Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Vprašanja Jožeta Slivška glede izvajanja Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 42. seji 7. 12. 2011, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08, 73/09 in 101/10) obravnaval vprašanja državnega svetnika Jožeta Slivška glede izvajanja Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji
S K L E P : Državni svet podpira vprašanja državnega svetnika Jožeta Slivška in predlaga Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve, da vprašanja preuči in nanje odgovori. Vprašanja državnega svetnika Jožeta Slivška se glasijo:
Obrazložitev: Cilj novele Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev je bil oblikovanje pravičnejše in bolj dolgoročno vzdržne socialne države. Oblikoval naj bi se preglednejši in preprostejši sistem socialnih transferjev, tako naj bi pomoč dobili tisti, ki so dejansko najbolj potrebni pomoči, ob tem pa naj bi se preprečile zlorabe in izkoriščanja sistema. Čeprav je bil namen zakona dober in meril v pravo smer, pa so se v praksi začela kazati odprta vprašanja in pomanjkljivosti. Tako je bilo recimo za usposabljanje zaposlenih namenjenih zgolj 8 šolskih ur za aplikativno izobraževanje in 8 ur za vsebinsko izobraževanje. Ker gre za nov in zapleten sistem, je bil čas je za izobraževanje absolutno prekratek. Šlo je za veliko količino informacij, testna aplikacija še ni imela vseh podpornih baz, tako da se z vsemi možnostmi pridobivanja podatkov ni bilo mogoče seznaniti. Prav tako zaposleni še nimajo možnosti testirati aplikacije po končanem izobraževanju (dostop do aplikacije se obljublja šele po 19. 12. 2011). Gre za zelo zahteven sistem, za uvajanje v katerega bi bilo potrebno organizirati daljše in intenzivnejše izobraževanje. Nekateri centri za socialno delo opozarjajo, da gre za tako zahteven projekt, da jih skrbi, da kljub maksimalni angažiranosti zaposlenih, ne bodo uspeli obdelati vseh podatkov in pravočasno izdati vseh odločb. Zamude pa bodo šle na škodo upravičencev. Gre za masovno izdajanje odločb, zgolj kot primer lahko navedemo CSD Maribor, kjer bodo morali v prehodnem obdobju, to je do 31. 3. 2012, samo po uradni dolžnosti izdati okrog 19.000 odločb (6.000 DSP, 10.000 varstveni dodatek in 3.000 državne štipendije). K temu je potrebno prišteti še predvidenih 10.000 vlog v mesecu decembru. Tako bi bilo intenzivnejše in daljše izobraževanje in testiranje sistema absolutno nujno. Prav tako se pojavljajo vprašanja glede števila vlog in odločb, na podlagi katerih se bodo dodeljevale pravice. Sprva je bilo rečeno, da bo šlo za eno vlogo in enotno odločbo, na izobraževanjih pa so se pojavile trditve o več vlogah in odločbah. Centri za socialno delo opozarjajo tudi na nujnost sprememb klasifikacijskih znakov, saj po obstoječih ni mogoče knjižiti pravic, ki prehajajo na centre za socialno delo. Center za socialno delo bo moral na podlagi zakona po uradni dolžnosti preveriti upravičenost do denarne socialne pomoči vsem upravičencem, ki jo še prejemajo na podlagi odločb, izdanih do 31. 5. 2011. V kolikor bo CSD ugotovil, da je upravičenec upravičen do nižjega zneska pomoči, bo moral upravičenec razliko vrniti. Pri tem se postavlja pod vprašaj pravičnost takšnega ukrepa. Ali ne bi bilo pravičneje, če bi ugotovitev učinkovala zgolj vnaprej? * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu delo, družino in socialne zadeve, da vprašanja preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08, 73/09 in 101/10) nanje v roku 30 dni odgovori. |
Povezane vsebine | |
42. seja Državnega sveta Republike Slovenije |