijih za vpis in pridobivanje statusa prostovoljca.

Zagotavljanje nadomestila za upravičeno uporabo lastnih sredstev se obračuna po dejanskih stroških, vendar na letni ravni ne smejo presegat 15% višine bruto povprečne mesečne plače zaposlenih v Sloveniji za januar preteklega koledarskega leta (četrti odstavek 31. člena predloga) mora biti pregledno. Povračilo stroškov ni obdavčeno.

     * * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec.

Povezane vsebine
document 32. seja Državnega sveta Republike Slovenije