Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Pobuda Jožeta Mihelčiča v zvezi s spremembo Zakona o vojnih veteranih

Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji 21. 10. 2009, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval pobudo v zvezi s spremembo Zakona o vojnih veteranih, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet podpira pobudo Jožeta Mihelčiča in predlaga Vladi Republike Slovenije in Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve, da pobudo preučita in nanjo odgovorita.

Pobuda državnega svetnika Jožeta Mihelčiča se glasi:

V Zakonu o vojnih veteranih (ZVV-UPB2, Uradni list RS, št. 59/2006 - uradno prečiščeno besedilo), se veteranski dodatek preimenuje v veteransko rento (členi 8 -12).

Predlagam, da se Zakon o vojnih veteranih v 8., 9., 10. in 12. členu spremeni tako, da pravica do veteranskega dodatka ne bo več obravnavana kot socialna kategorija, ampak se veteranski dodatek preimenuje v veteransko rento, do katere bodo upravičeni vsi, ki jim je na podlagi navedenega zakona priznan status vojnega veterana, so starejši od 50 let in so za navedeni dodatek oziroma rento zaprosili. Osnova za izplačilo 100% rente bi znašala 477,93 €, višina pa bi bila določena na podlagi razmerij  med kategorijami vojnih veteranov v sedanjem 10. členu zakona.

Obrazložitev:

V skladu z sedaj veljavnim 8., 9., 10. in 12. členom Zakona o vojnih veteranih je veteranski dodatek obravnavan kot socialna kategorija, do katerega so upravičene osebe, ki jim je v skladu z navedenim zakonom priznan status vojnega veterana, so starejše od 50 let in če v njihovih družinah dohodek na družinskega člana ne presega cenzusne osnove določene v zakonu o invalidnosti in znaša za leto 2009 477,93 €. Prepričan sem, da bi bilo prav, da je pravica do veteranske rente pogojena s statusom, ki je pridobljen na osnovi zaslug  pri obrambi naše domovine v vseh v zakonu navedenih vojnah, ne pa z socialnim statusom vojnih veteranov in njihovih družin (ko na višino dodatka vpliva celo s pogodbo dogovorjen preužitek, osnova za veteranski dodatek pa je postavljena celo pod uradno mejo revščine).

Pravica do veteranske rente- dodatka je pridobljena na osnovi udeležbe pri obrambi domovine in nikakor ne sme biti pogojena s socialnim statusom.

Znani so primeri, ko so vojni veterani zaradi različnih razlogov ostali brez zaposlitve ali se na drug način znašli v osebni stiski, pa niso upravičeni do veteranskega dodatka, če dohodek na člana v družini oz. gospodinjstvu presega osnovo, ki je v letu 2009 določena v višini 477,93 €, ne glede na to, kdo je ta dohodek ustvaril. Tak način obravnave vojne veterane potiska v še težji, ponižujoč položaj in v odvisnost od svojih partnerjev, otrok ali drugih oseb

Na podlagi navedenega predlagam, da se k spremembi zakona pristopi čimprej.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije in Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve, da pobudo preučita in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) nanjo v roku 30 dni odgovorita.

Povezane vsebine
document 19. seja Državnega sveta Republike Slovenije
document Odgovor Vlade Republike Slovenije na pobudo Jožeta Mihelčiča v zvezi s spremembo Zakona o vojnih veteranih