(12. maj 2010) 
Sejo je vodil mag. Blaž Kavčič, predsednik Državnega  sveta.
Seja se je začela ob 13.03 uri. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Spoštovana  kolegica, kolegi državni svetniki, spoštovani vabljenim. Pričenjam 26. sejo  Državnega sveta, sklical sem jo na podlagi 53. člena Zakona o Državnemu svetu in  prvega odstavka 30. člena Poslovnika Državnega sveta. 
Za današnje zasedanje  so se opravičili gospod Peter Vrisk in mag. Dušan Črnigoj. Na sejo so bili  vabljeni mag. Mihela Zupančič, vodja predstavništva evropske komisije v  Sloveniji k 3. točki. Dr. Henrik Gjerkeš, minister brez resorja odgovoren za  lokalno samoupravo in regionalno politiko k 5. točki, dr. Ivan Svetlik, minister  za delo, družino in socialne zadeve k 6. točki.  O sklicu seje Državnega sveta  sem obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije, dr. Pavla Gantarja  in predsednika Vlade Republike Slovenije, gospoda Boruta Pahorja. 
S sklicem  6. maja ste prejeli predlog dnevnega reda, ki je naslednji in sicer: 1. -  odobritev zapisnika 25. seje, odobritev zapisnika 17. izredne seje Državnega  sveta. 2. - pobude in vprašanja državne svetnice in svetnikov. 3. - delovni  program evropske komisije za leto 2010. 4. - pobuda za sprejem predloga zakona o  dopolnitvi Zakona o detektivski dejavnosti. 5. - predlog zakona o spremembah in  dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi. 6. - predlog Zakona o izenačevanju  možnosti invalidov. 7. - obravnava predloga zaključkov s posveta športne  rekreacije danes in jutri. 8. - obravnava zaključkov s posveta Gozd in les,  razvojna priložnost Slovenije. 9. - obravnava zaključkov s posveta gospodarski  in družbeni pomen zadrug, stanje in razvojne možnosti v Sloveniji ter izkušnje  iz sosedstva in 10. - priprave na volitve ob izteku polovice mandata Državnega  sveta Republike Slovenije.
Predlogov za umik ali razširitve ni in ker nisem  prejel nobenega predloga predlagam dnevni red kot sem vam ga ravnokar prebral.  Želi o tako predlaganem dnevnem redu kdo razpravljati? Ja, izvolite kolega  Šušteršič. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Hvala lepa gospod predsednik za  besedo.                                
Ne gre za kakšno vsebinsko spremembo  ampak včeraj, ko smo v naši komisiji razpravljali o Zakonu o izenačevanju  možnosti invalidov je predstavnik Vlade prosil, če bi kakšno mesto kasneje  razpravljali, ker je po službeni dolžnosti opravlja neko delo v Radovljici in bo  mogoče tudi kakšno uro kasneje prišel.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa kolega  Šušteršič za to opozorilo. Bomo obravnavo te točke dnevnega reda prilagodili  možnostim. Se pravi, če, ko pride ta točka na dnevni red predstavnika Vlade na  bo bomo to točko prestavili na kasnejšo obravnavo, če se bodo vsi svetniki s tem  strinjali ne bo nobenega problema. 
Želi še kdo razpravljati? Če ne  predlagam, da o tako predlaganem dnevnem redu glasujemo. Prosim, da najprej  prijavite svojo prisotnost. 
Kdo je za? (31 članov.) Kdo je proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je dnevni red sprejet.
            In prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - ODOBRITEV  ZAPISNIKA 25. SEJE DRŽAVNEGA SVETA.
Na podlagi tretjega odstavka 60.  člena Poslovnika ugotavljam, da pisnih pripomb na osnutek zapisnika ni.  Predlagam, da o njem glasujemo. Prosim, da prijavite svojo prisotnost. 
Kdo  je za? (31 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je zapisnik 25.  seje Državnega sveta sprejet.
Odobritev zapisnika 17. izredne seje. Na  podlagi tretjega odstavka 60. člena ugotavljam, da ni pisnih pripomb na osnutek  zapisnika. Predlagam, da o njem glasujemo. Prosim, da prijavite svojo  prisotnost. 
Kdo je za? (30 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da  je zapisnik 17. izredne seje Državnega sveta sprejet.
            Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - IN SICER POBUDE IN  VPRAŠANJA DRŽAVNE SVETNICE IN SVETNIKOV.
Po elektronski pošti in na  klop ste prejeli mojo zahtevo za dopolnitev odgovora Ministrstva za okolje in  prostor v zvezi s ponavljajočim izdajanjem gradbenih dovoljenj v isti zadevi, ki  niso v skladu z veljavnimi predpisi. Menim, kot predlagatelj da dodatna  obrazložitev ni potrebna. Želi kdo drug besed? Če ne predlagam, da Državni svet  sprejme naslednji sklep: Državni svet podpira zahtevo predsednika Državnega  sveta, mag. Blaža Kavčiča za dopolnitev odgovora in predlaga Ministrstvu za  okolje in prostor, da dodatna vprašanja prouči in na njih odgovori.  Prosim, da  prijavite svojo prisotnost. 
Kdo je za? (29 članov.) Kdo je proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep spreje.
Prejeli  ste pobudo Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v zvezi z objavo  lesnih proizvodov na spletnem portalu kmetijsko-gozdarske zbornice. Kolega  Zupančič želite podati dodatno obrazložitev k priporočilu? Hvala, sedaj ni  potrebno. Želi kdo drug besedo? Predlagam, da Državni svet sprejme sklep:  Državni sklep podpira pobudo Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in  predlaga Kmetijsko-gozdarski zbornici Slovenije, da pobudo prouči in nanjo  odgovori. Prosim, da prijavite svojo prisotnost. 
Kdo je za? (25 članov.) Kdo  je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep  sprejel.
Prejeli ste zahtevo državnega svetnika Branimirja Štruklja za  dopolnitev odgovora Ministrstva za šolstvo in šport glede nepravilnega obračuna  tedenske učne obveznosti v srednjih šolah. Predlagatelja ni, želi kdo drug  besedo? Če ne predlagam, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet  podpira zahtevo državnega svetnika Branimirja Štruklja za dopolnitev odgovora in  predlaga Ministrstvu za šolstvo in šport, da dodatna vprašanja prouči in na njih  odgovori. Prosim, da prijavite svojo prisotnost. 
Kdo je za? (23 članov.) Kdo  je proti? (5 članov.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep  sprejel.
Prejeli ste vprašanje državnega svetnika Borisa Šuštaršiča. Želite  kolega Šuštaršič podati dodatno obrazložitev? Izvolite.
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Hvala lepa.
Torej vsi imamo  toliko splošnega vedenja o človeku, da vemo, da brez imunskega sistema seveda  človek ne more ali drugo živo bitje preživljati. Zdaj, asociativno preneseno na  družbo to pomeni, da tudi družba ne more brez takšnih mehanizmov kot so vojska,  policija in na primer Komisija za preprečevanje korupcije. Ti dve vprašanji sta  pa vmesni zaradi tega, ker v zadnjem času tudi osebno doživljam takšen primer,  ko komisija deluje na način, ki izpostavlja nekatera načelna vprašanja. Gre  predvsem za to, da seveda ni vprašljivo, da je na primer finančni minister dr.  France Križanič predmet obravnave te komisije ali jaz osebno ali nacionalni svet  .../Nerazumljivo./... in tako naprej ampak gre za to, da v temu postopku se ne  ravna v skladu z Zakonom in Ustava. Torej prizadeti subjekti ali osebe niso  obveščeni česa so obtoženi, nimajo možnosti zagovora in kar je še najhujše, tudi  tiste ugotovitve do katerih pride komisija, ne opredeljujem se ali so pravilne  ali so nepravilne, se uporablja manipulativno in dokazano je, da se uporablja  tudi za diskreditiranje obravnavanih obeskov revizijska hiša Svet na Kanalu  A.
Zdaj seveda to kliče po nekih ukrepih ampak glede na to, da je Zakon o  integriteti in preprečevanju korupcije v postopku v Državnemu zboru in bo v  doglednem času sprejet in so tam tudi nove rešitve, ki po svoji strukturni  ureditvi pravzaprav bodo preprečevale takšne pojave je bistveno vprašanje o tem,  da se opozori na ta vprašanja in da se seveda tudi pristojne državne organe  spodbudi, da čim prej implementirajo novi zakon, ki zadeva strukturo in  delovanje te komisije.
Prosim za podporo teh dveh vprašanj.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega  Šuštaršič. Želi še kdo drug besedo v zvezi s to pobudo? Če ne predlagam, da o  njej glasujemo in sicer, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet  podpira vprašanje državnega svetnika Borisa Šuštaršiča in predlaga Ministrstvu  za javno upravo, da vprašanje prouči in nanje odgovori. Prosim, da najprej  prijavite svojo prisotnost. 
Kdo je za? (29 članov.) Kdo je proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep sprejel.
Prejeli  ste odgovor Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve na vprašanje  državnega svetnika Cvetka Zupančiča v zvezi s statusom vojnih veteranov. Prejeli  ste odgovor Ministrstva za promet na vprašanje državnega svetnika Rastislava  Jožeta Revna na vprašanje v zvezi s pojasnilom o ZVCP. Prejeli ste odgovor  Ministrstva za šolstvo in šport na vprašanje državnega svetnika Branimirja  Štruklja glede nepravilnega obračunavanja tedenske učne obveznosti v srednjih  šolah. Prejeli ste odgovor Vlade Republike Slovenije na pobudo državnih  svetnikov Cvetka Zupančič in Vincenca Otoničarja v zvezi z možnostjo spremembe  in dopolnitve uredbe o koncesiji za izkoriščanje gozdov v lasti Republike  Slovenije. In za tista vprašanja in pobude za katere nismo prejeli v roku  tridesetih dni odgovorov bomo poslali urgentno na pristojna ministrstva oziroma  druge pristojne državne organe. S tem zaključujem točko pobude in vprašanja  državne svetnice in svetnikov.
Prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA  REDA - DELOVNI PROGRAM EVROPSKE KOMISIJE ZA LETO 2010.
Pri tej točki  sodeluje vabljena na sejo gospa Mihela Zupančič, vodja predstavništva. Potem  gospa Polona Štekar, politični analitik ter gospa Tina Volčina, evropska  komisija ter gospa Živka Mejač, vodja sektorja in službe Vlade za razvoj in  evropske zadeve in gospod Andrej Kralj, višji svetovalec iz iste službe.  
Izvolite, imate besedo. 
            MIHELA ZUPANČIČ: Spoštovani predsednik,  spoštovane svetnice in svetniki.
Hvala v prvi vrsti za povabilo in  priložnost, da lahko evropska komisija po tem, ko je konec aprila predstavila  svoj delovni program za tekoče leto v Evropskem parlamentu to stori tudi v  slovenskem nacionalnem parlamentu. Prejšnji teden smo bili v Državni zboru in v  veselje mi je, da smo ta teden tudi v Državnemu svetu. 
Delovni program za  leto 2010 je nekoliko specifičen predvsem zato, ker po navadi evropska komisija  svoj delovni program pripravi novembra pred začetkom leta. Letos je bilo  specifično to, da smo v bistvu čakali na novo evropsko komisijo kar nekaj časa  tako da je tudi delovni program moral počakati. Zastavljen je tudi nekoliko  drugače, po navadi so ti delovni programi resnično bili enoletni, ta je malo  bolj kontekstualen in zajema širši večletni pogled. Predvsem zato, da bi  omogočal bolj kakovosten medinstitucionalni dialog na evropski ravni in pa  navsezadnje tudi dobro izmenjavo v nacionalnih okvirih in s tem omogočal tudi  sprotno preverjanje in pa ustrezno prilagajanje prioritetnih nalog med  institucijami. Vsebinsko pa izhaja cel program iz političnih smernic za celotno  petletno mandatno obdobje, ki jih je predsednik evropske komisije Barroso v  evropskem parlamentu, septembra lani predstavil preden so ga potrdili na položaj  in s tem seveda tudi pridobil politični mandat za vsebino.
Dokument  opredeljuje štiri glavna področja ukrepanja. Prvo je spopadanje z gospodarsko in  finančno krizo, drugo so pravice in varnost evropskih državljanov, tretje  področje širše je vklopitev vloge Evropske unije v Svetu in četrto, večje  področje, posodobitev delovanja Evropske unije. Jaz bi vsakemu od teh posvetila  nekaj pozornosti. 
Kot rečeno je prva prioriteta ne samo evropske komisije  pač pa seveda celotne Evropske unije ukvarjanja z upravljanjem posledic krize,  postavljanjem temeljev za trajnostno rast in za ustvarjanje delovnih mest ne za  izgubljanje delovnih mest. Jaz verjamem, da ste vsi seznanjeni z dogajanji v  zvezi s finančno krizo, finančno pomočjo Grčiji in tudi z ukrepi za  zagotavljanje stabilnosti območja Evra. Ukrepi v odnosu z Grčijo so bili toliko  izraz solidarnosti do države članice kot tudi nujen ukrep za zaščito celotnega  evroobmočja. V ta slednji kontekst pa seveda sodijo tudi potrjeni ukrepi, ta  konec tedna, ko se je Evropska unija dogovorila za vzpostavitev stalnega  mehanizma za ukrepanje v primeru takšnih kriznih situacij na evroobmočju. Ampak  seveda gre tukaj za tiste kratkoročne ukrepe, bistvo je, da bomo znali  preprečiti, kako v prihodnje se izogniti tovrstnim situacijam. V ta namen je  Evropska komisija prav danes, zdaj predstavila svoje predloge, ker je bila danes  seja komisije, predstavila dva predloga in sicer v prvi vrsti vnovičen vpogled v  paktu stabilnosti in rasti, ki je mehanizem za zagotavljanje stabilnosti na  evroobmočju in sicer na način, da ta ne bo zgolj in izključno usmerjen v  preverjanje morebitnih proračunskih primanjkljajev, ampak postavljanje teh  podatkov v širši okvir, kar smo dobili lekcijo, na primer pri Grčiji. Drugi  predlog, ki je danes predstavljen, pa je tudi predlog za močnejšo koordinacijo  ekonomskih politik na evroobmočju. Žal vam podrobno predlogov ne morem  predstaviti, ker kot pravim, seja se je ravnokar zaključila, tako da mogoče ob  drugi priložnosti. Hkrati pa je bila danes tudi sprejeta ocena Evropske  komisije, da je širitev evroobmočja možna, Evropska komisija je na podlagi  konvergenčnih kriterijev ocenila, da Estonija te pogoje izpolnjuje. 
Skratka,  ob vseh teh ukrepih, ki sem jih zdaj omenila, ki so bili res kratkoročni in pa  tisti, ki so bili in so usmerjeni v prihodnost je za letošnje leto izredno  velikega pomena tudi to, da komisija sprejema tiste ukrepe, ki jih je napovedala  že lansko leto skladno z dogovorom na ravni držav članic. Gre predvsem za paket  ukrepov za zagotavljanje bolj etičnega trdnega, odgovornega finančnega sistema,  katerega bistvo je zagotavljanje seveda ustreznega nadzora nad finančnimi trgi.  V tem letu bo komisija pripravila še preostale zakonodajne predloge na tem  področju, gre za trg .../Nerazumljivo./... garancije depozitov, zloraba trgov in  mi upamo predvsem na takšno sodelovanje z ostalimi institucijami, da bo nova  evropska nadzorna arhitektura v finančnem sektorju polno uveljavljena začetkom  prihodnjega leta. Kot veste Evropska komisija predlog lahko postavi na mizo,  potrebujemo pa resnično hitro ukrepanje držav članic in Evropskega parlamenta,  da bodo ti ukrepi lahko tudi uveljavljeni. Vse to skupaj sodi v krovno  strategijo na tem področju, na gospodarskem področju, to je strategija 2020, ki  je nekako rdeča nit delovnega programa, ne samo za letošnje leto, ampak za  celotno petletno mandatno obdobje. Gre pa za program ukrepanja z vizijo utrditi  vzdržno vključujoče socialno tržno gospodarstvo v Evropi. Na tem področju so  pristojnosti deljene. Tukaj ne more ukrepati samo Evropska unija, pač pa tudi  ostale ravni, zato ker si pristojnosti delimo. Jaz lahko tukaj povem, kaj ima  konkretno v načrtih od praktičnih ukrepov Evropska komisija. Na primer, resnično  gre za praktične ukrepe, za takšne vsebinske. Na primer v načrtu je evropski  program za digitalne tehnologije, zato, ker pač preprosto podatki kažejo, da  tukaj z največjimi konkurenti močno zaostajamo pri izkoriščanju na primer  digitalnih tehnologij, tako v gospodarstvu, kot pri samih gospodinjstvih. V  načrtu je prenovljena industrijska politika. Predvsem zagotavlja takšna okolja,  v katerem se bodo evropska podjetja lahko razvijala na sodobni industrijski  osnovi, ki jim bo omogočala konkurenčen nastop v globalnem smislu. Prenovljen  načrt za raziskave in inovacije, predvsem v smislu napredovanja zagotavljanja  resničnega evropskega raziskovalnega prostora, ki danes pač ne deluje polno.  Tukaj imamo polno načrtov na področju mladih in mobilnosti, predvsem  zagotavljanja recimo ali pa spodbujanja prvih zaposlitev pri mladih, tudi pri  spodbujanju večje mobilnosti, se pravi iskanja zaposlitve čez meje, kadar je to  možno. V pripravi je nov načrt, prenovljen načrt program boja proti revščini in  pa navsezadnje prenova delovanja notranjega trga. Osnovni dokument je bil  pripravljene in javno predstavljen pred nekaj dnevi. Evropska komisija se bo  potrudila, da bo konca leta lahko pripravila oziroma v začetku naslednjega leta  lahko pripravila konkreten predlog na tem področju. 
Skratka, gre za  praktične izvedljive ukrepe, ki pa so prispevek za uresničitev že zastavljenih  ciljev strategije 2020. Tukaj bi mogoče na te spomnila. O njih so se dogovorile  države članice same. V desetih letih doseči 75% stopnjo zaposlenosti pri ljudeh  med 20 in 64 letom starosti, zagotoviti 3% delež bruto družbenega proizvoda  Evropske unije za raziskave in razvoj, ter izpolniti že potrjene cilje na  področju boja proti podnebnim spremembam. Cilji strategije so ambiciozni,  njihova uresničitev pa pogojena z uresničevanjem zavez s strani vseh odgovornih,  tako evropskih institucij, kot nacionalnih ravni. 
Naslednji del se nanaša,  naslednje prioritetno področje je naslovljeno Agenda za državljane. Tukaj gre za  področje pravosodja in notranjih zadev. V minulih 10-ih letih se je tukaj  sodelovanje in pa integracija na področju evropskih zadev najbolj okrepila.  Tukaj gre resnično za nastajanje enega zelo širokega področja, kjer se  suverenost, bi jaz rekla temu, kar pospešeno prenaša na evropsko raven. Gre pa  predvsem za zagotavljanje skupne politike na področju azila in priseljevanja in  pa potem tudi krepitev sodelovanja, kot je na primer na področju kazenskega  pregona, varovanja evropskih državljanov pred novimi oblikami kriminala, kot je  na primer spletni kriminal in tako naprej. V sklop te Agende za državljane pa ne  sodijo samo zadeve s področja pravosodja in notranjih zadev, ampak tudi širša  vprašanja, ki se tičejo razvoja naših družb ali pa naše skupne evropske družbe,  na primer kakšnih takšnih trendov, s katerimi se kar vsi soočamo, kot je na  primer demografsko staranje evropskega prebivalstva in v tem sklopu namerava  Evropska komisija letos odpreti javna skupna, evropska posvetovanja o  prihodnosti pokojninskih sistemov, njihovi vzdržnosti in primernosti. Tukaj  Evropska unija nima pristojnosti, ampak v komisiji smo se odločili, da to ne sme  biti razlog za nedejavnost, tukaj navsezadnje lahko nudimo platformo za dobro  izmenjavo informacij, prenos praks in mogoče iskanje skupnih rešitev, če in kjer  je to primerno. 
Naslednja prioriteta je vloga Evropske unije v svetu. Na tem  področju smo z novo Lizbonsko pogodbo pridobili visoko predstavnico za zunanjo  politiko, v vzpostavljanju je evropska služba za zunanje zadeve, ki bo nekakšen,  to so ta nova orodja za močnejši, koherentnejši nastop Evropske unije na  svetovnem parketu. Tukaj delo poteka skladno z načrti. Predlog za vzpostavitev  te službe je bil predstavljen konec marca. Trenutno je v usklajevanju med  državami članicami oziroma v usklajevanju med komisijo z državami članicami in  evropskim parlamentom. Ne gre samo za klasična diplomatska vprašanja. Tukaj so  še druge vsebine na področju katerih Evropska komisija za letošnje leto  napoveduje močnejše delovanje, predvsem v smislu nove ali pa prenovljene  trgovinske strategije, kjer je cilj po eni strani pospešiti že potekajoča  trgovinska pogajanja z nekaterimi strateškimi partnerji, ampak osredotočiti se  nameravamo pa predvsem na odpiranje trgovine v sektorjih prihodnosti, visoko  tehnološke storitve, okoljske tehnologije, energetika in tako naprej. Se pravi  tam, kjer to s klasičnimi trgovinskimi sporazumi ni urejeno. 
Potem pa še  čisto za na konec prioritetna naloga je tudi posodobitev delovanja Evropske  unije, to je v vsakem delovnem programu Evropske komisije za vsako tekoče leto.  Tukaj gre v bistvu za posodabljanje, cilj tukaj je zagotavljati kakovostno  zakonodajo, jo sproti pregledovati, da je kakovost, da je v bistvu dejansko res  zagotovljeno, da je evropska zakonodaja, vnaša dodano vrednost, ne dodatne  prepreke. V ta sklop sodi pa tudi seveda odpravljanje tistih zakonodajnih aktov,  ki so preživeli ali pa, ki so mogoče včasih tudi malenkostno v navzkrižju sami s  seboj. Skratka, program komisije za letošnje leto, kljub temu, da je prišel na  mizo nekoliko pozno je zelo ambiciozen. Zato, da ga bomo uresničili, bomo  potrebovali dobro sodelovanje, tako držav članic, kot tudi nacionalnih  institucij, zato se vam za pozornost zahvaljujem, hvala, da ste me poslušali.  Odprta sem pa tudi za morebitna vprašanja. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Zahvaljujem se za  predstavitev, za začetek bom jaz kar sam prispeval eno krajšo diskusijo.  
Dokument je hrabrilen, konsistenten. Moram pa omeniti, da nisem prepričan,  da naslavlja dejanske življenjske probleme Evropske skupnosti, Evropske unije  včeraj, danes in jutri. Je nekaj izrazov, ki so tukaj, kažejo nek nov veter, kot  je recimo naravnanost v evropski model socialnega tržnega gospodarstva. Ampak še  vedno se govori zanimiv izraz o trajnosti, rasti. Ne govori dokument o  trajnostnem razvoju. Razlika med rastjo in med razvojem je pa bistvena. Ali  mislimo, da bomo lahko v Evropi še naprej razvijali kvantitativen razvoj  gospodarstva ali so nas obstoječi šoki le prepričali o tem, da bo paradigmo  treba nekoliko izpopolniti. Zdi se mi, da ti kritični problemi EU danes niso  ustrezno naslovljeni v tem dokumentu. Če vzamemo za primer Grčijo. 
V vseh  silnih analizah v medijih s strani vodij EU nisem zasledil enega poglobljenega  stavka oziroma traktata, kam je šel denar. To se sicer na malo bolj populistični  način sprašujejo nekateri bolj recimo agresivni krogi v Nemčiji, ki so med tem  potihnili, ker so ugotovili, da večino denarja Grčija itak dolguje nemškim  privatnim bankam, zato se te glasovi se nekoliko umirili. Ampak, kam je šel  denar? Druga zadeva je, zakaj potrebuje Grčija denar? Zato, da bo poplačala  posojila in obresti, ki so medtem poskočile z nekim faktorjem navzgor. Sedaj smo  vsi Evropejci prestrašeni in vpleteni in vpeti v to, da moramo varčevati, da  bomo zaslužili in prihranili dovolj denarja, da bodo lahko plačane obresti,  analitiki pa ugotavljajo, da obresti gredo v nebo, zaradi delovanja  špekulativnih, mednarodnih delujočih operaterjev, ampak tega vprašanja nihče ne  naslavlja s pravim imenom. Kakšen smisel ima varčevanje in varčevalni paket in  vzdržnost, kot se v tem dokumentu velikokrat uporablja, vse v redu s tem, ampak  kakšen smisel ima to, če nam vrednost v globalnem smislu odteka. Če lahko grupa  mednarodnih špekulantov zibajo danes Grčijo, jutri Španijo, Portugalsko, Irsko  ali prašičje dežele Piks kot jim skupaj z Italijo ljubkovalno pravijo? Mislim,  zelo preprosto, logično. Denar nam odteka mi pa bomo varčevali. Potem se  sprašujejo analitiki, pravijo Grki, dajte začeti delati, to je v nekem delu  sigurno res. Mala korupcija, korupcija, premalo dela, itd., ampak ta vprašanja  naslavljajo manjši del problema. Mene predvsem zanima, kam so šle tiste resne  milijarde denarja, ki je šel v Grčijo, mene zanima, saj nisem jaz tukaj faktor,  mislim da jutri bo zanimalo vse Evropejce. Dokler imamo instalirane mehanizme,  finančne špekulativne industrije, toliko časa so varčevalni ukrepi  nekonsistentni. Ne moremo priti do soglasja. Tukaj naš kolega Semolič zelo  agilno postavlja določene zahteve, nekateri mu pritrjujejo v celoti, nekateri  delno, ampak v globalnem smislu je zadeva utemeljena sigurno v tem, da razmerje  med delom in kapitalom dolgoročno ni vzdržno. Jaz ne govorim, da ima nekdo 100%  prav v svoji argumentaciji, ampak sigurno je problem ta, sedanja naravnanost  Evropske komisije še vedno preveč zaverovana v nadaljevanje do sedaj delujoče  gospodarsko družbene paradigme, ki pa ne deluje več. Problem je, lizbonske  strategije, ki ga je med tem sicer Evropa že bolj nadomestila z bolj trajnostno  naravnanimi strateškimi dokumenti, ampak mi še vedno ponavljamo neko zmešnjavo  in sicer, da je mednarodna konkurenčnost Evrope cilj. Mednarodna konkurenčnost  Evrope ne more biti cilj, ona je izjemno pomembno sredstvo za doseganje cilja,  ki ga pa moramo postaviti in razumeti drugače. Cilj, ki je v okviru trajnostnega  razvoja dovolj natančno definiran je kakovost življenja državljanov Evrope. Te  kakovosti nebo, dokler imamo instalirane in delujoče mehanizme planinskega  finančnega kapitala. Analitiki govorijo o trilijonih dolarjev parkiranih v  davčnih oazah. To je sistem, ki deluje pospešeno v zadnjih 15 let. Dimenzija  tega denarja so take, da zibajo temelje EU.
Zato se mi z nekimi instrumenti  sedaj varčevanja vzdržnosti, itd., sicer moramo ukvarjati, ampak ne si zapirati  oči, da so to načini delovanja, ki lahko rešijo tiste probleme, o katerih se pa  zelo resno vodstvo EU sedaj ukvarja in ubada, kako zaščiti evro. Dokler bodo  mednarodne finančne tolpe plenile tako pomembne dele družbenih produktov ga ne  bomo mogli zaščiti, v tem je problem. Te mehanizmi še delujejo. 
Zato, seveda  podpiram jaz, ne me narobe razumeti, da bi sedaj rad podiral dokument, ki je  čisto konkretno pripravljen, ampak opozarjam na to, da ne naslavlja bistva  problema Evrope danes. Bistvo problema Evrope danes in Slovencev danes je v tem,  ali bomo kastrirali finančni roparski mehanizem ali ne, ker dokler ga ne lahko  še toliko šparamo, ne bomo nikoli prihranili in proizvedli dovolj, da bi se te  blagajne nasitile. To je moja mala ../Nerazumljivo./.. in pripomba temu  dokumentu. Hvala lepa.    
            PODPREDSEDNICA LIDIJA JERKIČ: Hvala,  predsedniku. Želi še kdo razpravljati? Izvoli, Otoničar. 
            VINCENC OTONIČAR: Hvala za besedo. Lep pozdrav  vsem navzočim. 
Ta dokument, jaz mislim, da je kar dobrodošel, da ga  obravnavamo na današnji seji, ker tudi neki dokument novega programa nove  komisije in vreden je vse pozornosti. Seveda pa me nekako moti za bolj  poglobljeno analizo tega dokumenta in pa razpravo, ker nam manjkajo priloge in  pa tudi strateške pobude, katere so navedene tukaj notri. Mi ne vemo, kaj  konkretno v teh strateških pobudah si Evropska komisija zadala, kaj bo naredila  tako, da lahko tudi mi spremljamo vse te strateške pobude in pa ostale naloge  Evropske komisije. Po eni strani me tudi zanima in iz tega bi lahko tudi ven  potegnil, v kolikšni meri bo Vlada RS sledila vsem tem strateških pobudam, da  bomo nekako sledili programu Evropske komisije in da bomo tudi prilagodili svoje  delovanje in pa tudi razvoj Slovenije k vsem tem programu. Če se ozrem samo na  področje kmetijstva. Kot vidimo tukaj v tem programu je zelo velik poudarek  podan na področje kmetijstva in s tem primerno, če pogledamo v Sloveniji je v  zadnjih pol letu živa katastrofa. V tem času, ko nismo imeli ministra tudi nismo  imeli, ko je bila zelo pomembna razprava v Bruslju o nadaljnji strategiji  razvoja kmetijstva v EU, seveda iz Slovenije tam gor, na žalost ni bilo  nobenega, ministra nismo imeli, sekretarja in stvari so šle mimo nas. 
Obrnil  bi se tudi na poglavje, obveščanja. Jaz moram reči, da po novi evropski pogodbi,  lizbonski pogodbi imamo Nacionalni parlamenti pravzaprav kar precej veliko vlogo  od te nove lizbonske pogodbe naprej. Moram reči, da mi smo kot Državni svet zelo  podhranjeni s temi informacijami tako, da ne moremo dobiti niti določenih  dokumentov in ob tej priliki bi tudi predstavnico Evropske komisije in  Evropskega parlamenta v Sloveniji zaprosil, če pride kakršnokoli obvestilo,  pošta, da o tem obveščate posebej tudi Državni svet, ker Državni zbor da, kar da  in moram reči, da smo tukaj zelo podhranjeni in polno stvari gre mimo nas. Jaz  mislim, da je, sedaj se bom malo obrnil na predsednikovo pogled na ta dokument,  pravzaprav na problematiko, o kateri se v zadnjem času obravnava, prejšnji teden  je bil tudi v državnem zboru na Odboru za zunanjo politiko obravnava okoli te  pomoči Grčiji. Lahko vam samo rečem, gospod predsednik, da jaz sem gospoda  ministra za finance zelo precej podrobno spraševal o tej problematiki, katere  ste vi navedli, ampak na žalost nisem dobil nobenega odgovora. Na Svetu  ministrov sploh se ne pogovarjajo o nadzoru, kako je potekel v Grčiji, se ne  pogovarjajo, kam je šel ta denar, kdo ga bo vrnil, zakaj potrebuje ta denar, saj  na žalost, na to, kar sem jaz vprašal, bolj podrobno kar ste vi omenil, teh  odgovorov naš minister nima ali pa ne ve za njih. Če je hodil na Svet ministrov  v Bruselj in podprl to podporo Grčiji bi najbrž na kakšno vprašanje moral dobiti  odgovor, ampak na žalost kot je že predsednik poudaril rešujemo neke  špekulacije. Ker, nadzor v EU, kar se tiče Grčije je totalno pogorel. Ker, če  vidimo, kako EU kontrolira naše institucije v Sloveniji, da ti za vsak evrov  dvakrat, trikrat pridejo celo iz Evrope kontrolirate te investicije, kam je šel  ta denar, če bi se to v Grčiji dogajalo do tega ne bi prišlo. Kot ste omenil,  lahko stojijo tukaj kakšne špekulacije in seveda do tega je prišlo in se bojim  da bo še kje drugje. Mogoče sedaj to, kar je Evropska komisija, kar je gospa  omenila, in teh dni, da bodo to rešili in da bodo poostrili nadzor evropskih  institucij, kaj se kje dogaja. Da ne bomo čez par let ugotovili, da države  sosednje ali mogoče tudi pri nas, kar je bolj malo verjetno, ker katere  inšpekcije imajo toliko rade Slovenijo, zato ker jo imajo radi gledati, ker se  jim do pada pa tudi pridejo pogledati določene stvari, v Grčiji so se hodili pa  očitno samo kopati. Res, jaz bi rekel, da nadzor EU in Evropskih komisije bi  morale se bolj podrobno poglobiti v te zadeve. 
Mogoče samo še to me zanima,  že kar par let se govori o 25% zmanjšanja administrativnih in takih dejanj EU.  Zanima me, če je v teh letih, kolikšen procent se je že zmanjšal ta procent, da  bodo se poenostavili vsi postopki okoli tudi, če konec koncev rečem pridobivanju  evropskih sredstev in pa razne vse birokracije v EU, ker moram reči, da tisti,  kateri gremo včasih v Bruselj in okoli teh institucij nas je malo strah, ko  vidimo, koliko ljudi je tam zaposlenih in konec koncev se vprašaš, kaj vsi ti  ljudje delajo. Nekateri ljudje res delajo od zjutraj do noči, vprašanje pa tudi  znotraj Evropskega parlamenta in pa vseh teh ustanov, ker tolikšno maso ljudi  nekako prav zorganizirati je tudi težko. Tudi tukaj bi lahko EU nekaj  prispevala. 
Obrnil bi se samo še na eno poglavje okoli zastopanja EU. Dobro  je, res je, da se po novi lizbonski pogodbi nekako vzpostavlja, da bo začela s  svojim delovanjem, ampak bojim se, da bo pri tem svojem delu EU in pa to  zastopanje še vedno podvržena politiki drugih držav, tako ZDA kot malo manj  Sovjetske zveze, ampak jaz mislim, da bi morala ta služba res ojačati, dobro  delovati, ker do sedaj je vedno nekdo iz, kot sme že omenil, ZDA vplival na to,  da je EU pri marsikateri zadevi popustila in pa po eni strani nas tudi pahnila v  določena žarišča tako bližnje Azijske države in vse te zadeve. Čeprav vsi nekako  vemo, da tudi predsedniku določenih držav, katera se tako EU kot ZDA trudijo, da  se vzpostavi neki mir, po eni strani pa vemo, da so naveze od predsednika držav  pa njihovega sorodstva pa  ne v nekih mafijskih združbah pa nekako neznanih, če  je temu, reči konec in presekati. Tukaj bo EU imela zelo veliko dela. Res bi si  želel, da bi EU imela dosti večjo samostojnost okoli zunanje politike in  sodelovanje s temi tretjimi državami kot so imeli do sedaj. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala. Kolega  Peršak, ima besedo. 
            ANTON PERŠAK: Spoštovana, gospa predstavnica.  Spoštovani predsednik, podpredsednik in kolegi. 
Sedaj verjamem, da bo večji  del razprave najbrž se dotikal vprašanj, ki jih je načel predsednik in ki pač  zadevajo neke gospodarske teme. Jaz bom bolj govoril o eni drugi temi, ki se mi  zdi, ravno tukaj ob primeru tukaj, na katerega se je nanašal velik del razprave  gospoda predsednika, še enkrat, spet nekako pokazal. To je tradicionalna tema o  tako imenovanem demokratičnem deficitu oziroma o poglavju, ki je tukaj notri  naslovljeno kot .. državljanu in pač vsega, kar se na to veže. Pri tem bi nekako  izhajal iz dejstva, tudi, ko se pri nas predvsem v javnih občilih, ker druge  priložnosti ni bilo govorilo v zvezi s pomočjo Grčiji, pa se je mimogrede delalo  kakšne ankete po ulicah, itd., se je pokazalo dvoje, razen redkih izjem so vsi  ljudje mislili, da je to stvar vržen denar, da ga nikoli več ne bomo videli, pa  do tega, da je velik del mislim, da se to ne bi smelo zgoditi, itd. Kaj hočem  povedati? Takrat je mimogrede v enem primeru bilo postavljeno tudi vprašanje,  kaj lahko državljani naredijo in potem so državljani ugibali o tem, da vsaj  enkrat na pet let pa gremo na volitve, nihče ni vedel povedati o Evropske  parlamentu ne o čemerkoli drugem, vse je ostalo več ali manj na ravni zadrege.  Kaj hočem povedati? EU je svojevrstni čudež tudi, zaradi tega, ker se ljudje,  vsi skupaj z mano v red zelo malo zadamo tega, koliko se naše življenje uravnava  in ureja iz Bruslja in koliko malo ali nič imamo mi na to vpliva. Mimogrede je  gospa predstavnica rekla, sicer ne v zvezi s to temo, ampak z eno drugo, da  vedno več je prenašanja suverenosti ali izvrševanja suverenosti. Participacija  suverena, ker suveren je ljudstvo po definiciji pri takih ureditvah kot je naša,  je kot pravim, minimalna ali skoraj nič. Tukaj se mi zdi, da nastaja velik  razkorak. Posebno vprašanje je vprašanje, koliko je sploh še demokracija  demokracija v tako velikih sistih. Ker, izkazalo se je, da tako veliki sistemi  ne obvladujejo položaja. Recimo Sovjetska zveza, ki jo je prej Otoničar najbrž  pomotoma omenil ne glede na ves totalitarizem je znano, da ni obvladovala  svojega teritorija in da so določeni deli teritorija živeli avtonomno življenje  ne glede na vse vlage in ne glede na vse tisto, kar se je dogajalo. Problem EU  je, po mojem mnenju, ne vem kakšna bi bila rešitev je v tem strašnem razkoraku  med to ravnijo življenja pa ravnijo urejanja. Če bi evropske državljane  vprašali, razen mogoče Nemcev, ko so spoznali, da gre v resnici za njihove  banke, ali so za pomoč, bi najbrž bila ogromna večina proti pomoči. To kažejo  več ali manj vse ankete, kolikor jih je sploh bilo. In problem, ki se bo prej  ali slej izkazal, da imamo pravzaprav opravka s tako rekoč dvema sistemoma. En  sistem je neka raven življenja, drugi sistem je raven neke birokracije, ki vlada  temu in ki je v principu na nek način nedemokratičen. Težko je predvideti kaj se  bo na tej točki, kako se bo to zgodilo, ampak v nekem trenutku bo najbrž prišlo  do nekega loma, če se nekaj ne bo spremenilo.
Zaključil bi s tem, jaz sem bil  sam na enih dveh, treh nekih konferencah, kjer se je zelo veliko govorilo o tem.  Specifičnost teh konferenc je ta, da so na njih vedno isti ljudje, ki  pripovedujejo sebi vedno iste stvari, potem nastanejo neke knjige na podlagi  tega, ki jih tako ali tako isti ljudje poberejo, ker ne vem če jih je kdo drug  videl ali prebral. Medtem, ko ljudje o tem ne vedo nič. Že, kot pravimo, ljudje  so nezadovoljni s participacijo v tako majhni državi, kot je naša, z možnostmi,  in se velikokrat čutijo manipulirane. Recimo, legendarni so naši referendumi,  kaj šele v tem okviru. Če bi to poskušali meriti v nekem odstotku ali promilih  možnosti vpliva ali udeležbe, bi videli, da je to izjemno minimalno. In  verjamem, da je tudi komisija, ne ve, ampak ljudje niti tega ne vedo, če jih  vprašate, da takrat ko volijo slovenske poslance, volijo tudi polovico oblasti  za Evropo, za Evropsko unije. Ker Evropski svet so premierji, ministri, se  pravi, da takrat ko imamo mi volitve so to v bistvu tudi evropske volitve. 99%  ljudi, če jih vprašate, tega ne ve ali pa se tega ne zaveda.
Hvala.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega  Peršak.
Kolega Šuštaršič ima besedo. 
BORIS ŠUŠTARŠIČ: Hvala lepa, za besedo.
             Najprej bi rad poudaril, da se zelo strinjam z razpravo gospoda predsednika  Kavčiča, to je tudi moje osebno prepričanje, vendar pa bi ob tem dodal, da ti  očitki Evropski uniji bi se morali izreči tudi predstavnikom naše države v  Evropski uniji, za katere mislim, da se nič drugače ne obnašajo.
             Če pa to povežem z našo socialno situacijo v Sloveniji, pa bi rad izrekel velik  dvom ali ima kakšen smisel, da v tem letu naša država tako silne napore vlaga v  socialne reforme, ki v bistvu v formalnem smislu pomenijo sesuvanje socialne  države, če pa gremo v analitično drobovje pa pravzaprav jaz ne opazim čisto nič  drugega, kot en primitiven finančni redukcionizem. Torej, nekdo ugotavlja koliko  imamo na razpolago javnega denarja, in na to seveda z nekimi takšnimi ali  drugačnimi okrasnimi besedami reže ta denar. Jaz sem skeptične, da se to tako  ureja. Seveda ni nič narobe, če reformiramo socialno politiko, ampak z vidika,  da bi bila bolj učinkovita, ker učinkovita socialna politika je po mojem  prepričanju tudi zelo velik produkcijski faktor za vsako družbo in tudi za  slovensko.
            Na koncu bi rad povedal, da mene pravzaprav skrbi to  vodenje državne gospodarske politike. 
            Menim, da bi morali biti zelo pazljivi, da ne bomo zadnje kose  družinske srebrnine po nemarnem vložili v kakšen svinjak ali v najboljšem  primeru štalo oligopolnega kapitala, ki pa je v glavnem v Nemčiji, Franciji in  Veliki Britaniji.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega  Šuštaršič.
Dr. Golob ima besedo. 
            PROF. DR. JANVIT GOLOB:  Pozdravljena predstavnica komisija, pozdravljeni kolegi. 
Moje vprašanje bo  relativno preprosto, in se ne bo dotikalo velike politike, milijard, ampak  problemov malega človeka. Vlada Evrope, to je pač vaša komisija oziroma njeno  predstavništvo, to je višja instanca od naše slovenske vlade. In torej, vlada,  ki jo financira tudi slovenski davkoplačevalec, in se pričakuje, da bo  prijaznega do malega državljana Evrope in s svojim predstavništvom v Ljubljani  tudi tako funkcionirala. Zdaj pa vprašam sledeče, po tem, ko državljan Slovenije  nekako ni več zadovoljen s funkcioniranjem slovenske vlade in njenih  ministrstev, se, bi rekel, normalno pomisli na višjo instanco, torej saj smo v  Evropi. Evropa ima svoje predstavništvo v Ljubljani, tam so določeni  strokovnjaki, politiki, funkcionarji, kako naj se k njim obrnem, da jim da  določeno pobudo, vprašanje, potoži, preda kritiko in potoži da je veliko stvari  zelo v razkoraku med deklarirano politiko in realno prakso. On velike politike  nekako ne razume, razume pa realno dogajanje na terenu. Me pa zanima, če imate  vi tudi v Ljubljani urad za malega človeka, ki pride s svojimi problemi, v  Bruselj se ne bo vozil, do vas in vas kaj povpraša. Ker v slovenski praksi z  ministrstvi je pogosto tako, da če ni nobenih kontaktov, pa želite do kakšnega  podsekretarja priti aprila, vam dajo rok junija. Potem pa en dan pred tistim  rokom telefonirajo, da jutri gospoda ne bo, ker gre v Bruselj, pa nič ne  sporočijo dodatnega roka. In potem pa ponovno kličete pa dobite kakšen jesenski  termin. Zdaj ne vem ali ima tudi vi takšno prakso?
Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala.
Kolega  Papič ima...
Ne, pardon, pred tem se je prijavil kolega dr. Mencinger.  
Izvolite.
            PROF. DR. JOŽE MENCINGER: No, jaz rad malo  poenostavim stvari, pa bom tudi tokrat poskušal poenostaviti. Kakorkoli gledamo,  Evropa je gotovo najbolj uspešen političen projekt po drugi svetovni vojni, ki  pa se je izrodil. To, da imamo neke programe dela, pa tudi to našo zasedanje, je  del liturgije, ki sodi v takšno skupnost. Temu se ne moremo odreči. Več ali manj  imamo opravka s problemov tudi Evropske unije, osnoven problem človeštva je  ustvariti dovolj dela, ker pa vse produkte naredijo že stroji, pa si moramo  izmišljati takšno in drugačno delo in tako tudi vse te nove in takšne in  drugačne institucije. Nedvomno pa je Evropska komisija, zdaj sem pa nekoliko  bolj konkreten, vsaj desetletje zavajala ljudi in samo sebe, s stvarmi, ki z  dejanskim stanjem niso imele nič opraviti. To je tako imenovano ustvarjanje  družbe znanja, kjer je bilo povsem jasno, da so stvari zgrešene v prvi Lizbonski  strategiji, v drugi Lizbonski strategiji. Šele zdaj v tretji Evropa 2020 je  prišlo na idejo, da je osnovni problem Evrope zaposlenost in praktično edini  cilj je 75% zaposlenost. To pa seveda, če je ekonomsko gledano, pomeni, da  Evropski uniji ne preostane drugega, kot neko zapiranje. 
Potem pa o teh  slabostih o katerih kar naprej govorimo. Evropsko unijo skupaj držijo slabosti,  brez demokratičnega deficita ne bi bilo nobenega širjenja Evropske unije in  verjetno tudi ne bi več obstajala. Demokratični deficit skupaj drži. Če bi  takrat, ko je Slovenija se priključevala, vprašali državljane Avstrije ali so za  to, da se priključimo ali niso, bi rekli ne. To se pravi, demokratični deficit  je nekaj pravzaprav dobrega. 
Ta druga stvar kar Evropsko unijo skupaj drži,  je sposobnost, da ne spoštujejo lastnih pravil. Če bi spoštovala lastna pravila,  pa če vzamemo evropsko denarno unijo, potem bi v evropski denarni uniji bil zdaj  samo še Luksemburg. K sreči ne spoštuje lastnih pravil in celo Evropska  centralna banka je zdaj naredila nekaj, kar bi še pred temi meseci rekel, da je  popolnoma nemogoče. Začela je financirati državo, to se pravi odkupovati državne  papirje. To je delala Jugoslavija, v Jugoslaviji pa proračunskega primanjkljaja  sploh poznali nismo, ker smo razliko med prihodki in odhodki tako zapolnili z  denarjem. Pa zelo pozdravljam, da je to naredila Evropska centralna banka.  
Tretja stvar. Evropsko unijo skupaj drži leporečje. Resolucije takšne in  drugačne, vredne so približno toliko kot so bile nekdanje jugoslovanske  resolucije. Eno stran prebereš, pa dva stavka pametna dobiš, vse drugo je pa pač  nekaj, in ki je leporečja. To je tudi pomembno za vso stvar. In seveda zmeraj je  sposobnost ustvarjati novih institucij. Več je novih institucij, več je odvisnih  od Evropske unije in tako pravzaprav živimo. Pa verjetno drugega izhoda nimamo.  To se pravi, jaz mislim, da je pač stvar takšna. Kar se pa tiče nekaj vprašanj,  ki jih je predsednik začel. Kje je zdaj denar? Ni ga. Veliko tega denarja je  bilo precej virtualnega. Ta denar je izginil. Ta denar je virtualen zaradi tega,  ker je finančen sektor rastel trikrat hitreje kot GDP in so se ustvarjale novi  in novi finančni produkti in dokler ne bo nekdo rekel, da so finančni produkti,  da je del finančnih produktov čista goljufija, del pa sodi na Loterijo  Slovenije, tukaj časa iz tega ne bo nič. govorim recimo o tako imenovanem  "šortanju" in podobne stvari, kjer ti prodajaš nekaj kar še nimaš, kar boš šele  kupil, ko zapakiraš dolgove skupaj, pa jih prodaš naprej in podobno. Dokler to  ne bomo proglasili za goljufijo, potem s tega seveda ne bo nič, bomo pač tako  imeli. Prijetnost, da se to naredi, je pa relativno majhna, tako da bi jaz tudi  zaključil, da sem pač tudi jaz del tega, bi lahko rekel, liturgije, ki jo pač  vsaka institucija rabi, .../Nerazumljivo./... Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega dr.  Mencinger. Kolega Papič ima besedo. 
            BOJAN PAPIČ: Jaz tudi bolj kot mogoče vprašanje,  bi tudi mogoče malo polemiziral s temi mojimi predhodniki. Jaz mislim, da vsak  kmet ve, da lahko porabi in to že stoletja, toliko kolikor je ustvaril. In  jasno, mi v tej Evropi smo imeli neke maastrichtske kriterije, ki smo si jih do  nekega trenutka držali, smo jih spoštovali, do takrat je stvar funkcionirala.  Jasno, mi smo zdaj prišli v krizo. V tej krizi je Grčija ima 12% deficit, mi ga  imamo 6, smo tudi med tistimi, ki najbolj zapravljamo in jaz mislim, da  špekulanti so posledica ne pa vzrok vsega tega. To je tako kot, ko greš na  banko, ko imaš boniteto A, dobiš kredit za, ne vem, 4. Ko si pred bankrotom, se  dvigne ta obrestna mera na 7. Tako da, govoriti o vzrokih, da so špekulantje pa  neki svetovni zarotniki pa neke, ne vem, oaze, krive za to, ni res. Res je,  porabljamo bistveno več kot ustvarjamo, to se v Sloveniji lepo vidi. Mi smo  imeli pred dvema letoma smo dobili kredite po isti ceni kot jih dobijo Nemci ali  pa Avstrijci, danes je to za 3% točke višje. Verjetno, če bomo še malo  nadaljevali s temi visokimi deficiti, z najvišjo rastjo deficita v Evropski  uniji, bo verjetno prišlo še do višje obrestne mere in se nam bo ponovila zgodba  iz Grčije. Strinjam se s tem, tega denarja ni oziroma ta denar je posojen s  strani bank. Tukaj ne gre za neko ljubezen do Grčije. Gre za to, da če se  začnejo te banke sesuvati, se ponovi začetek prve krize, Lehmann Brothers in  nato nadaljevanje in jasno, to je potem posledično, glede na to, da mi v  Sloveniji tudi ne zberemo toliko denarja, kot ga potrošimo skozi bančni sistem.  Jaz moram reči, da bančni sistem, vsi pravijo, ni kreditov, ni tega... Ni res.  Krediti so na istem nivoju kot so bili leta 2008. Se pravi, jasno, če ni višje,  če ni, padel nam je cel nivo produkcije za najmanj 10% bi mogli krediti dol iti,  ker imamo toliko manjši promet in podobno. In se pravi, če se vse to začne  rušiti, jasno, banke bodo potegnile denar tudi iz Slovenije, to se pravi, gre za  neko preventivo. Gre za nekaj kar meni tudi ni všeč, jaz bi bil tudi najbolj  vesel. Moram reči, da me pa malo moti, da ves čas polemizirajo s tem, da zakaj  dajemo Grčiji tisti, ki ves čas mogoče tudi za to govornico govorijo o tem, kako  je treba pomagati takim, pa drugačnim. Zdaj, neko logiko je treba imeti. Zmeraj  pomagamo nekomu, potem moramo to do konca speljati, da zmeraj nekaj pomagamo, da  pač tisti, ki nekaj ustvarja, daje in tisti, ki pač porabljajo, porabljajo.  Recimo jaz moram reči, pa saj to ni samo na nivoju države. Jaz sem šel gledati  sedaj malo po enotah stroške za lansko leto in moram reči, vse je nižje. Recimo,  nadomestilo za stavbno zemljišče je 12% šlo gor, se pravi občine delajo isto kot  ta država. Šlo je gor, vsi komunalni, vse te dajatve, ki so državne,  parafiskalne, ne vem kakšne so šle gor, edino prometi nam pa padajo. In zdaj, iz  tega jasno, z vsemi temi telovadbami, z vsem tem, da bomo kazali na Maldive  oziroma na Kajmanske otoke in tem, se bojim, da pač ne bomo prišli daleč. Saj  podobno je tudi recimo v proračunu, evropskem, je 40%, gre za kmetijstvo. Prav  danes piše v časopisu, da se je to odlično črpalo ta sredstva, ampak da ni  nobenega rezultata, da smo po produktivnosti na tretjini napram vsem tem  državam, ki so v evropski skupnosti. Se pravi, en kup enega denarja smo  potegnili, smo ga potrošili in jasno, s tega denarja nismo naredili tisto kar bi  mogli, da dvignemo nek sektor, da postane produktivnejši. To se pravi, da  najmanjši problem je, ali je minister za kmetijstvo ali ga ni, problem je, da  neki veliki milijoni nekam gredo in iz teh milijonov ne naredimo pač neke nove  vrednosti, ne naredimo nekega starta, da nam bo pač jutri boljše. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Kolega Šuštaršič,  izvoli. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Hvala lepa. Jaz bi k tej zadnji  razpravi nekaj ideološko dodal. Nesporno podatki kažejo, da Slovenci, vsaj po  mojem mnenju, nekam navdušeno smo vlagali zadnja leta v tuje bančne produkte.  Zdaj, jaz težko ta trenutek ocenim koliko denarja se je odlilo iz področja  Republike Slovenije, ampak vsekakor gre to kar za veliko denarja. In se  sprašujem, zakaj mi ne bi vodili tako domačo gospodarsko politiko, da bi ti isti  ljudje z veseljem vlagali recimo v elektrarno, kakšno na Savi, pa da bi kakšen  kilometer več avtoceste naredili, pa recimo da bi stanovanja za mlade družine  naredili, pa še kaj takega. Tako, da jaz mislim, da tukaj na področju teh  finančno-gospodarskih politik je že prav, da razpravljamo kritično. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. S tem  bi razpravo zaključili. Sprašujem vas, mag. Zupančiča, morda želite  pokomentirati? Ni obvezno, ni nujno. Če pa želite... Izvolite. 
            MIHAELA ZUPANČIČ: Hvala. Jaz bi se vam zahvalila  predvsem v prvi vrsti za tole razpravo. Jaz moram reči, da je v Sloveniji ne  slišimo velikokrat, tudi če mogoče del, kako ste se izrazil, dr. Mencinger, v  neki stalni liturgiji, je nam vseeno to zelo veliko vredno. Zaradi tega, ker  take debate mogoče pa na koncu koncev lahko tudi presežejo problem  demokratičnega deficita. Če smem reči, zdi se mi, da še vedno, če govorimo o  tem, da se odločitve sprejemajo na daleč, od nacionalnih ravni, ni toliko  problematika strukture, ki je vzpostavljena institucionalna, na podlagi pogodbe,  ampak predvsem vpetosti nacionalnih političnih sfer v evropsko debato.  Parlamenti navsezadnje držijo roko nad svojimi vladami, ki po pogodbi ostajajo  predstavnice držav članic na evropski ravni. To se mi zdi, da institucionalnega  problema ravno ni, je pa vprašanje koliko se to v nacionalnih sferah skladno s  tradicijami navsezadnje je treba biti tudi realističen, da izvesti. Tako da,  moje, v bistvu jaz sem se odzvala predvsem zato, da se zahvalim za to razpravo,  ki je mene osebno zelo dragocena. Tudi zato, za vprašanje, ki se jih je gospod  predsednik, ki jih je odprl, se mi zdi, seveda so to tista vprašanja, ki  pravzaprav so bistvena. Vprašanje pa je ali smo danes na evropski ravni  opremljeni dejansko res z mehanizmi, ki nam preprečujejo biti zgolj reaktivni,  ker gre za to vprašanje. Če pogledamo, ne vem, dobro, zdaj če govorimo o  delovnem programu samem kot takem to je operativni dokument, ki v bistvu sodi v  širši kontekst, ki je tudi strateški, bolj, ker ta sam delovni program na primer  ima zraven tudi celo časovnico konkretnih predlogov. Gre dejansko res za  program, ki si potem meri izpolnitev. Ampak, je pa res tako na splošno čisto na  evropski ravni, ali smo res opremljeni za to, da smo proaktivni v smislu  ustvarjalci trendov navsezadnje ali imamo institucije danes toliko močne, da so  lahko samo reaktivne. Zdaj, ta debata poteka v vseh krogih, mislim, da je tudi  dovolj tega kar ste vi rekel pravzaprav sodi v ta kontekst. Jaz ne vem, jaz  obstajam, ampak dobro jaz sem po naravi bolj optimist, zdi se mi, da so ti  zadnji tedni predvsem odločitev tudi navsezadnje evropskega sveta, voditeljev  držav članic, ki so se na koncu odločili "ja, bomo zaščitili evro", ker konec  koncev je bila to odločitev, ki je potekala minuli vikend, ni bilo ali damo  denar ali ne, odločitev je bila ali smo za to, da imamo evro in ga zaščitimo ali  pa rečemo, da ga nimamo. Mogoče tudi to dokazuje na to, da smo mogoče politično  pripravljeni narediti kakšen korak tudi v tej smeri naprej, sem pa prepričana,  da mogoče ali pa verjetno predvsem takšne debate, ki tudi izvajajo pritisk na  koncu koncev na oglaševalce na evropski ravni so tiste, ki lahko, če to želimo,  do tega pripeljejo. Če pa želimo je pa spet stvar razmisleka, zato hvala za vse  pripombe tako tiste, ki so bile za močnejšo Evropo kot vaše dr. Mencinger, ki  vas tudi razumem, da postavljate pravilno in tudi spodbujate debato tudi pod  vprašaj te zadeve. Hvala vsem.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Jaz se  vam zahvaljujem za ta razumski in vsebinski odgovor finalno refleksijo, upajmo,  da bodo ta naša delno kritična razmišljanja pripomogla k temu, da se nekatera  vprašanja hitreje in morda nekoliko ostreje odpirajo, kajti govorimo o tem kako  Evropsko unijo razvijati naprej, ne kako jo demontirati. Jaz bi zaključil debato  in ugotavljam, da se je Državni svet seznanil z delovnim programom Evropske  komisije za leto 2010. 
            Prehajamo na 4. TOČKO DNEVNEGA REDA - POBUDA ZA SPREJEM  PREDLOGA ZAKONA O DOPOLNITVI ZAKONA O DETEKTIVSKI DEJAVNOSTI.  Zahvaljujem se sodelujočim pri prejšnji točki dnevnega reda, hvala lepa. Pobudo  komisije za državno ureditev ste prejeli po elektronski pošti in sklicem, pobudo  je obravnavala Komisija za državno ureditev, katere poročilo ste prejeli. Prav  tako tudi predlog Državnega sveta za zakonodajno iniciativo. Sprašujem  predlagatelja pobude za zakonodajno iniciativo in istočasno poročevalca Komisije  za državno ureditev, če želi pojasniti stališče? Pri tej točki sodeluje iz  Ministrstva za notranje zadeve gospod Boris Grilc, podsekretar, pozdravljeni.  Kolega Vnučec, izvolite, imate besedo. 
            BOGOMIR VNUČEC: Hvala za besedo. Gre za zelo  kratek zakon, spreminjamo samo en člen, in sicer, da se na novo uredi, da je v  tem zakonu pogoj za opravljanje te dejavnosti znanje slovenskega jezika. Kot  veste smo tukaj v Državnem svetu dali veto na ta zakon zgolj iz tega razloga,  vodilo nam je bilo mnenje Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora, in v dilemi  ali vložiti ustavno presojo zakona oziroma ali pa rajši dati predlog popravka,  smo se odločili soglasno na naši komisiji, da vložimo popravek zakona in da  predlagamo, da se nazaj vnese določilo, da je to pogoj za opravljanje te  dejavnosti znanje slovenskega jezika. Sledili smo tukaj nekako tudi temu, da  enako velja za odvetniški poklic in mislimo, da za ta poklic detektivov bi  moralo biti enako, kajti gre le za neko dejavnost, ki jo bodo tujci opravljali  po naročilu naših državljanov in naši državljani imajo že po drugi zakonodaji  zagotovljeno varstvo pravic in pogovora in naročilo v slovenskem jeziku in se  nam zdi to čisto logično, zato predlagamo, da ta predlog sprejmemo. Hvala  lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega  Vnučec. Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Če ne, odpiram razpravo.  Želi kdo razpravljati o tem predlogu zakona? zaključujem razpravo in dajem na  glasovanje predlog zakonodajne iniciative kot ste jo prejeli na klop. Prosim, da  najprej prijavite prisotnost. Prisotnih je 31.
Kdo je za? (31 članov.) Kdo je  proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je predlagano zakonodajno iniciativo Državni  svet sprejel. 
Zahvaljujem se sodelujočim pri tej točki Dnevnega reda.
            Prehajamo na 5. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O  SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O LOKALNI SAMOUPRAVI. Pri tej točki  sodeluje gospa Vesna Juvan Gotovac, sekretarka Službe Vlade za lokalno  samoupravo in razvoj. Predlog zakona je bil objavljen v Poročevalcu Državnega  zbora. Stališče Skupnosti občin Slovenije, mnenje združenja občin ste prejeli.  Predlog zakona je obravnavala Komisija za lokalno samoupravo in regionalni  razvoj, katere poročilo ste prejeli, prav tako tudi predlog mnenja Državnega  sveta. Na klop ste dobili tudi predlog amandmaja interesne skupine lokalnih  interesov. V kolikor boste imeli dodatne predloge amandmajev prosim, da jih  vložite v pisni obliki. Najprej sprašujem predlagatelja zakona, če želi dodatno  besedo? Ne želite, hvala lepa. Poročevalec komisije za lokalno samoupravo? Ne.  Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Izvolite kolega Ozimič, imate  besedo.
            MILAN OZIMIČ: Hvala za besedo.
Pravzaprav so  določila zakona dovolj jasna. Komisija interesna je mnenja, ki ga je pripravila  na podlagi mnenja Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj potrdila  vendar je predlagala tudi en amandma. Ta amandma se pravzaprav po vsebini tiče  8. člena prehodnih določb in za tem amandmajem se pravzaprav postavlja v enak  položaj pravzaprav kar se tiče ustanavljanja in postopkov ustanavljanja vse  občine v enak položaj. Glede na to kako je zdaj to določeno v temu predlogu bi  se pravzaprav tam kjer so bili referendumi izvedeni pa postopki niso bili  končani ali pa so, ker nekateri imamo tudi primere, ko so bili referendumi  izvedeni, ni pa prišel potem tisti predlog zakona o ustanovitvi oziroma  sprememb.
Ta amandma zdaj to spreminja na takšen način, da vsi v enakem  položaju in vsi dosedanji postopki do sprejema uveljavitve te novele spremembe  tega zakona so vstavljene in praktično se lahko potem vodijo samo postopki, ki  se začnejo popolnoma na novo. Predlagamo seveda, da se ta amandma tudi sprejme k  temu namenu. Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega  Ozimič. Odpiram razpravo, želi kdo razpravljati o predlogu zakona oziroma o  predlogu amandmaja? Če ne zaključujem razpravo in sicer najprej dajem na  glasovanje amandma k predlogu mnenja Državnega sveta, k predlogu Zakona o  spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi. Prosim, da prijavite  prisotnost. 
Kdo je za amandma? (26. članov.) Kdo je proti? (1  član.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlani amandma sprejel.
Sedaj  dajem na glasovanje predlog mnenja Državnega sveta skupaj s sprejetim  amandmajem. Prosim, da prijavite prisotnost. 
Kdo je za amandma? (30.  članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je predlagano mnenje Državni  svet sprejel. 
Zahvaljujem se sodelujočim pri tej točki dnevnega reda.
            Prehajamo na naslednjo točko, ki ne bo 6., glede na izraženo  željo kolega Šuštaršiča ampak prehajamo na sedanjo 7. TOČKO DNEVNEGA  REDA, KI BO NA ZAPISNIKU 6. TOČKA - IN SICER OBRAVNAVA PREDLOGA ZAKLJUČKA S  POSVETA ŠPORTNE REKREACIJE DANES IN JUTRI.
Predlog zaključkov  Športne unije Slovenije ste prejeli, prav tako tudi poročilo Komisije za  kulturo, znanost, šolstvo in šport pa tudi predlog sklepov Državnega seta.  Morebitne amandmaje k predlogu sklepa vložitev pisni obliki. Vprašujem  poročevalca komisije, če želi pojasniti stališče? Kolega Jan? Kolega, dr. Jan  želite pojasniti stališče? Ne, hvala lepa. Želijo besedo predstavniki interesnih  skupin? Odpiram razpravo. Zaključujem razpravo. Na glasovanje dajem predlog  sklepa Državnega sveta kot te ga prejeli na klop. Prosim, da prijavite  prisotnost. 
Kdo je za? (28. članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam,  da je predlagani sklep Državni svet sprejel.
            Prehajamo po novem 7. TOČKO DNEVNEGA REDA, PRVOTNO 8.  TOČKO DNEVNEGA REDA - IN SICER OBRAVNAVA O ZAKLJUČKU S POSVETA GOZD IN LES,  RAZVOJNA PRILOŽNOST SLOVENIJE.                            
Poročilo  Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano s predlogom zaključkov ste  prejeli, prav tako tudi predlog sklepov. Morebitne amandmaje vložite v pisni  obliki. Sedaj sprašujem najprej poročevalca komisije, če želi pojasniti  stališče? Izvolite kolega Cveto Zupančič, imate besedo. 
            CVETO ZUPANČIČ: Hvala lepa za besedo, lep  pozdrav tudi v mojem imenu. 
Komisija je obravnavala te zaključke posveta,  posvet je bil zelo zanimiv, aktualen. Mislim, da se je Državni svet vključil v  to tako imenovano zgodbo razvojnih možnosti na področju lesa, gozda. Seveda že  skozi daljše obdobje Državni svet opozarja na to, da je tako v svetu in Evropi  kot pri nas kriza in pa, da na področju gozdarstva imamo v Sloveniji še velike  možnosti, ki pa niso izkoriščene, da prihaja pri nas predvsem do tega, da so  velike možnosti pa vendarle pridelovalna industrija je v veliki krizi in  dejansko ta možnost in izrabljena. Tukaj smo pri zaključkih posveta izluščili  enaindvajset točk, ki so ključne, ki dajejo neko usmeritev. Tudi dejansko na  prvih je bilo iz zaključka potegnjenih nekaj predlogov, devetnajst pa potem smo  na komisiji razširili še za dve točki. Jaz zdaj v podrobnosti tega ne bom  zahajal, mislim da so lepo napisane v temu predlogu gradiva, jih preberite.  Mislim, da se na temu delu tudi kar nekaj dogaja tako da jaz mislim da Državni  svet iz tem posvetom in pa s temi aktivnostmi, ki jih imamo in pa ki jih ima  predvsem predsednik tukaj je potrebno reči, da je glavna gonilna sila tega  predsednik in mislim, da se neki premiki že pojavljajo. Danes je bilo odprtje  razstave Charlesa tukaj v Cankarjevem domu. Zelo zanimiva tematika, zelo veliko  je za videti kaj vse se da iz lesa narediti. Tako da kdor ima priliko in čas naj  gre to pogledati, mu ne bo žal. Sam pa bi h temu dodal še, da so ti zaključki  lepo pripravljeni in da bi veljalo, da jih podpremo.
Tukaj bi se vrnil še  nazaj. Na komisijo je bila podana tudi pobuda, ki smo jo na začetku seje  sprejeli od gospoda Revna, da se na kmetijsko gozdarski zbornici odpre ta portal  ponudbe lesa, se pravi naj bo žagan les ali pa kakršen koli drugačen, ki se  ponuja pri naših zasebnikih ali kmetih, da kdor koli bi to... Včasih imamo  potrebe, da to kupimo pa ne vemo kam se obrniti pa bi bilo zelo v redu, da se  tudi na takšnem portalu zbornice to dalo videt in pa kupiti. Še enkrat pravim,  zaključki so tako pripravljeni so dobro izhodišče in prav je, da jih podpremo.  Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa kolega  Zupančič. 
Pri tej točki v imenu vlade sodeluje gospod Jože Dular, sekretar z  Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, kasneje, če boste želeli  boste dobili tudi besedo.
Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Ne.  Odpiram razpravo, želi kdo razpravljati o teh zaključkih? Ne, hvala lepa. Gospod  Dular želite vi besedo? Ne, potem zaključujem razpravo in na glasovanje dajem  predlog sklepa Državnega sklepa kot ste ga prejeli na klop. Prijavite prosim  prisotnost.
Kdo je za? (23 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da  je predlagane sklepe Državni svet sprejel.
            In prehajamo na 9. TOČKO SEDAJ 8. TOČKO DNEVNEGA REDA -  IN SICER OBRAVNAVA ZAKLJUČKOV S POSVETA GOSPODARSKE IN DRUŽBENI POMEN ZADRUG,  STANJE IN RAZVOJNE MOŽNOST V SLOVENIJI TER IZKUŠNJE IZ  SOSEDSTVA.
Poročilo Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano k  predlogu zaključkov ste prejeli, prav tako tudi predlog sklepa Državnega sveta.  Ponovno vas sprašujem kolega Zupančič, če ob tej točki želite besedo? Izvolite,  v imenu komisije.
            CVETO ZUPANČIČ: Hvala lepa še enkrat, saj bom  kratek. Glede na to, da ni razprave je prav, da sam kot predsednik komisije  nekaj stavkov povem.
Tudi tukaj je šlo za to, da smo hoteli analizirati  zadružništvo v Sloveniji, seveda tudi z izkušenj v tujini. Tukaj v Državnemu  svetu je bil organiziran posvet z zadružniki iz Tarantina kako je to urejeno v  tirolskem delu Italije se pravi kjer je ta zadružništvo že skozi stoletje zelo  dobro postavljen in je, govorim skozi prejšnje stoletje kjer je bila ta  pokrajina v zelo veliki krizi in se to zadružništvo v tej obliki zelo dobro  razvijalo, bilo uspešno in smo potem te izkušnje tukaj slišali s tega področja  in seveda v kolikor je možno kakšne dobre ideje, dobre strani iz zadružništva,  iz tujine prenesti v našo državo, v naš zadružni sistem je dobrodošlo. Predvsem  na socialnem delu so njihove izkušnje zelo dobre, bi jih veljalo prevzeti in jih  vnesti tudi v naš prostor. Seveda tukaj smo slišali, da tudi naše zadružništvo  ni najslabše v Evropi, da je dosti dobro, dosti tudi gospodarsko močno vendar  pri nas je zadružništvo le preveč nekako povezano s trgovanjem, s trgovino. Se  pravi tisti del zadružništva pa pri nas manjka kjer bi se dotikal prav te  kmetijske sociale.
Tudi včeraj je bila tukaj predstavitev knjige naših  rojakov iz Italije, se pravi iz tržaškega in prav tam smo videli kako pomembno  je kmetijstvo, podeželje, zemlje, obdelava zemlje. Tudi na drugih področjih ne  samo na predelavi hrane in prav zadružništvo bo nosilo tisto ključno bremen  glede obstoja in prihodnosti kmetijstva in vsega povezanega s tem. Hvala  lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega  Zupančič. Tudi pri tej točki v imenu Vlade sodeluje gospod Jože Dular, sekretar.  Najprej sprašujem, če želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Ne. Odpiram  razpravo. Zaključujem razpravo. Prehajamo na glasovanje in sicer na glasovanje  dajem predlog sklepov Državnega sveta kot ste jih prejeli na klop. Prosim, da  prijavite prisotnost.
Kdo je za? (26 članov.) Kdo je proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je predlagani sklep Državni svet sprejel.
            Prehajamo na 10. TOČKO DNEVNEGA REDA, SEDAJ 9.  TOČKO DNEVNEGA REDA - IN SICER PRIPRAVE NA VOLITVE OB IZTEKU  POLOVICE MANDATA DRŽAVNEGA SVETA REPUBLIKE SLOVENIJE
Skladno z 78.  členom Poslovnika Državnega sveta in sicer Ustava Republike Slovenije v drugem  odstavku 98. člena določa, da se člani Državnega sveta volijo za dobo petih let,  78. člen Poslovnika Državnega sveta pa nadalje določa, da se predsednik in  podpredsednik državnega sveta, predsedniki, podpredsedniki in člani komisij  volijo za dobo dveh let in pol ter so lahko na to funkcijo ponovno izvoljeni.  
Zato je kolegij Državnega sveta prejel pobudo za začetek postopka za  izvolitev funkcij v Državnemu svetu Republike Slovenije za drugo polovico  mandata. Interesne skupine pozivamo, da izvedejo postopke, v pomoč pri teh  postopkih pa smo vam na klop priložili poziv in opomnik. S tem zaključujem 10.  točko dnevnega reda.
            In prehajamo na preskočeno točko dnevnega reda in sicer je bila  to 6. točka dnevnega reda, ki bo sedaj postala 10. .../Medsebojno  pogovarjanje./... Na glasovanje dajem predlog, da prekinjamo sejo za trideset  minut, se pravi, da nadaljujemo ob 15.00 uri. .../Medsebojno pogovarjanje./...  
Prosim. Vi ste predlagal, gospod Šuštaršič. Dovolite, da končam. Vi ste  predlagali, da počakamo, če vi umikate ta predlog. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Umikamo. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: ..ni nobenega  razloga, da ne bi nadaljevali z našim delom. Jaz pa umikam svoj predlog za  glasovanje o prekinitvi. 
            Nadaljujemo z obravnavo 6. TOČKE DNEVNEGA REDA OZIROMA 10  TOČKA DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O IZENAČEVANJU MOŽNOSTI INVALIDOV.  Objavljen je bil v Poročevalcu DZ. Predlog konkretnih pripomb k zakonu  o izenačevanju možnosti invalidov Državnega svetnika Alojza Kovšča ste prejeli s  sklicem pa tudi na klop. Predlog zakona je obravnavala Komisija za socialno  varstvo, delo, zdravstvo in invalide, katere poročilo ste prejeli. Prav tako  tudi mnenje Državnega sveta. V imenu predlagatelja zakona ni na seji nikogar.  Sprašujem poročevalca Komisije za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide,  če želi pojasniti stališče? Kolega Kovšca, imate besedo. 
            ALOJZ KOVŠCA: Hvala za besedo. Lep pozdrav vsem  skupaj. 
Predsednik, jaz bi zaprosil, če lahko, zaradi skrajšanja vsega  skupaj tukaj razložim kot poročevalec tudi pripombe, ki jih je komisija  sprejela, lahko? Se zahvaljujem. 
Komisija Državnega sveta za socialno  varstvo, delo, zdravstvene invalide je na svoji 36. seji obravnavala predlog  zakona o izenačevanju možnosti invalidov, ki je sedaj v drugi obravnavi. Zakon  je podprla. Komisija podpira tako kot Državni svet seveda vse napore, ki bodo  omogočili invalidom enakopraven dostop do vseh ravni družbenega življenja in  vključno s procesi odločanja in političnim udejstvovanjem. Ocenjujemo, da je ta  zakon eden izmed tistih, ki je usmerjen k tej moralni zavezi in politični dobri  volji. 
Hkrati pa komisija opozarja, da je pogosto razloga zapostavljanje  invalidov neenakopraven položaj zlasti tehnična neprilagojenost okolja in  objektivne ovire, ki onemogočajo invalidom, po tem realno participiranje v  političnem in upravljavskem življenju. To je vse skupaj povezano z določnimi  stroški prilagoditve ali pa izhaja iz stroškov prilagoditve, ki pa po našem  mnenju jih družba mora začeti kot celota sprejemati za neizogibne in za njih  poskrbeti. 
Komisija se je tudi seznanila z mnenjem Zveze društev in  naglušnih Slovenije, ki podpira čimprejšnje sprejete predloga zakona, zaradi  težav, katerimi se tudi njihovi člani vsakodnevno srečujejo predvsem matere z  novorojenčki. Komisija izraža tudi zadovoljstvo s pojasnilom ministrstva v zvezi  s 24. členom predloga zakona, ki zagotavlja sofinanciranje posebnih socialnih  programov za vključevanje invalidov v družbo na podlagi javnih razpisov iz  proračuna RS. Na seji komisiji smo oblikovali tudi dve konkretni pripombi, za  katere je predstavnik predlagatelja zakona jih je podprl in se je z njimi  strinjal. Če dovolite bi vas s tem sedaj seznanil. 
Ena izmed pripomb je, da  je v predlogu Zakona o izenačevanju možnosti invalidov potrebno dopolniti 3.  člen z dopolnilnim novim šestim odstavkom, ki naj bi glasi: "Posebna asistenca  pri opravljanju funkcije moč invalidu, ki je izvoljen ali imenovan na funkcijo v  državnem organu oziroma organu državnih skupnosti. V nadaljevanju je ta invalid  funkcionar, ki je invalid. Pri vseh tistih opravilih in dejavnostih, ki so  povezane z opravljanjem njegove funkcije in ki jih zaradi vrste in stopnje  invalidnosti ne more izvajati sam." Gre za dopolnitev člena, ki omogoča  invalidom, defacto participacijo v procesih delovanja organov na ta način, da  jim zagotovi finančne možnosti za spremljevalca, brez katerega invalidi dejansko  teh svojih ustavno določenih in priznanih pravic ne morejo izvajati. 
Druga  pripomba se nanaša na 24. člen in sicer doda se alineja a., ki se glasi, gre za  člen o dodatkih za osebno asistenco pri opravljanju funkcije v državnih organih  ali organih lokalnih skupnosti. Jaz sem prebral, čeprav mislim, da jih imate  pred seboj, je potrebno, da jih preberem? Mislim, da ne. Mislim, da ste jih vsi  prebrali. 
V glavnem zaključujem s tem, da komisija zakon podpira in s strani  predlagatelja imamo podporo za naši dve pripombi. To zadevo komisija predlaga  Državnemu svetu, da ta zakon podpre. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala. Želi besedo  predstavnik interesnih skupin? Odpiram razpravo? Želi kdo besedo? Gospod  Šuštaršič. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Hvala za besedo. Ker ni  predstavnika vlade bi jaz par besed vseeno izrekel glede tega zakona. 
Rad bi  poudaril, da gre za sodobno koncipiran zakon, ki ima lep tehnični jezik,  razumljiv, definicije so jasne in ne gre za zakon, ki daje samo nekaj novih  pravic, zelo pomemben je tisti klicni center za gluhe, ki dejansko, če jih  doleti neka nesreča na cesti, ali če doma kaj rabijo, težko sporočijo, tako da  je to sedaj sistemsko urejeno. Tudi sedaj bomo ponovno po tem zakonu imeli  urejeno prilagajanje motornih vozil, kar smo imeli pred desetletji tudi čudovito  urejeno pa je nenadoma poniknilo v puščavski pesek. Ta zakon, ki ga hočem v tej  razpravi pohvaliti je vreden predvsem v tem, da ta pojem izenačevanje možnosti  tako izpelje, da aktivira vse obstoječe potenciale v družbe. To se pravi, da vse  tisto, kar je na razpolago celotnemu prebivalstvu postaja dostopno tudi  invalidom in s tem, to bi pa posebej poudaril, tudi starejšim ljudem. Torej, vse  tiste specifične rešitve, ki se po tem zakonu bodo izvedle za invalide so  dejansko uporabne tudi za starejše ljudi zlasti v višji starosti. Zakon je  kvaliteten, sodoben. 
Dovolite mi še eden stavek, ki bo mogoče v pomoč, da  boste malo razumeli te čudne slovenske zdrahe. Ta zakon podpirajo vse  reprezantativne ljudske organizacije, Nacionalni svet invalidske organizacije  Slovenije, ki združuje več kot 100 tisoč interesno povezanih invalidov.  Nasprotuje jim samo ena invalidska firma, to je ../Nerazumljivo./.. Pečarič, ki  pa je na drugi strani, ne vem zakaj, iz katerega razloga neke vrste dvorna firma  slovenske dnevne politike. Mislim, da je zakon koristen in da bo dal zelo dobre  učinke. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala. Zaključujem  razpravo. 
Na glasovanje dajem predlog mnenja Državnega sveta k predlogu  zakona kot ste ga prejeli na klop. Prisotnost. Prisotnih je 22 državni svetnic  in svetnikov. Za je glasovalo 24, nihče proti. 
(Za je glasovalo 24.) (Nihče  proti.)
Ugotavljam, da je predlagano mnenje Državni svet sprejel.
S tem  zaključujem današnjo sejo in napoveduje, da bo prihodnja seja predvidoma 9.  junija 2010. Hvala lepa. 
            (Seja je bila končana dne 12. maja 2010 ob 14.41.)